• S91

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-02-14 10:31:06 följande:

Så skönt att ha det gjort! 18 ägg, wow!

stort lycka till att många befruktas nu och delar sig fint så ni har några eskimåer till april!! nu blir det enklare framöver 

Ja verkligen skönt! Mår redan mycket bättre än innan äp :D

Åh tack så mycket, vi hoppas på eskimåerna Hahah ;)
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-14 11:35:12 följande:

Men Herre jösses vilket resultat! Inget roligt med ÖS men nu hoppas vi på april och en hel drös med befruktade ägg! Grattis!

Ja det blev ett gäng haha. Nu hoppas vi bara att spermierna gillar äggisarna!

Tack så mycket och lycka till imorgon, det kommer gå bra :D
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-14 15:29:55 följande:

jag har sedan jag läst om överstimulering varit rädd att jag skall få det men med 6 ägg lär det inte bli aktuellt inte.

Du har ju en hel hög som förhoppningsvis befruktas och kan läggas i frysen inför framtiden.

De jobbiga i morgon blir att fördriva tiden, måste checka ut innan 11 och sen spendera tiden till 13:30.... Får vandra runt på sjukhuset å fika så blåsan blir fylld.

Men i morgon blir jag äntligen ruvare och PUPO! Och nästa steg med oro inleds.... :-P

Ja det ska bli så spännande att följa alla återföringar här inne!!

Och tiden fördriver ni snabbt ska du se! Hur mådde du efter äp? Jag mådde jättebra första timmarna men nu!! Fått ont och mår illa, kommer inte ur soffan knappt, det är väl inte så konstigt när all smärtlindring går ur men jag som tyckte det gick som en dans tidigare hehe.
  • S91
    anina skrev 2018-02-14 15:41:41 följande:

Hej på er.

Inte skrivit här på ett par veckor. Det har kommit in en rasandes massa inlägg så jag har inte orkat läsa alla. =)

Gjorde långt protokoll för lite mer än ett år sen, många befruktade ägg (blastocyster) så det var kanon, men embryot fäste inte. Sedan bråkade kroppen och så lite andra sjukdomar på vägen så det har tagit ett helt år till vårt nästa försök.

Skulle göra FET förra mensen, stimulerad cykel med Progynon. Har mått skit med tabletterna, livmoderkramper och ett hemskt illamående. Min slemhinna gick upp till 6 mm, de vill ha den till minst 7. Vid nästa UL var den 4,5. Så de satte in östrogenplåster också. Men i helgen som gick så började jag blöda ut slemhinnan. Så nu väntar jag på nästa mens, då blir det Gonal F istället för piller.

Har tänkt lite senaste veckorna att vad lite information man får egentligen. Man får veta hur IVF fungerar men inte hur alla hormoner och piller påverkar kroppen eller hur psyket mår av allt det här (sånt är givetvis individuellt). De tar in en 10 min för UL och säger hur det ser ut, men ingen frågar hur man mår. Tex "Hej vännen. Hur mår du nu? Blir du påverkad av medicinerna nåt? Förstår att det måste vara jättejobbigt det här, men kämpa på", istället för "Hej. Du kan klä av dig och lägga dig på britsen" hade känts så mycket bättre. Så, lite klagande från min sida. =)

Kram på er

Hej! Vad tråkigt att ni fått vänta så länge på ny återföring men heja kroppen nu att det funkar nästa gång

Jag har nog upplevt lite samma som du från klinikens sida under processen men min gyn som gör ultraljuden är fantastisk och har väl iallafall frågat hur man mått.

Men nu när vi var på uttag så var de helt otroligt fina så det kompenserade upp för de gånger man pratat med dem i telefon. :)
  • S91
    CaroIine86 skrev 2018-02-14 20:19:56 följande:

Vi hade vårt första besök idag.

Vilken miljö och vilka människor ! Ville ta med alla hem. Så varma, snälla, trevliga och fina på alla sätt!

Hade med min sambos tidigare spermaresultat sen ett par år tillbaka.

Han frågade om vår bakgrund, tittade på provsvaren och sa att det är ivf som gäller . Hn gjorde ett vaginalt ul och sa att våra chanser är över 40% utifrån våra förutsättningar, så bra dom kan vara enligt honom..

han tyckte inte att min sambo behöver lämna ett nytt prov förrän dagen för äggplockning. ?Man ska inte krångla till saker och ting? sa han..

Han tog fram papper och penna och började rita .. och gjorde en tidsplan,frågade när jag ska nästa mens , vilket jag ska ha i början på nästa vecka.

Så dag 21 from min mens första dag börjar jag med sprejen..

vi tog prover och jag fick sticka mig själv med spruta..

Helt galet att det kan gå så fort och smidigt ? Känns så underbart!!!

Men åh vad underbart att få komma igång så snart! Det kommer gå super ska ni se! :)
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-14 19:30:49 följande:

krya på dig och ta det jättelugnt, jag undrade också om du var lite drogad innan när du verkade må så bra direkt efteråt

nä skämt o sido, det var ett bra tips från någon annan här innan att kolla med 1177 eller få tag i din läkare om det blir värre, så du inte behöver oroa dig. hoppas du mår bättre snart

Haha ja jag måste nog varit det! Mår lite bättre nu igen som tur är men måste nog som sagt ta det väldigt lugnt nu ;)
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-14 17:22:53 följande:

Nej rent psykiskt är det nog ofta lika jobbigt för båda, eller att det tar hårdare för den ena partnern givetvis. Där måste man ju försöka lyfta och peppa varann. Missförstå mig inte, jag vill absolut inte att min man ska lida

Tufft om mannen känner sig otillräcklig såklart. 

Min man har liksom gjort sitt blodprov till att han minsann dragit sitt TUNGA strå till stacken och att detta räcker och blir över... men har man utvecklat en sprutfobi (jag vet ju att hans mamma är den skydliga där...) så är det ju givetvis traumatiskt.

Jag tycker dock att det är lite ojämnvikt gällande de fysiska testerna/undersökningarna som måste göras vid en IVF...

Visst är det vi som genomgår det mesta av undersökningarna och orättvist är det, jag vet dock att min sambo hade gjort samma om det hade varit tvärt om. Han har vart så omtänksam i denna processen och avlastat med allt annat runt om för att jag ska slippa tänka på "vardagliga saker". Jag har bara behövt jobba och tycka synd om mig själv :')

Sen berättade gynekologen idag att ibland behöver man ju plocka ut sädesvätskan ur bitestiklarna (vid riktigt dålig spermakvalitet) och det ska tydligen vara mycket värre än äggplock men vad vet jag, jag har ju inte provat hahah ;)
  • S91
    CaroIine86 skrev 2018-02-14 21:14:45 följande:

Ja men verkligen!! Helt fantastiskt!

Han sa att om det inte hade varit så att de vill ha svaren på proverna som vi tog idag för att reglera dosen hade jag kunnat börja idag med sprejen.. men det känns ändå helt okej att köra om ett par veckor ! Är så glad!

Hur går det för dig?

Det går just nu inget vidare. Vaknade med extrem molvärk vid 03 inatt. Mådde illa och var nära på att kräkas. Tog alvedon och Ipren men ingen effekt alls. Har inte kunnat somna om och har ringt kliniken som skulle ringa upp vid halv 8. Om det är okej att det är såhär eller om man ska åka in. Ingenting hjälper och det spelar ingen roll hur jag ligger/sitter/går. Blir nästan värre när jag är stilla. Är jättesvullen om magen :( är verkligen inte sugen på att åka in till akuten och sitta där halva dagen.. kan inte sluta gråta för det gör så ont..
  • S91

Hej alla!

Dessvärre eskalerade smärtorna under fm och jag är nu inlagd på KK, det var ju tur de bestämde att inte återföra. Fanns stora äggblåsor kvar i båda äggstockarna, cirka 16st på varje sida.

Överstimulerad helt enkelt, och fyyyyy vad ont jag har. Har fått morfin men tar bara udden av smärtan och kräks en hel del.

Kram till alla och hoppas ni har det bättre

• S91
    EndoS skrev 2018-02-17 00:14:20 följande:

Tyvärr får jag vara den tråkiga som bryter av med negativt besked. Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.

Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!

Åh jag lider med er, beklagar verkligen. Tycker det är väldigt strongt av er att köra på direkt! Beundrar er för det! Var det erat första försök? Kramar i massor
Svar på tråden IVF våren 2018