• anina

IVF våren 2018

Hej tjejer. :)

Hoppas sommaren har varit åtminstone skaplig för er. Stort grattis ni som har kommit en bit i graviditeten. :)

Nu är jag igång med gonal-f igen inför ett frysförsök. Är på dag 14, ultraljud imorgon. Hoppas det ser bra ut då. Tänkte skriva här tidigare men har varit på semester och sedan fullt upp med att packa upp och tvätta så jag glömde bort det hela tiden.

Kram

• anina
    Asteria skrev 2018-07-13 12:01:27 följande:

Hej alla kämpar!

Tiden går så snabbt och vi har kommit till v. 13 nu. KUB gick jättebra och det känns som att man kan släppa den värsta oron. Jag ska äntligen våga se fram emot en liten bebis i januari, och sluta lägga till ett "men" varje gång jag pratar om graviditeten. Fostret sparkade och gjorde en liten volt på UL och det kändes helt fantastiskt att se!

För att verkligen vara i graviditeten tänkte jag ta en paus från allt som har med IVF att göra. Det är först nu när jag börjar slappna av som jag inser hur slitsam processen varit för mig. Jag lämnar därför tråden, men tittar nog in och läser då och då för att se hur det går för er. Jag hejar på er alla!

Skickar en extra hälsning till er Inalina och anina - jag hoppas av hela mitt hjärta att era pyren stannar kvar nästa gång. Det är er tur nu!

Kram alla

Tack vad söt du är. :)

Vad härligt att du har kommit så långt nu, måste kännas så skönt. Stort grattis och lycka till med allt. :)

Kram
  • anina
    Inalina skrev 2018-08-14 11:34:16 följande:

Heej!! Det var en härlig sommar och nu ska vi också köra igång med frysförsök! Dock kommer jag inte få någon Gonal F, vad tar du för dos där? och är det för att du ska få garanterat ägglossning..? Mitt protokoll kommer ju från Tjeckien så verkar som vanligt vara helt olika hur det fungerar..:/ 

Jag ska bland annat äta något östrogen från dag 1 sedan ta Ovitrelle precis vid FET vilket jag tyckte lät jättekonstigt, men har mailat min klinik och frågat om det! Hoppas UL gick bra, skulle du kolla att du haft ÄL eller är det för att kolla slemhinnan...? (lite förvirrad sorry!!) Kramar!!

Hej.

Vad skönt att du ska sätta igång nu. :)

Jag ska kolla slemhinnan så att kroppen är redo. Jag har ingen egen ägglossning så det blir ovitrelle sen. Första gången tog jag också östrogen och mådde skit av det. Plus att slemhinnan inte tog sen kan sprack och blödde ut istället. Så förra gången körde vi också gonal f. 32,5 i dos bara.

Det är lite skrämmande ibland att det är så olika, tom mellan läkare på samma klinik. Nu sitter jag och väntar på min tid och tar en te i fiket. Och det kryllar av nyfödda här, såå jobbigt.

Nu är det vår tur Inalina och alla ni andra. :)
  • anina
    Inalina skrev 2018-08-14 11:34:16 följande:

Heej!! Det var en härlig sommar och nu ska vi också köra igång med frysförsök! Dock kommer jag inte få någon Gonal F, vad tar du för dos där? och är det för att du ska få garanterat ägglossning..? Mitt protokoll kommer ju från Tjeckien så verkar som vanligt vara helt olika hur det fungerar..:/ 

Jag ska bland annat äta något östrogen från dag 1 sedan ta Ovitrelle precis vid FET vilket jag tyckte lät jättekonstigt, men har mailat min klinik och frågat om det! Hoppas UL gick bra, skulle du kolla att du haft ÄL eller är det för att kolla slemhinnan...? (lite förvirrad sorry!!) Kramar!!

37,5 menade jag. Jag ska fortsätta med gonal f idag och imorgon. Sedan ovitrelle på torsdag och insättning nästa torsdag den 23. :)
  • anina
    S91 skrev 2018-08-14 22:13:18 följande:

Hej alla!

Hur är det med er?

Har inte orkat vara aktiv här, mitt misslyckade fet tog hårdare än jag trodde. Beundrar alla er som kämpar med missfall och flera misslyckade försök..

Har kunnat släppa allt med ivf och haft en underbar sommar och hoppas ni andra också haft det :)

Gjorde mitt andra FET igår, så rd1 idag. Suck..vad jobbigt det är.

Hej.

Vad kul att höra ifrån dig, och vad roligt att du har kommit igång igen. Tråkigt att höra att du har mått så dåligt. Har du fått nån hjälp? Pratat med någon?

Det är så jobbigt att ruva. Jag hoppas och ber för att det går bra för er denna gången.

Jag mådde nog inte så bra i början av sommaren när jag var iväg och jobbade i Stockholm och var ensam. Men under semestern har det känts bra, har varit skönt att vara ledig och njuta av sol och värme. Men jag har även avskärmat mig en del från vänner, vet inte varför. Kanske har samtal om jobb och vardag känts meningslösa? Har inga gravida nära vänner, men har känt att det har varit extra jobbigt att se gravida bekanta på fb.

Men nu kör vi, denna gånger ska det funka för oss. :)
  • anina
    Inalina skrev 2018-08-15 08:57:13 följande:

Ja det känns bra, ganska laddad nu och haft en bra sommar där jag slappnat av och zoomat ut från IVF ;) 

hoppas ditt besök igår på kliniken gick bra? vad kollade de för nåt? det du beskriver låter ju i alla fall som en normal behandling inför IVF om man inte har egen ÄL. Jag har ju det men hos min klinik vill de att jag ska ta 3 (!!) Ovitrellesprutor, 1 på FET +  2 dagar efter.. lät helmysko tycker jag men ska se vad de svarar på mitt mail. 

Det gick bra, har insättning på torsdag. :) tog min ovitrelle igår. Har mått såå illa av gonal f i veckan trots så liten dos. Min mage har varit paj.

De kollade förresten så att slemhinnan var tjock nog och hur stora folliklar jag hade. Allt är väl så att kroppen är redo när det kommer ett embryo. Så det speglar en vanlig cykel.

I vintras när vi skulle göra ett försök blödde slemhinnan ut och vi fick avbryta. Han sa denna gången att jag skulle höra av mig om jag börjar blöda, lät nästan som att det var en stor risk. Är lite orolig, man blir väl det efter några misslyckade försök. Men det ska nog gå bra. :)

Wow 3 ovitrelle. De kanske är för mer än bara ägglossning? Tar du lutinus eller liknande?
  • anina
    S91 skrev 2018-08-15 09:24:23 följande:

Jag förstår det! Antar att ni också fick sommarstänga en stund ;) skönt att semestern var bra, denna sommaren har ju varit oförskämt bra! Har ni varit öppna med att ni gör ivf? För isåfall kan det ju också vara jobbigt att prata om.. jag har nog knappt sagt ett ord om ivf i sommar men alla mina nära vet om att vi gör det och de verkar fattat att de inte ska fråga.. har heller inga gravida nära vänner nu och det är ju tur haha.

Hur långt har du kommit nu? Såg UL bra ut? :)

Ja det är vår tur nu!

Japp det var semesterstängt. :) var ändå ganska skönt att få njuta av sommaren utan att tänka på behandling. Började dock med sprutorna sista veckan på semestern men det var helt ok. Ja vilken sommarvärme vi fick. :) jag älskar värme.

Vi är väldigt öppna, särskilt jag. Har en del på jobbet som har följt med senaste året på vår resa, så de var med både i glädjen vid plusset och i sorgen vid missfallet. Det kändes faktiskt bra att dela båda de känslorna med folk man träffar nästan varje dag.

Det gick bra, insättning på torsdag. :) när är testdag?
  • anina
    Hormonkarusellen skrev 2018-08-16 09:16:48 följande:
    Jag hoppas ni slipper uppleva det, men nog verkar det ha gått vägen ändå trots blödningarna, så hoppet finns! <3 Jag hade väl inte SÅ ont som man skulle haft om det var missfall antar jag, och blödde ju blandat med lutinus, så det var svårt att få uppfattning om hur mycket det var.

Tydligen är blödningar varning när man tar progynon, det önskar jag att någon hade sagt till mig innan!!

Lycka till tjejer, jag hoppas det ska gå fint nu, så har vi inskrivning om två veckor i så fall.

Hör av er på pm om det är någon i Sthlm som vill fortsätta följas, det vore kul att träffas eller hålla kontakten i så fall
    Ja det borde de ha informerat om tidigare. Hur mår du nu? Har du slutat blöda?

Jag bodde i Sthlm på halvtid (pga jobbet) från okt förra året men blev färdig sista juni, så nu bor jag i Karlskrona. Synd vi inte pratade om det tidigare. =)
  • anina
    S91 skrev 2018-08-18 15:45:31 följande:
    Jag håller med dig! Det är skönt att slippa hymla.. åh vad spännande med insättning! Håller alla tummar nu då!!

Jag har testdag 27e, så nästa måndag. Kommer aldrig i livet kunna hålla mig, har vart nära på att tjuvtesta idag flera gånger rd 5 men har tänkt hålla mig till på onsdag. BIM tisdag. Ingen mensvärk än så det känns skönt iaf.

Hoppas såååå att det kan få vara våran tur nu <3
    Oj så länge till, vad jobbigt. Det går så långsamt att ruva. Snart min tur för ruvning. Vi ska till Italien efter 2 veckor, hoppas jag får testa innan vi åker. Men brukar vara RD 12 eller nåt eller sånt med blasto. 

Känner du av nånting? 
    Ja nu är det dags för oss. =)
    Inalina skrev 2018-08-19 22:01:42 följande:
    jag ska också på VUL dag 10 i cykeln, tror de kollar slemhinnan (är det samma som endometrium??) då. Min klinik trodde nog inte att jag skulle ta 3 Ovitrelle (trots att det stod i protokollet) hon skrev bara typ 'ta det med läkaren när du kommer hit', så jag antar att jag inte oroar mig för det :)

har börjat ta östrogentabletter och även låg kortisondos idag, så nu är man igång igen =) kör du återföring dag 18 då eller hur blir det? 
    Ja precis, det är samma. =) Är VUL på dag 10 i Sverige med när man tar tabletter. 
    Denna gången blir det återföring på dag 24, så det beror på hur slemhinnan och folliklarna ser ut.
  • anina

Förresten ni som har tagit Ovitrelle, har ni haft sex efter?
    De sa att vi inte får det, men jag hade glömt bort att ägglossningen kommer ganska fort efter så vi råkade ha sex dagen efter. Jag tycker att vi lika gärna kan fortsätta försöka i veckan nu då men min sambo tycker det är dumt eftersom de har sagt att man inte ska. 

Svar på tråden IVF våren 2018