• Inalina

IVF våren 2018

Stjärnfall04 skrev 2018-02-15 12:42:15 följande:

Det var 7 ägg på totalt 10 äggblåsor. Ni som gjort ägguttag, vilken dag har ni börjat med lutinus? Samt har ni fått några andra tips att tänka på efter äggåterföring (ta det extra lugnt, äta/inte äta något speciellt)

Stort lycka till alla som gjort äggåterföring (och såklart alla som kämpar) ????

jag började med progesteronet samma dag som ÄP, men jag tar nåt som heter Urogestan som tas på morgonen och kvällen. 

jag gjorde min IVF i Tjeckien och mina restriktioner är att inte bada eller ha sex eller träna för hårt på 10 dagar, men tror de är lite 'överbeskyddande'.... jag skulle leva som om jag vore gravid redan...Drömmer
  • Inalina
    EndoS skrev 2018-02-15 14:05:51 följande:
    Låter som ett lovande resultat :)

Jag började dagen efter ÄP, och kommer fortsätta fram till TD ( vilket är imorgon, så jag tar sista ikväll). Jag fick order om att tänka "lugn vardag", t ex låta bli tung träning, inte storstäda huset och ta allt i lite lugnare tempo. Jag tog en semesterdag dagen efter, gjorde ET på en torsdag och kunde då vila en dag extra över helgen. Hade säkert inte behövt det egentligen eftersom jag jobbar på kontor, men det kändes rätt skönt att bara få vara hemma :)

Vad gäller kosten så rekommenderar de folsyra direkt, och att man typ tänker att man är gravid och bara äter ordentligt tillagad mat.
    Just det tack för att du påminde om folsyran! Jag har ätit det i över 4 år (då vi försökt på egen hand) men nu när man verkligen ruvar har jag lyckats glömma bort det i flera dagar!!Förvånad Så spännande med test i morgon!!! har du några känningar?
  • Inalina
    S91 skrev 2018-02-15 14:43:32 följande:

Hej alla!

Dessvärre eskalerade smärtorna under fm och jag är nu inlagd på KK, det var ju tur de bestämde att inte återföra. Fanns stora äggblåsor kvar i båda äggstockarna, cirka 16st på varje sida.

Överstimulerad helt enkelt, och fyyyyy vad ont jag har. Har fått morfin men tar bara udden av smärtan och kräks en hel del.

Kram till alla och hoppas ni har det bättre

GråterGråter
    usch vad jag tycker synd om dig, och gud så otäckt Rynkar på näsanskönt att du är på rätt ställe åtminstone. Åk inte hem förrän du känner dig pigg igen! styrkekramar
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-15 15:28:44 följande:

Då är insättningen klar då och jag är officiellt ruvare och PUPO! Nu är de bara hoppas på det bästa och få tiden att gå. Testdagen är 6 mars.

Ja då den var dagen kommen :) Gick allt bra för dig? Det är ju TRE veckor från nu, är det inte knäppt så sent test-datum de ger en?...
  • Inalina
    EndoS skrev 2018-02-15 15:44:30 följande:
    Haha, ja det är inte så konstigt. Man har ju en del i huvudet liksom :P

Jo, nog har jag känningar men tyvärr bara negativa. Har haft tarmblödningar nästan en vecka och sista 3 dagarna även haft rosa flytningar och lite blod på införingshylsan till Lutinus. Jag är ganska säker på att det är kört :(
    jag vet att det är lite annorlunda med er som har PCO med symptom inför mens och likn men kan det inte komma samma tecken som inför mens trots att man är gravid?

Många som verkar bli gravida utan PCO verkar ju få typ mensvärk några dagar och sen får de ett plus istället för att mensen kommer...Glad
    jag håller i alla fall tummarna för att du har fel Solig
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-15 15:51:54 följande:
    Det gick bra, lite små öm just nu men tanke på hur mycket de varit där å pilates med grejer under senaste dagarna så är de nog inte så konstigt! Lite roligt var att jag var ansvarig att hålla ultraljud apparaten på magen så vi skulle få se katetern och när de satte in embryot. Plus att vi fick en bild, vilket kan vara kul behålla om de går hela vägen.

De blir tre lååååånga veckor väntan nu och sitta och känna av och tänka.
    Ja det är kul att se lite 'action' på ultraljudet och en liten prick som sätts in, då vet man att det finns NÅGOT där i alla fall! får hoppas det blir en Baby! jag tyckte det var lite gulligt med bilden man fick också :) jag hade dock inte kunnat hålla i någon apparat, var alldeles för nervös och skakig för detFlört hehe ja vad ska man göra under tiden tro...
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-15 15:51:54 följande:
    Det gick bra, lite små öm just nu men tanke på hur mycket de varit där å pilates med grejer under senaste dagarna så är de nog inte så konstigt! Lite roligt var att jag var ansvarig att hålla ultraljud apparaten på magen så vi skulle få se katetern och när de satte in embryot. Plus att vi fick en bild, vilket kan vara kul behålla om de går hela vägen.

De blir tre lååååånga veckor väntan nu och sitta och känna av och tänka.
    Förresten fick du en liten till frysen också ? Skrattande
  • Inalina
    EndoS skrev 2018-02-15 16:19:21 följande:
    Fast jag har inte PCO Glad Jag har endometrios med sammanväxningar mellan livmodern och tarmen, vilket orsakar mina tarmblödningar strax innan mens. Men du har rätt, man kan ha mensvärk och blödningar och ändå vara gravid, så jag hoppas ju att jag har fel så klart. Hur som helst så visar det sig imorgon bitti!
    Oj förlåt, kom på att det nog inte är samma sak efter att jag skrivit till dig Skäms håller tummarna!
  • Inalina
    EndoS skrev 2018-02-15 19:12:43 följande:
    Jag har inget solklart svar, men det hänger dels på hur många som blir befruktade och hur de utvecklas (alltså delar sig). Vi fick t ex ut 7 ägg, varav endast 2 befruktades (trots ICSI). Vi fick då återföring dag 3. Antagligen tänker de så att det var tillräckligt många/bra för att vänta till dag 3, men inte tillräckligt många/bra för att chansa på att de skulle klara sig till dag 5.
    Jag hade exakt samma scenario, 'bara' 2 befruktades trots ICSI, då vill de inte chansa på att de ska klara sig utanför livmodern utan återför hellre dag 3 där de har störst chans att dela sig vidare i sin naturliga miljö  :) 
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-15 19:05:38 följande:
    Kanske de odlar på ett kvarvarande embryo just ny till måndag för att se om den delar sig vidare till en blastocyst. De hör av sig på måndag och är den okej så fryses den ner, annars blir det omgång 2 om denna inte växer till sig hela 9 månader. *håller tummarna*
    Ok så spännande!!! heja de små liven :)
Svar på tråden IVF våren 2018