Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Inget foster i v. 7+2

Min man och jag har kämpat länge med ofrivillig barnlöshet och lyckan var total när vi i november plussade, på egen hand. Äntligen var det vår tur. 

Lyckan blev dock kortvarig. I går var vi på vaginalt ultraljud, i vecka 7+2, men läkaren hittade inget foster. Bara en tom hinnsäck och en gulesäck. När han tryckte lite hårdare mot kanten av säcken såg man något som såg ut som ett pulserande streck men läkaren sa att han inte visste vad det var för något. 

Jag är väldigt säker på att vi är i just vecka 7 också. Senaste mensen den 7 oktober och plussade den 10 november. Clearblue veckoindikation visade då på "Gravid 3+", vilket skulle överensstämma med att jag nu är i vecka 7. 

Baserade på det ser det ju inte bra ut. I vecka 7+2 bör man ju se ett tydligt foster. Vi ska dit om två veckor igen och jag vet inte hur jag ska kunna fungera normalt under tiden. Sorgen tar över ibland. Vi skulle ju berätta för våra föräldrar i jul... :(

Finns det något hopp tror ni? 

• Svar på tråden Inget foster i v. 7+2
  • stellanocte

Tack för era fina och stöttande ord. 

Det är lite tufft just nu men vi försöker att ta en dag i taget. Snart bara en och en halv vecka kvar. Det är en konstig känsla, att längta efter en dag men samtidigt vara livrädd för den.

• stellanocte
    Anonym (samma här) skrev 2017-11-29 08:49:22 följande:

hade skrivit ett inlägg som bara försvann nu tar jag det lite kortfattat

jag va på vul förra veckan 8+2 inget foster. ny tid imorgon. det har varit en hemsk o lååååååång vecka. läst alla historier på internet o man blir inte klokare finns dem med tråkiga slut och tvärtom.

Hoppas jag kommer med solskenhistoria till dig imorgon. leta efter en bra serie och kolla så tiden går fortare! det är tufft ta hand om dig.

Då ska jag verkligen hålla tummarna för er i morgon och hoppas att du återkommer med en solskenshistoria. 
  • stellanocte
    Anonym (samma här) skrev 2017-11-29 18:49:56 följande:

känns så jobbigt och tungt jag vill och vill och vill samtidigt inte men efter så lång väntetid o ovisshet känner jag att nu vill jag ha beskedet oavsett vad det är! håller alla tummar för oss<3

Hur gick det för er?
  • stellanocte
    Anonym (samma här) skrev 2017-12-07 14:06:31 följande:

Det gick tyvärr inte bra här det blir skrapning imorgon :( :(:(

visste inte vad jag skulle säga t dig drf skrev jag inte! Avskyr att komma med tråkiga besked till någon som mest av allt behöver hopp men det är oxå bra att man räknar med det värsta. jag hade själv förberett mig och trots det lilla hoppet man hade till sista sekunden så vad det här vad jag faktiskt förväntade mig och så blev det:(

hoppas innerligt att det går bättre för er Lycka till!

Jag beklagar verkligen Rynkar på näsan Det gör verkligen ont att få beskedet, hur förberedd man än är. Hoppas att du har kunnat återhämta dig fysiskt från skrapningen. 

Tyvärr blev det ingen solskenshistoria här heller. Det var ett uteblivet missfall. Vi börjar med Cytotec på måndag :( 
Svar på tråden Inget foster i v. 7+2