• Mamma till S

V9, ljusrosa på pappret

Ja, som rubriken lyder!

Usch, blir så nervös av det, är idag i V 9, i v7 såg allt bra ut, vet att det inte är nå garanti såklart men åh! :(

Har inte ont. Har kvar mina symtom!

Googlat men blir inte riktigt klokare, vissa menar att det är normalt, andra har det varit början till MF...

Vad ska jag göra? Vänta ut det bara? Är det vanligt?

• Svar på tråden V9, ljusrosa på pappret
  • EpicNurse

Jättevanligt når man är gravid. Speciellt i samband med ansträngning eller efter samlag. Man har sköra slemhinnor och är lättblödande som gravid.

Man gör inget åt det om det inte börjar blöda på riktigt.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mamma till S

Inte haft nå samlag, inte heller ansträngt mig mer än vanligt, jobbat o "lever" på som vanligt.. Men blir såå nervös.

Nej det kanske dom inte gör men åh! Fick se ett hjärta slå i vecka 7 ca, men är ju inga garantier av det heller! Men det finns ju mer hopp när man vet! Blir så ledsen.

• IrriteradMamma

Det be så mitt mf började :/ två-tre dagar senare började det blöda.

Kan såklart bli så utan att det betyder missfall också! Håller tummarna för dig :)

• alade

Jag har varit med om att det både blivit större blödning och missfall och att det gått fint med fortsatt graviditet (nu v 29) trots ganska rejäla blödningar. Det är tyvärr bara att vänta och se. Jag hoppas att allt går bra!

• Sjuttiosjuan

Jag har haft flertalet blödningar och är nu i v 13 och allt verkar i sin ordning. Det är nog ingen fara ska du se!

Svar på tråden V9, ljusrosa på pappret