Måste sambo hämta?
Jag har 2 barn och sambon 2 barn. Om han skulle sluta tidigare än mig (händer nästan aldrig) men visst kan han inte bli tvingad till att hämta mina barn då?
Jag har 2 barn och sambon 2 barn. Om han skulle sluta tidigare än mig (händer nästan aldrig) men visst kan han inte bli tvingad till att hämta mina barn då?
Nej, han har inget ansvar att hämta dina barn, bara sina egna.
Barnen går efter sina föräldrars tider. Vissa förskolor försöker köra egenpåhittade regler, men det finns domar att hänvisa till i så fall.
Varför skulle han inte göra det?
Varför skulle han inte göra det?
Barnen går efter sina föräldrars tider. Vissa förskolor försöker köra egenpåhittade regler, men det finns domar att hänvisa till i så fall.
Oj. Jag trodde inte det var så noga!
Får man inte hämta när man vill?
Vi brukar handla först, anpassa så det passar med andra aktiviteter osv..
Oj. Jag trodde inte det var så noga!
Får man inte hämta när man vill?
Vi brukar handla först, anpassa så det passar med andra aktiviteter osv..
Inte för oss.. Vi fick fylla i vilka tider vi vill ha och sedan är det de som styr.
Ingen sa något om att tiderna vi fyller i ska följa våra arbetstider..
Inte för oss.. Vi fick fylla i vilka tider vi vill ha och sedan är det de som styr.
Ingen sa något om att tiderna vi fyller i ska följa våra arbetstider..
Vi har gjort likadant. Ingen har kollat upp när vi jobbar. Nu hämtar vi så snart vi kan, men hade vi velat hämta senare hade ingen protesterat. Jag arbetar som lärare och har lämnat vissa lovdagar för att rätta ikapp, och det har varit ok med förskolan. Jag har varit helt öppen med det. Så det är nog olika hur stränga skolorna är.
Nej det är jobbtiden som styr tiden på förskolan..
Det är arbetstid + restid till/från jobb. Man ska inte räkna med tid för att handla mat eller tex åka och träna. Det får man lösa på annat sätt.
Det är lite olika på olika förskolor. De flesta går efter arbetstiderna, andra inte.