• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (123)

Som man kunde jag inte bry mig mindre.

De som skriver sånt lever på reaktionerna. De kan då gå ut och gråta om "hatstormen" mot dem så fort de blir ifrågasatta.

• Queennr1

Fortfarande har du missförstått saken. Det är inte män som hatas utan svin. Sluta vara ett manssvin så slipper du känna dig träffad och ditt problem är löst.

• Anonym (Kvinna)

Ignorera dom små speciella snöflingorna. Dom är inte så många, dom gapar bara högst. 

• sluta läs

Jag håller med. Metro och DN är värst. Själv har jag slutat att läsa den sortens tidningar
    SvD brukar dock vara rumsrena och GP har gjort en kursändrig på senare tid så att den faktiskt går att läsa utan att man blir förbannad.
    SR och SVT kan man stänga av och sluta betala licensavgift till.
    Man får hålla sig uppdaterad via nätet istället via feministfria sidor.

• Anonym (Rickard)
    Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

Vem tvingar dig att läsa?
  • tolvtretton

Jag är både man och vit, men har aldrig, trots DN-prenumeration, stött på detta - kan du ge ett exempel på ?hatet? kanske?

• Anonym (Kräks)

Ja fyfan vad synd det är om män. Särskilt vita män. Tillåt mig att kräkas.

• Anonym (Rickard)
    sluta läs skrev 2018-01-02 20:51:25 följande:

Jag håller med. Metro och DN är värst. Själv har jag slutat att läsa den sortens tidningar
    SvD brukar dock vara rumsrena och GP har gjort en kursändrig på senare tid så att den faktiskt går att läsa utan att man blir förbannad.
    SR och SVT kan man stänga av och sluta betala licensavgift till.
    Man får hålla sig uppdaterad via nätet istället via feministfria sidor.

Fast nu är det ju så att de som ogillar feminister och anser att de hatar alla män, de dras till sådan media. Antagligen för att sedan sitta här på FL och känna sig kränkta och gnälla. Det är som en hobby för vissa.

Vi normal. sunda människor gör och läser saker vi mår bra av, vi försöker påverka våra liv i positiv riktning, umgås med folk vi gillar, ägnar oss åt saker som får oss att må bra osv. Men det finns en klick män, som ofta skriver här på FL, som gör tvärtom, hela deras liv verkar kretsa kring det som de ogillar. 
  • Anonym (Ofelia)

Det är män som beter sig illa som hatas. Gå in på någon nyhetssajt och räkna hur många brott som begåtts av män.

Kvinnohat förekommer oftate och skälet är då endast att någon råkar vara kvinna och gör eller säger någotsomhelst, vilket provocerar en massa män.

• Nosslin

PK feminism som låter radikala feminister komma till tals, och som ingen sedan vågar säga emot för då "är man emot jämställdhet och kvinnohatare". Så därför låter man människor som Zara Larsson säga att hon hatar män och folk tycker hon är skitbra och modig och hela köret.

Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?