Inlägg från: Anonym (Rickard) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rickard)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

Vem tvingar dig att läsa?
  • Anonym (Rickard)
    sluta läs skrev 2018-01-02 20:51:25 följande:

Jag håller med. Metro och DN är värst. Själv har jag slutat att läsa den sortens tidningar
    SvD brukar dock vara rumsrena och GP har gjort en kursändrig på senare tid så att den faktiskt går att läsa utan att man blir förbannad.
    SR och SVT kan man stänga av och sluta betala licensavgift till.
    Man får hålla sig uppdaterad via nätet istället via feministfria sidor.

Fast nu är det ju så att de som ogillar feminister och anser att de hatar alla män, de dras till sådan media. Antagligen för att sedan sitta här på FL och känna sig kränkta och gnälla. Det är som en hobby för vissa.

Vi normal. sunda människor gör och läser saker vi mår bra av, vi försöker påverka våra liv i positiv riktning, umgås med folk vi gillar, ägnar oss åt saker som får oss att må bra osv. Men det finns en klick män, som ofta skriver här på FL, som gör tvärtom, hela deras liv verkar kretsa kring det som de ogillar. 
  • Anonym (Rickard)
    Nosslin skrev 2018-01-02 21:08:49 följande:

PK feminism som låter radikala feminister komma till tals, och som ingen sedan vågar säga emot för då "är man emot jämställdhet och kvinnohatare". Så därför låter man människor som Zara Larsson säga att hon hatar män och folk tycker hon är skitbra och modig och hela köret.

Ja, vissa män har svårt med läsförståelsen, för hade du läst vad hon skriver så hade du sett vilka män hon hatar. Men det passar väl inte i din mall?

Konstigt att man reagerar mer på vad en ung tjej säger i stridens hetta, än på att tjejer blir utsatta för våldtäkter. Hur är man funtad då?

Med sådana män, behöver ingen tjej några ovänner. 
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Fast) skrev 2018-01-02 21:12:36 följande:
    Fast man måste ju ändå få ha synpunkter på vad olika medier sprider för budskap utan att de som invänder med nedsättande ordalag anklagas för att "känna sig kränkta och gnälla".

Om DN eller Metro spridit samma budskap riktat mot judar, muslimer, kvinnor eller mörkhyade så hade det ansetts vara relevant att ha synpunkter på det. Eventuellt hade det till och med klassats som hets mot folkgrupp att i artikel efter artikel, dag ut och dag in, skriva om "judar med makt" istället för "vita män med makt" och samtidigt anklaga judar, som grupp, för allt man anser är fel i samhället.

Det finns naturliga och delvis biologiska förklaringar till de påstådda "orättvisor" som feminister anser sig ha upptäckt i samhället. Det i sig är värt att ha en debatt kring det.

Vad händer i ett samhälle där skola och utbildning prioriteras ned under flera mandatperiod i rad? Jo, då får man till slut människor som sätter sin tilltro till alternativa förklaringar, konspirationsteorier, vidskepelse, horoskop, feminism och liknande strömningar. Man låter sådana idéer förklara en omvärld som man saknar relevanta verktyg för att förstå. Massmedier som DN och Metro passar helt enkelt på att profitera på den okunskap som många unga, i synnerhet kanske kvinnor, lider av.
    Fast tidningar skriver inte om att hata män, de skriver om män som begår brott mot kvinnor och andra män. Män som beter sig som idioter. Förstår du skillnaden? 

Men kom gärna med exempel på hatet mot män som svämmar över i media.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Fast) skrev 2018-01-02 21:44:56 följande:
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 21:16:35 följande:
    Fast tidningar skriver inte om att hata män, de skriver om män som begår brott mot kvinnor och andra män. Män som beter sig som idioter. Förstår du skillnaden? 

Men kom gärna med exempel på hatet mot män som svämmar över i media.
    Du kanske inte bör anmärka på andras läsförståelse med tanke på dina egna brister på det området.

Drömmer

Den här tråden handlar inte om medias rapportering om män som begår brott, det är en HELT ANNAN debatt. Jag har heller inte skrivit något om att hatet mot män svämmar över i media, bara påpekat att man visst kan ha en debatt om medias rapportering och det budskap som sprids av (vissa) medier.

Jag tror den debatten kan vara bra och nyttig och på något märkligt sätt känns det som att dina inlägg här i tråden med eftertryck illustrerar hur viktig den debatten är.
    Inte du, men TS:

Oändligt antal hatartiklar. 

Var finns alla dessa artiklar? När någon kan visa att det stämmer, då kan vi ju diskutera varför det ser så ut. Och jo, rapportering om mäns våld i tidningar har med saken att göra, eftersom många, inklusive TS, tar det som allmänt hat.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (man) skrev 2018-01-02 22:48:02 följande:
    Många kvinnor väljer till exempel att ta hela barnledigheten själva istället för att dela på det. Vet du varför? För att de vill utnyttja den fantastiska möjligheten vi har i sverige att vara med våra barn. Många män skulle absolut vilja vara hemma med sina barn men väljer att ge bort den förmånen till sin partner. Men alla såna "detaljer" missar man när man drar offerkoftan över huvudet och surar.
    Skitsnack. Var en man och ta ansvar för dina barn istället för att lämna över det till din fru. Är det kvinnors fel att män lämnar över sina dagar till sin fru?

Finns det något mer patetiskt än män som inte kan ta ansvar för sitt eget liv? 
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Flow) skrev 2018-01-02 22:53:40 följande:

När jag växte upp hörde man då och då "typiskt killar, killar är svin" etc. Men detta var inte riktat åt hela gruppen män, utan sades med en viss sarkastisk ton, som gällde särskilda män, idag är allt om män, allt en man hör riktat mot varenda man och varenda mans skyldigheter är en annan mans skyldigheter. Detta är så dumt resonemang, det är så mycket mer effektivt om alla uppmanas att ta eget ansvar och de som inte gör det, de är idioter, så enkelt är det.

Nej, så är det inte. 

Men du kan kanske visa något som verifierar det?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (man) skrev 2018-01-02 23:09:11 följande:
    Du missade nog den där lilla "många kvinnor", du vet sådär som i inte alla. Men det kanske är svårt att se saker ur ett icke svartvitt, alla eller ingen perspektiv när man är indoktrinerad i offermentalitet?

Ja, det finns män som flyr sitt ansvar precis om de finns kvinnor som flyr sitt ansvar men alla gör inte det. Dessutom missade du ännu en vanlig anledning och det är den ekonomiska biten, om mannen tjänar mer än kvinnan så har paret ofta inte råd att låta mannen ta en längre tid hemma. Men det är en socioekonomisk fråga som är betydligt mer komplicerad än alla "män är svin och kvinnor offer" så det så...

Finns det något mer patetiskt än små arga människor som tar ut sina aggressioner och uppenbara issues på andra?
    Var skrev jag alla kvinnor? Visa gärna.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämnlikt) skrev 2018-01-02 23:20:10 följande:
    Precis!!!

Kvinnor får ligga medans många män blir ensamma. Det är feminismens och PK-Medias fel.
    Visst är det, för mannen kan ju aldrig göra fel, eller hur?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (man) skrev 2018-01-02 23:21:43 följande:
    Smuttar du fortfarande på julölen eller läser du bara konstigt?

JAG skrev många kvinnor, DU missade det och tolkade det i vanlig radikalfeministisk anda som att jag personligen inte tar / tog ansvar på mina barn som för övrigt är i tonåren nu.

Var någonstans i mitt inlägg som du så elegant svarade på framgick det om jag tog eller inte tog ansvar för mina barn? Visa gärna...
    Du kan alltså inte visa var jag skrev alla kvinnor?

Då så, då vet jag det.

Bra att du tog ansvar för dina barn, många män gör inte det. Men inte fan är det kvinnornas fel.
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?