Inlägg från: Anonym (Fast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fast)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 20:58:59 följande:
    Fast nu är det ju så att de som ogillar feminister och anser att de hatar alla män, de dras till sådan media. Antagligen för att sedan sitta här på FL och känna sig kränkta och gnälla. Det är som en hobby för vissa.

Vi normal. sunda människor gör och läser saker vi mår bra av, vi försöker påverka våra liv i positiv riktning, umgås med folk vi gillar, ägnar oss åt saker som får oss att må bra osv. Men det finns en klick män, som ofta skriver här på FL, som gör tvärtom, hela deras liv verkar kretsa kring det som de ogillar. 
    Fast man måste ju ändå få ha synpunkter på vad olika medier sprider för budskap utan att de som invänder med nedsättande ordalag anklagas för att "känna sig kränkta och gnälla".

Om DN eller Metro spridit samma budskap riktat mot judar, muslimer, kvinnor eller mörkhyade så hade det ansetts vara relevant att ha synpunkter på det. Eventuellt hade det till och med klassats som hets mot folkgrupp att i artikel efter artikel, dag ut och dag in, skriva om "judar med makt" istället för "vita män med makt" och samtidigt anklaga judar, som grupp, för allt man anser är fel i samhället.

Det finns naturliga och delvis biologiska förklaringar till de påstådda "orättvisor" som feminister anser sig ha upptäckt i samhället. Det i sig är värt att ha en debatt kring det.

Vad händer i ett samhälle där skola och utbildning prioriteras ned under flera mandatperiod i rad? Jo, då får man till slut människor som sätter sin tilltro till alternativa förklaringar, konspirationsteorier, vidskepelse, horoskop, feminism och liknande strömningar. Man låter sådana idéer förklara en omvärld som man saknar relevanta verktyg för att förstå. Massmedier som DN och Metro passar helt enkelt på att profitera på den okunskap som många unga, i synnerhet kanske kvinnor, lider av.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 21:13:06 följande:
    Ja, vissa män har svårt med läsförståelsen, för hade du läst vad hon skriver så hade du sett vilka män hon hatar. Men det passar väl inte i din mall?

Konstigt att man reagerar mer på vad en ung tjej säger i stridens hetta, än på att tjejer blir utsatta för våldtäkter. Hur är man funtad då?

Med sådana män, behöver ingen tjej några ovänner. 
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 21:16:35 följande:
    Fast tidningar skriver inte om att hata män, de skriver om män som begår brott mot kvinnor och andra män. Män som beter sig som idioter. Förstår du skillnaden? 

Men kom gärna med exempel på hatet mot män som svämmar över i media.
    Du kanske inte bör anmärka på andras läsförståelse med tanke på dina egna brister på det området.

Drömmer

Den här tråden handlar inte om medias rapportering om män som begår brott, det är en HELT ANNAN debatt. Jag har heller inte skrivit något om att hatet mot män svämmar över i media, bara påpekat att man visst kan ha en debatt om medias rapportering och det budskap som sprids av (vissa) medier.

Jag tror den debatten kan vara bra och nyttig och på något märkligt sätt känns det som att dina inlägg här i tråden med eftertryck illustrerar hur viktig den debatten är.
  • Anonym (Fast)
    Pappa2006 skrev 2018-01-02 21:37:21 följande:

Jag känner inte igen mig. Jag tittar på TV, läser tidningar och kollar nätet, men märker inte av något generellt manshat. Jag läser debattinlägg där olika människor belyser samhällsproblem. Jag ser inslag på nyheterna som handlar om saker som inte står rätt till i världen. Men jag som man, känner inte mig hatat/hotad av detta. När jag var liten och vi ungar var ute på gården och lekte i bostadsområdet där jag växte upp så kunde det hända att det blev bråk om någonting. Då kunde det också hända att min mamma eller någon annan vuxen som såg detta från balkongen eller fönstret kom ut och rev i åt oss. Skällde ut hela högen ungar, bara så där liksom. Det hände ibland att jag på kvällen när jag och brorsan gick in, beklagade mig över att ha fått skit för någonting jag inte varit delaktig i. Min mamma brukade bara titta på mig och säga: Du vet själv vad du gjort och inte gjort. Har du gjort fel så skall du baske mig lyssna också och om det är så att du är helt oskyldig, jamen då behöver du ju inte ta åt dig då. Så nej jag tar inte åt mig personligen och känner mig inte hatad eller påhoppad. Jag är glad att någon sätter fingret på problemet som vi ALLA vet finns där. Och om du vet med dig att du har gjort någonting fel, då skall du baske mig lyssna också.

Kollektiv bestraffning alltså. Jag vet inte om det sättet att hantera den typen av problem är särskilt konstruktivt eller långsiktigt. Vore det inte bättre att identifiera de skyldiga och adressera dem direkt?

Eller ska vi hantera våldsbrott likadant? Skälla ut våldtäktsoffren tillsammans med deras plågoandar, anhöriga till mordoffer tillsammans med banemännen och efteråt understryka att det bara är de som gjort något fel som behöver ta åt sig av avhyvlingen?

Man kan med rätta ha synpunkter på den typen av samhällskoncept och fråga sig om det är särskilt bra. I synnerhet nu när vi står med ett framväxande facit i hand med gängskjutningar och gruppvåldtäkter.

Men det är bra att du finns och hörs i debatten. Det förklarar desto mer av pusslet. Man kan då lättare förstå var alltihop gick snett.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-02 22:13:56 följande:
    Glöm inte ofredanden och våldtäkter. Det ultimata kvinnohatet.
    Fast det där är den andra sidan av det feministiska myntet. Ofredanden och våldtäkter hänger intimt samman med feminism. Det ena kräver det andra, de lever i symbios.

I Sverige har (vänster)feminister (all feminism är till naturen vänsterextrem så det behöver egentligen inte påpekas) kapat debatten som handlar om bland annat våldtäkter. Och då uppstår problem som drabbar, inte män, utan kvinnor.

Så länge feminister håller sig till att binda halmgubbar, härja här på Familjeliv och andra forum samt beklaga sig över "vita män med makt" som lyckats bättre i livet än de själva har gjort så kan de ignoreras. Då behöver man inte bry sig om dem.

Det har skrivits spaltmeter av krönikor och feministiska analyser om Martin Timell och vem han tafsade eller inte tafsade på i en badtunna. Det har däremot inte skrivits lika mycket av den arten när det gäller de nästintill systematiska gruppvåldtäkter som drabbat Malmö. Det beror såklart på att Timell passar in i den feministiska problemformuleringen, det gör däremot inte våldtäktsmännen i Malmö.

Och utifrån denna feministiska och vänsterextrema problemformulering, som nu präglar till och med regeringen och Sveriges lagstiftande församling, kan man aldrig någonsin lösa några reella problem eftersom man vägrar erkänna dem. Då börjar det bli farligt. Riktigt farligt.

Det är klart att både män och kvinnor kunde skratta åt feministernas stolligheter och konspirationsteorier så länge de var en liten marginaliserad grupp utan makt. Men idag har de regeringsmakten. Det medför att den feministiska regeringen är handlingsförlamad medan kvinnor blir våldtagna i en accelererande skala ute i samhället. Då kan man inte längre blunda för problemen.

Du kanske är man, men nästa offer för det feministiska haveriet kan bli din sambo/fru, dotter eller syster. Därför är det viktigt sätta ned foten och våga säga ifrån mot feministerna när de kommer släpandes med sina tokigheter.
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?