Inlägg från: Anonym (Flow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flow)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

När jag växte upp hörde man då och då "typiskt killar, killar är svin" etc. Men detta var inte riktat åt hela gruppen män, utan sades med en viss sarkastisk ton, som gällde särskilda män, idag är allt om män, allt en man hör riktat mot varenda man och varenda mans skyldigheter är en annan mans skyldigheter. Detta är så dumt resonemang, det är så mycket mer effektivt om alla uppmanas att ta eget ansvar och de som inte gör det, de är idioter, så enkelt är det.

• Anonym (Flow)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 22:56:46 följande:

Nej, så är det inte. 

Men du kan kanske visa något som verifierar det?

Visa? Det räcker att en flyktinggrupp av män våldtar en kvinna, så ser man att det är så. Människorna som skadar kvinnor får inte skulden, deras kön får och då inkluderas alla andra män när flera av de till och med vill utvisa varenda utländsk brottsling.

Där det finns idioter på arbetsplatser som behandlar kvinnor illa (och andra män) blir detta hela Sveriges manliga grupps problem. "ALLA MÄN MÅSTE TA MER ANSVAR "

Jag som kvinna blir inte skuldbelagd eller pekad på att ta mer ansvar som kvinna om en annan kvinna är alkoholist och springer runt bland främmande människor och har inget ansvar eller konsekvens-tänk när hon vet att det finns våld i samhället, utfört av människor, vilket är logiskt, för varje individ får stå för sina handlingar, jag står inte för andras handlingar och att de har samma kön som mig det ska inte spela någon roll det är fortfarande var människas eget ansvar vad vi gör.

Jag tycker också det är underligt att män ska prata mer med varandra om en kvinna super ner sig och gör allt man inte ska göra i ett farligt samhälle. Varför ligger det på männen att rädda kvinnor?
  • Anonym (Flow)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:45:54 följande:

Precis. Och det är ju vanligt att män blir drogade på krogen och våldtagna av kvinnor eller att de blir överfallna och våldtagna av kvinnor på väg hem från jobbet.

Fast det är inte männen som begår brott och skadar som blir hatade, det är övriga män som inte ens varit inblandade som inkluderas i problemet av andra mäns brott.

Räck upp handen alla män som tycker synd om våldtäktsmän, pedofiler, rånare, mördare, eller andra brottslingar som gått på kvinnor ?

Det är ju inte någon som tycker synd om dessa idioter? Inte försvarar män brottsliga män på grunden att de är i samma könsgrupp?
  • Anonym (Flow)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:45:54 följande:

Precis. Och det är ju vanligt att män blir drogade på krogen och våldtagna av kvinnor eller att de blir överfallna och våldtagna av kvinnor på väg hem från jobbet.

Det är fler kvinnor som drogar sig själva när de häller i sig en alkoholmängd utöver vad de kan kontrollera än antalet fall där en man varit och gömt andra droger i kvinnans mun eller glas eller burk eller flaska.

Vad gäller att bli överfallen när du är ute och går hem från jobbet, Sveriges lag skyddar inte mot överfall eller övergrepp eller våldtäkter så det är lagen du ska vara arg på främst, för idioter som skadar andra - våld , kommer alltid existera men Sverige kan välja en lag som skyddar bättre för då vågar inte lika många bruka våld.
  • Anonym (Flow)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:54:04 följande:

Hört talas om killen i Bjästa som våldtog en tjej och där hela byn ställde sig på hans sida? Sen våldtog han en tjej till.

Ja okej visst, det finns enstaka udda fall där det är nästan sekt-liknande situation att beskydda och försvara den som är högst socialt accepterad i ett litet samhälle till varje pris.

Men detta är inte samhällets alla män eller ens majoriteten av dem så det ändrar inte faktum.

Däremot är det extremt många män som tar risken att göra det obehagligt för en kvinna sexuellt när det råder brist på kommunikaktion och brist på tålmodighet. Dock är det lika många sådana män som kvinnor som riskerar att uppleva våld/obehag för att de inte heller kommunicerar eller tycker det är värt att säga Nej / sätta sina gränser/ de är mer rädda för konsekvenserna av att säga och visa nej än av att ligga tyst och låta mannen misstolka situationen.

Här kan mycket åtgärdas från båda hållen.

Jag ser inte dessa situationer som våldtäkt jag ser de som misskommunikation och med brist på skyldigheter mot varandra och sig själva.
  • Anonym (Flow)
    klyban skrev 2018-01-03 15:03:48 följande:

En av poängerna är att vi har folk som skyller på ALLA män.

Och här har vi ett bra exempel.

Men om man är med på diskussionen som pågått ett tag nu, så är "Alla män..." en som kommer då och då.

Där det är alla mäns fel.

Här är jag tydlig och säger att jag tänker inte ta ansvar för ~5000000 miljoner män.

Min man tog inte disken igår. Vad ska du göra åt saken Klyban? Detta är manlig struktur så det är ditt och alla andra mäns ansvar. Om alla män pratar mer om disk-fördelningen i hemmet kommer min man bli bättre.

(Ja såhär ser det ut för män idag, jag tog bara ett exempel på disk istället för våldtäkt så förstår ni Klybans argument)
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?