Inlägg från: KlunsSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlunsSmurfen

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Queennr1 skrev 2018-01-02 20:28:42 följande:

Fortfarande har du missförstått saken. Det är inte män som hatas utan svin. Sluta vara ett manssvin så slipper du känna dig träffad och ditt problem är löst.

Man kan väl ifrågasätta utan att känna sig träffad?

"Det är inte män som hatas utan svin"
    Vissa definierar gruppen män mer som svin så de kan hata dem.
    www.familjeliv.se/forum/thread/78297732-feminism
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Kvinnohat) skrev 2018-01-02 22:06:35 följande:

Tvärtom.... extremt svårt att stå ut med kvinnohat.. att man måste vara nästintill perfekt fysiskt, för att ens få dejta en (t.o.m. rätt så oattraktiv) man... Samt att man bör hålla käften om sina åsikter etc. Nä, du har nog missuppfattat detta... Det är kvinnohatet som regerar faktiskt. Vi har ju trots allt fortfarande ett patriarkat, enligt SCB. (Kvinnor tar i princip hand om barn och hem).

Läste du på SCB och la till ordet patriarkat själv?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Flow) skrev 2018-01-03 15:10:45 följande:
    Min man tog inte disken igår. Vad ska du göra åt saken Klyban? Detta är manlig struktur så det är ditt och alla andra mäns ansvar. Om alla män pratar mer om disk-fördelningen i hemmet kommer min man bli bättre.

(Ja såhär ser det ut för män idag, jag tog bara ett exempel på disk istället för våldtäkt så förstår ni Klybans argument)

klyban skrev 2018-01-03 15:16:49 följande:

Mitt ansvar är inte andra mäns dåliga beteenden, rätt självförklarande tyckte jag.
    Men du trodde det handlade om disk.

Tänkte inkluderat att enda gången jag skulle få för mig ta ansvar, det är om jag personligen ser ett övergrepp sker.
    Men det gör jag oavsett vem det handlar om(man eller kvinna), och jag inte kommer till slutsatsen att det är fara för mitt liv eller hälsa.

btw så diskar jag all disk, så inget bra exempel det heller.
    Men ändå är inte 5000000 män mitt ansvar och hålla reda på, och jämföra det med en smutsig tallrik, tänker man ens då?
    Men om vi ska blanda in 5000000 tallrikar, så kommer jag ändå bara ta ansvar för mina tallrikar.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Du menar "manshat") skrev 2018-01-03 16:12:46 följande:
    Men hur kan man prata om "manshat", samtidigt som kvinnor misshandlas till döds av män var och varannan dag? Det går ju inte alls att jämföra med att om en man går ut på internet och googlar lady dahmer och sen går in på hennes sida och läser, så får han läsa att hon hatar män. Kvinnohat existerar ju besvisligen i samhällets alla strukturer, både om man tittar på vilka som utsätter kvinnor för våld (män) och vilka som tjänar mest (män) och får mest status i alla möjlig sammanhang (män). Det kvinnliga är mest skällsord i samhället (var inte en sån kärring). Så alla ser ju klart och tydligt att hela vårt samhälle är uppbyggt kring kvinnohat av olika grad. Och om män råkar ut för våld så är det inte heller kvinnor som utsätter dem för det, utan andra män. Och det beror på hur många uppfostrar sina pojkar i det här samhället. Att vissa kvinnor - som har råkat ut för våldsamma män - hatar män, är inte det samma som att vi kan prata om "manshat". Det som att jag säger att om du hatar Åsa så finns det ett "Åsa-hat" i det här samhället. För du skriver om Åsa på din blogg och Åsa kan söka upp den och läsa det. 
    Det går inte heller att jämföra kvinnor som blir misshandlade till döds med några kränkande skämt och lite tafsande men det räknas ändå och är inte ok för att den enskilda individen räknas också trotts att andra har det värre.

Lady Dahmer hatar män för att hon hatar sin pappa, är det ok så ska män som hatar sina mammor få generalisera sin mamma på alla kvinnor och vara kvinnohatare.

Hat föder hat, om vissa feminister anser att de har moralen på sin sida så bör de agera moraliskt och inte sprida hat eftersom det får vissa män att hata feminister och kvinnor (ännu mer).

"och får mest status i alla möjlig sammanhang (män)"
    Hur har då feminism lyckats få så hög status?

"Och det beror på hur många uppfostrar sina pojkar i det här samhället"
    Hur blir de uppfostrade?

"Så alla ser ju klart och tydligt att hela vårt samhälle är uppbyggt kring kvinnohat av olika grad"
    Förklara.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

Det beror antagligen på att 99.5% av det är i din fantasi.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Du menar "manshat") skrev 2018-01-03 22:18:57 följande:
    Det går inte att prata eller resonera med dig för du lever i din egen fantasivärld och det går inte att nå dig.
    Det var ju ett bra "argument" för att slippa svara på mina frågor.
    Du som har en så bra koll på verkligheten kan ju förklara den för de som inte begriper.
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2018-01-04 02:09:44 följande:

Ja, du vet hur man gör för slippa undan och svara på frågor.

Den där lady dahmer låter inte alls rätt, svårt och tro på såna hemskheter och i den extrema omfattning.
    Men är det sant, ja, då är det inte konstigt att hon ogillar män.

varför är hon den orakade, mulliga feministen som hatar män?
    Lady Dahmer / Postpatriarkatet - Min farsa har lärt mig att hata kvinnor
    ladydahmer.nu/2018/january/vardelosa-farsor-som-ska-ge-rad.html

"Ja, du vet hur man gör för slippa undan och svara på frågor."
    det kan bero på att du "glömmer frågetecken", du gör ett påstående, som att man inte bryr sig om våldtäkter eller att man är medlem i KKK om man inte håller med dej eller inte låter dig styra diskussionen, men du kan aldrig förklara du kom fram till dina påståenden.
    När du väl har börjat i en diskussion kommer du aldrig få ett svar.
    Är det ingen annan som orkar bry sig så utgår jag ifrån att alla andra skiter fullständigt i vad jag tycker i den frågan så det känns inte så viktigt.
    Du har också en tendens att upprepa samma argument trotts att man påpekat brister.
    Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), engelska straw man argument, är ett retoriskt grepp, som kan vara antingen en medveten taktik eller en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild

En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt.
    De förvrängda argumenten framstår på så sätt som absurda och blir lätta att bemöta. De verkliga argumenten låtsas debattören inte ha hört. Motståndaren tvingas då lägga sin energi på att förklara vad den egentligen menar, och hamnar därmed i ett defensivt läge. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjärmar sig från kärnfrågan.

sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

• KlunsSmurfen

Genus"vetenskap"

KlunsSmurfen skrev 2018-01-02 21:29:09 följande:
    Det jag skrivit handlar mest om amerikanska universitet men svenska universitet har också kritiserats.

1) man definierar om ordet teori så man kan kalla det för vetenskap?
    2) Ingen aning.

Lägg ner genusvetenskapen! - SVT Nyheter (2011)
    https://www.svt.se/opinion/lagg-ner-genusvetenskapen

Debatten om universiteten och genusfrågan - Studio Ett - Sveriges Radio (8 november 2017)
    "Det finns en politisk styrning" 17 min
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6816570
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx? programid=1637 &artikel=6816570

Larm: Genusvetenskapen tar över på universiteten (10 nov 2017)
    http://www.varldenidag.se/nyheter/larm-genusvetenskapen-tar-over-pa-universiteten/repqkg!UVZG4Qw9Amb0r34uE241w/

betalvägg
    Genusvetenskapen är Sveriges egen kreationism - Ivar Arpi - SvD (14 nov. 2017)
    https://www.svd.se/genusvetenskapen-ar-sveriges-egen-kreationism
    Hjärntvätten av Sverige fortsätter | Ivar Arpi | SvD  (22 dec. 2017)
    https://www.svd.se/hjarntvatten-av-sverige-fortsatter
    Så blev genusvetenskap överkyrka i Lund - Ivar Arpi - SvD (12 nov. 2017)
    https://www.svd.se/sa-blev-genusvetenskap-overkyrka-i-lund

http://www.familjeliv.se/forum/thread/78297732-feminism

Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?