Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Anonym (Kvinnohat) skrev 2018-01-02 22:06:35 följande:

Tvärtom.... extremt svårt att stå ut med kvinnohat.. att man måste vara nästintill perfekt fysiskt, för att ens få dejta en (t.o.m. rätt så oattraktiv) man... Samt att man bör hålla käften om sina åsikter etc. Nä, du har nog missuppfattat detta... Det är kvinnohatet som regerar faktiskt. Vi har ju trots allt fortfarande ett patriarkat, enligt SCB. (Kvinnor tar i princip hand om barn och hem).

Skitsnack, det mesta av det du nämner kommer från andra kvinnor inte från män. Är det några som är experter på att anmärka på andra kvinnors utseende så är det kvinnor. Vi män kan som max se om hon hade stora bröst eller ett vackert ansikte. En kvinna kan däremot skriva en tvåsidig detaljerad redogörelse för varenda liten pormask hos den andra kvinnan.

Om man läser statistik med färgade offerglasögon så kommer man se saker lite snett. SCB säger absolut inte att vi lever i ett "patriarkat" som för övrig är ett fiktivt alster som radikalfeministerna hittat på och som inte har stöd från alla övriga feminister. SCB visar på statistiska skillnader i hur mycket tid män och kvinnor lägger ner på hem och barn. Och visst finns det orättvisor men allt är inte påtvingat, en del är frivilligt.

Många kvinnor väljer till exempel att ta hela barnledigheten själva istället för att dela på det. Vet du varför? För att de vill utnyttja den fantastiska möjligheten vi har i sverige att vara med våra barn. Många män skulle absolut vilja vara hemma med sina barn men väljer att ge bort den förmånen till sin partner. Men alla såna "detaljer" missar man när man drar offerkoftan över huvudet och surar.
  • Anonym (man)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 22:51:41 följande:
    Skitsnack. Var en man och ta ansvar för dina barn istället för att lämna över det till din fru. Är det kvinnors fel att män lämnar över sina dagar till sin fru?

Finns det något mer patetiskt än män som inte kan ta ansvar för sitt eget liv? 
    Du missade nog den där lilla "många kvinnor", du vet sådär som i inte alla. Men det kanske är svårt att se saker ur ett icke svartvitt, alla eller ingen perspektiv när man är indoktrinerad i offermentalitet?

Ja, det finns män som flyr sitt ansvar precis om de finns kvinnor som flyr sitt ansvar men alla gör inte det. Dessutom missade du ännu en vanlig anledning och det är den ekonomiska biten, om mannen tjänar mer än kvinnan så har paret ofta inte råd att låta mannen ta en längre tid hemma. Men det är en socioekonomisk fråga som är betydligt mer komplicerad än alla "män är svin och kvinnor offer" så det så...

Finns det något mer patetiskt än små arga människor som tar ut sina aggressioner och uppenbara issues på andra?
  • Anonym (man)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 23:11:34 följande:
    Var skrev jag alla kvinnor? Visa gärna.
    Smuttar du fortfarande på julölen eller läser du bara konstigt?

JAG skrev många kvinnor, DU missade det och tolkade det i vanlig radikalfeministisk anda som att jag personligen inte tar / tog ansvar på mina barn som för övrigt är i tonåren nu.

Var någonstans i mitt inlägg som du så elegant svarade på framgick det om jag tog eller inte tog ansvar för mina barn? Visa gärna...
  • Anonym (man)
    Anonym (Jämnlikt) skrev 2018-01-02 23:20:10 följande:
    Precis!!!

Kvinnor får ligga medans många män blir ensamma. Det är feminismens och PK-Medias fel.
    Faktiskt naturens fel eftersom de flesta manliga däggdjur får jobba så in i helvete för att få doppa och människor verkar inte vara något undantag. Sen finns det ju tyvärr vissa foliehattar som försöker sudda bort biologin ur ekvationen och tycker att alla borde kallas hen.

Undrar hur dejting annonser skulle se ut om dessa personer fick bestämma... hen söker hen för mysiga hemmakvällar och skogspromenader.....
  • Anonym (man)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 23:30:50 följande:
    Du kan alltså inte visa var jag skrev alla kvinnor?

Då så, då vet jag det.

Bra att du tog ansvar för dina barn, många män gör inte det. Men inte fan är det kvinnornas fel.
    Haha, underbar debatteknik, först hittar du på något och sen så ser du det som en seger när ingen kan bevisa det du hittat på Drömmer Var lärde du dig det tricket? På baksidan av ett mjölkpaket eller på FI högkvarter?

Jag har inte heller påstått att jag tog ansvar, jag har inte sagt varken ja eller nej. Läser du öht eller skjuter du bara vilt från höften och hoppas pricka rätt?
  • Anonym (man)
    Anonym (Jämnlikt) skrev 2018-01-02 23:43:15 följande:
    Precis.

Såg en tidning där de skrev hen blir julvärld elller nått sånt.

Men inne i tidningen så var det en man. PK-Media försökte ta hans mandomm.
    Ja, han borde haft ett par löspattar på sig så hade alla blivit glada
  • Anonym (man)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-02 23:56:03 följande:
    Tyck vad du vill, jag är inte lättstött. Det är inte jag som sitter och gnäller på att män blir hatade, ingen vill ha dom, att ni inte tål att kallas hen och allt annat ni störs över.

Som sagt, patetiskt med män som skyller på kvinnor för sina egna tillkortakommanden.
    Nä, du gnäller bara över allt annat  
    Som sagt, patetiskt med människor som tar ut sina personliga issues på andra.
  • Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2018-01-03 22:52:08 följande:
    Det verkar finnas ett masochistiskt drag i de här kretsarna, att man söker sig till extrema bloggar - eller till sidor som gör satir av feminismen utan men då utan att ha förstånd att begripa att det är satir.

Mot bakgrund av att det påstås finnas ett oändligt antal hatartiklar i vilken tidning som helst så är det ju rätt komiskt att det inte går att ta fram ett endaste exempel.
    Bara för att du har dålig koll betyder det inte att alla som lagt märke till manshat söker sig till "extrema bloggar". Lady Dahmer är ganska välkänd, hon satt för inte så länge sen och snackade skit på SR. Är det också en "extrem blogg" menar du? 

Så din lösning på det hela är att alla ska blunda för manshat och låtsas som att de inte finns? Med samma logik borde vi kanske skita i allt som görs mot kvinnor, vad ska vi med feminism till, vi kan ju bara blunda för allt så löser det sig?
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-03 22:33:54 följande:

När det påstås att det flödar av manshat i alla tidningar så är det mycket märkligt att de exempel som ges är några bloggare som ibland skriver krönikor och en mycket ung artist som efter en festival uttryckte avsky över vad som hände i publikhavet.
    Aldrig är det dagsaktuella artiklar från en massa tidningar som ges som exempel på detta hat utan samma krönikor och debattinlägg som återanvänds gång på gång år efter år

Tja om du gillar att sticka nr huvudet i ett hål i marken och tycka att allt ser fint ut är ju upp till dig. Men att det finns en klar politik agenda och att unga människor hjärntvättas till att känna sig som offer och hata män är ingen nyhet för de som valt att inte sticka huvudet i sanden.

Till exempel fins det en hel del kritik kring genus och hur man aktivt lägger sig i skolundervisningen. Och den debatten har förts på SR, svenska dagbladet, etc. och inga extremistiska bloggar. Men det krävs ju iof att man löser dem och inte bara hoppar över till sportsidorna för att man tycker allt är så finfint som det är.
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 11:48:30 följande:
    Det har funnits de som fått debattartiklar införda i tidningar då och då där skribenten hävdar sin åsikt angående diverse saker det är inte detsamma som att tidningar är fulla med manshatande artiklar.

Är väl alldeles utmärkt att unga människor genom exempelvis Metoo får reda på att de inte är ensamma om att utsättas från pojkar, killar och män och att det inte är ok att finna sig i sextrakasserier.

Skolan behöver satsa kraftfullt på att förändra rollerna med tanke på att killar genom decennier tillåtits att sextrakassera tjejer för att killar inte anses kunna ta ansvar över vad de gör eftersom de tydligen inte har impulskontroll, killar verkar däremot ha impulskontroll i övrigt då de inte försöker slåss när de är i underläge, fungerar i matsituationer och tom. sitter kvar under lektionerna 
    Precis då kan du alltså inte sitta här och snacka om extrema bloggar.

Det är bra att unga människor lär sig att protestera mot sextrakasserier, det är däremot inte bra att unga människor lär sig att uthängningar och häxjakt är ett bra sätt att lösa problem på.

Skolan som resten av samhället behöver få bukt med sextrakasserier, skolan ska däremot absolut inte indoktrinera ungdomar i vissa ideologier, skolan ska heller inte lägga sig i och forma undervisningmaterial efter en politisk agenda, skolan är inte en experimentverkstad för varken politik eller feminism.
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?