Inlägg från: Anonym (albins pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (albins pappa)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Nosslin skrev 2018-01-02 22:12:54 följande:
    Jag hoppas du är extremt sarkastisk. Kvinnor får välja och vraka på alla dejtingsidor. Fula tjejer har 99+ meddelanden av killar som försöker få kontakt. Killar får inte i närheten av lika mycket chanser som tjejer. Tjejer ska hålla käften om man har åsikter? Alla ska hålla käften om man har åsikter som inte är vänsterfeministiska och godkända av PK eliten. Det finns minst lika mycket manshat som kvinnohat idag. Skillnaden är att manshatet är okej eftersom de anses vara priviligerade. I en vettig värld hade man försökt resa andra könet istället för att trycka ner det andra. Men nu är det PK eliten som bestämmer och tycker man annorlunda ska man sparkas från sitt jobb.
    Att få en mängd meddelanden från killar som försöker få kontakt innebär inte att det leder till några dejter eftersom de bor 20+ mil från den som får meddelandet, de sitter på ställen de inte får lämna när som helst.
  • Anonym (albins pappa)
    Nosslin skrev 2018-01-02 22:52:45 följande:
    Trots det får dem alla möjligheter och killar nästintill noll möjligheter. Killar har helt sjuka krav på sig att lyckas. Därav finns det tusentals tjejer som till och med ställer kravet att ett "hej" inte är nog för att dem ska orka bry sig om ens existens i 2 sekunder
    Det är alltså manshat att inte svara på ett hej på en dejtingsida, ett meddelande som det uppenbarligen tagit någon sekund att formulera för att vecka intresse.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-03 00:05:31 följande:
    Hört talas om Lady Dahmer och Fanny Åström? (eller vad hon heter...)
    Psykisk misshandel existerar absolut från radikalfeministers håll och det är inte så jävla kul med propaganda och hat/hets även om det (än så länge) bara uttrycks verbalt.
    Jag är kvinna och mår fan illa över hur den nya generationens radikalfeminister uttrycker sig. Feminister borde verkligen ha en interndebatt om värderingar för det är tydligt att vi inte vill samma sak eller ens har samma mål.
    Skriver dessa krönikor och debattartiklar där de uttrycker saker som ska få folk att reagera eller skriver de reportage.
    Jag för min del läser reportage som intresserar mig och de krönikor och debattartiklar som verkar intressanta men vet också att det som sägs i dessa är krönikörens eller debattörens åsikt och inte någon sanning.
    Blir man illa berörd av någons åsikt i en krönika så läser man inte dessa.
  • Anonym (albins pappa)

När det påstås att det flödar av manshat i alla tidningar så är det mycket märkligt att de exempel som ges är några bloggare som ibland skriver krönikor och en mycket ung artist som efter en festival uttryckte avsky över vad som hände i publikhavet.
    Aldrig är det dagsaktuella artiklar från en massa tidningar som ges som exempel på detta hat utan samma krönikor och debattinlägg som återanvänds gång på gång år efter år

• Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 11:07:21 följande:
    Tja om du gillar att sticka nr huvudet i ett hål i marken och tycka att allt ser fint ut är ju upp till dig. Men att det finns en klar politik agenda och att unga människor hjärntvättas till att känna sig som offer och hata män är ingen nyhet för de som valt att inte sticka huvudet i sanden.

Till exempel fins det en hel del kritik kring genus och hur man aktivt lägger sig i skolundervisningen. Och den debatten har förts på SR, svenska dagbladet, etc. och inga extremistiska bloggar. Men det krävs ju iof att man löser dem och inte bara hoppar över till sportsidorna för att man tycker allt är så finfint som det är.
    Det har funnits de som fått debattartiklar införda i tidningar då och då där skribenten hävdar sin åsikt angående diverse saker det är inte detsamma som att tidningar är fulla med manshatande artiklar.

Är väl alldeles utmärkt att unga människor genom exempelvis Metoo får reda på att de inte är ensamma om att utsättas från pojkar, killar och män och att det inte är ok att finna sig i sextrakasserier.

Skolan behöver satsa kraftfullt på att förändra rollerna med tanke på att killar genom decennier tillåtits att sextrakassera tjejer för att killar inte anses kunna ta ansvar över vad de gör eftersom de tydligen inte har impulskontroll, killar verkar däremot ha impulskontroll i övrigt då de inte försöker slåss när de är i underläge, fungerar i matsituationer och tom. sitter kvar under lektionerna 
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 12:28:06 följande:
    Precis då kan du alltså inte sitta här och snacka om extrema bloggar.

Det är bra att unga människor lär sig att protestera mot sextrakasserier, det är däremot inte bra att unga människor lär sig att uthängningar och häxjakt är ett bra sätt att lösa problem på.

Skolan som resten av samhället behöver få bukt med sextrakasserier, skolan ska däremot absolut inte indoktrinera ungdomar i vissa ideologier, skolan ska heller inte lägga sig i och forma undervisningmaterial efter en politisk agenda, skolan är inte en experimentverkstad för varken politik eller feminism.
    Så skolor utformar läromedelsmaterial utifrån ideologier vilka skulle dessa vara och vem bestämmer vilka läromedel det finns tillgängliga att köpa in.

Det är alldeles utmärkt att hänga ut förövare så att unga människor vet att man inte behöver skämmas om man gapar högt när man blir utsatt för de som inte fått med sig hemifrån hur man uppför sig bland andra.

Varför läser man krönikor och debattartiklar om man blir upprörd över dessa, jag läser inte debattartiklar av vaccinmotståndare, prostitutionsförespråkare, de som är emot aborter, de som vill införa sambeskattning, de som anser att barn ska hemundervisas osv. för jag anser att de inte står för något jag är intresserad av.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 13:07:53 följande:
    Hur man läger upp en kurs och vad den innehåller är lärarens uppgift inte skolans och absolut inte något som ska vara politiskt styrt. Eller menar du på fullt allvar att du tycker det är bra att undervisning och vad som ingår i varje ämne styrs politiskt?

Möjligen så länge förövaren är skyldig till det hen hängs ut för. Du kanske tycker det är ok att din son hängs ut godtyckligt i skolan för en påstådd trakasseri utan att få en chans att försvara sig, men jag är inte riktigt ok med det. Sen blir det ju kanske lite jobbigt om den kulturen sprider sig till andra ändamål. Vi kanske ska ha anslagstavlor i skolan med "veckans mobbare", "veckans fulaste", "veckans jobbigaste". Jag menar vadå, uthängning är ju ett skitbra verktyg som man kan använda för alla möjliga ändamål.

Varför man läser krönikor? För att bilda sig.
    Jo det är uppenbart att du inte ser någon poäng i att läsa saker som inte passar in i din världsbild. 
    Så lärares ideologi styr undervisningen och inte vad som står i läroböckerna.
    Hänga ut mobbare borde vara en bra idé istället för att hålla tyst för att undgå att bli utsatt själv dessutom är sextrakasserier en form av mobbing. Veckans fulaste är mobbing och ska självfallet inte vara tillåtet.

Krönikor är inte mer bildande än diskussion vid fikabordet eftersom både krönikor och debattartiklar endast är någons eller någras åsikter och inte fakta
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:29:02 följande:
    Riktigt så allvarligt är det inte. Varken jag eller mina tjejkompisar/klasskamrater som var tjejer blev sextrakasserade av alla killar eller ens en enda i skolan, skriv inte så onyanserat. EN kille mobbade mig något fruktansvärt för att jag dissat honom på EN skola som jag då bytte ifrån men jag känner inte en enda tjej som kan skriva under på den nattsvarta bilden du målar upp. Vi lever inte i Egypten tex (där det är ett problem, har själv pluggat där)
    Metoo-kampanjen känns rätt pinsam nu i efterhand trots att jag stöttade den först. Varenda liten tramsgrej godkändes i grupperna som lika allvarlig som våldtäkt (med trams menar jag tex när en tjej skrev att hon fått ett telefonnummer av en kille på jobbet vilket bemöttes med -Ja men det är en del av strukturen, känn inte att det inte platsar här-. Eller -Jag har inte varit med om övergrepp eller utnyttjande men jag har ju fått blickar-. Svar: Jamen självklart får du vara med, alla berättelser är lika viktiga!
    Sen fanns det också extrema berättelser om incest där mamman varit delaktig i övergreppen (vilket inte kommenterades alls) men där slutsatserna blev -Ja titta alla män är likadana, jag hatar fan män, det är helt normala pappor som gör det här!
    Normalt och normalt, psykopati syns inte på utsidan och tyvärr är en del av mänskligheten riktigt vidrigt funtad, män som kvinnor, och njuter av att skada och utnyttja.
    Det handlar mer om hjärnans biologi (hur det finns olika hjärnor i varje population) än om strukturer.
    Strukturerna i Sverige har det jobbats så mycket med att jag skulle säga att det är jämställt idag. Det är barns rättigheter som behöver stärkas och jobbas med! Oavsett kön.
    Har man inte upplevt sextrakasserier på sin skola eller ens sett någon bli trakasserad så beror det på att man inte varit närvarande eller inte velat se precis som de som inte uppfattat att ens klasskompisar varit mobbad genom hela skoltiden inte sett eller velat se de som utsatts.

Jag har bara läst de metoo-berättelser som blivit offentliga eftersom jag själv inte delat mina berättelser och därför heller inte gått in i de grupper som finns under olika yrkeskategorier. Hade jag delat mina berättelser hade jag kunnat läsa andras berättelser men jag anser att jag inte har rätt att göra det om jag inte själv delar mina berättelser.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:50:43 följande:
    Fy fan, är inte detta mansplaining om något?! Hur kan du bara med att skriva så till en främling?! Jag var VÄLDIGT medveten på högstadiet och såg verkligen mobbning och orättvisor och ifrågasatte saker som var självklara för andra.
    Men Sverige är helt enkelt Sverige! Du är MAN och berättar för mig att MIN VERKLIGHET och även mina vänners, systrars verklighet inte existerar. Så fruktansvärt oartigt och provocerande!!
    Jag har bott i Nordafrika och södra Europa och DÄR blev jag utsatt för trakasserier dagligen. Det var HELT ANNORLUNDA än att bo i Sverige. Att killar raggat på mig här var inte trakasserier för dom trängde sig inte på och tafsade på mig och hotade att döda mig för att jag sa ifrån vilket skedde nästan dagligen på gatan i andra länder jag bott i.
    Usch. Ge fan i att berätta för kvinnor om deras egen verklighet!
    Jag är kvinna och utsattes under skoltiden av ett antal killar så till den grad att jag på egen hand löste detta genom att sy tryckknappar i mina trosor och linnen/t-tröjor så att det inte gick att dra upp kläderna och tafsa på brösten.De som blev utsatta var de som var tidigt utvecklade 
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 15:35:11 följande:
    Det här är ju så typiskt feministiskt, man har på något sett ansett sig blivit illa behandlad och då gör man sina upplevelser till norm och alla män till förövare och  anser man sig ha rätt att behandla män minst lika illa och kallar det för jämställdhet när det egentligen borde kallas för hämnd.

Har man ärr efter dåliga erfarenheter så borde man söka hjälp för det inte ta ut det på hela den manliga befolkningen.
    Fast jag tror alls inte att alla män är förövare eftersom mina upplevelser genom livet inte rört alla män och killar däremot har samma grupp av killar utsatt flera tjejer och inte bara mig och dessutom fortsatt att uppföra sig illa från mellanstadieåldern och upp i vuxenålder.

Varför de killar som inte sextrakasserar andra inte stoppar dem som gör detta är märkligt eftersom de som inte uppför sig illa är i majoritet 
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?