Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Så TACKSAM jag är att jag inte har ngn son. Jag skulle LIDA så ini HE av att se honom bli förnedrad och hånad bara för att han är man. Jag är så innerligt LYCKLIG att jag aldrig riskerar att få en gnällig sonhustru som är missnöjd med ALLT och framför allt över det mesta min stackars son gör.

• Anonym (mor)

Jag tycker det är TRIST att alla vi kvinnor som inte en KOTTE tafsat på eller ofredat på minsta vis.......inte hörs alls! Kanske skäms vi? Liksom vad är det för fel på lilla mig som INGEN ofredat! Vi är faktiskt LEGIO!

• Anonym (mor)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:58:19 följande:
    Jag har blivit utsatt för allt möjligt vidrigt av andra kvinnor då jag inte är heterosexuell och har blivit utsatt av män utomlands samt en kille på ett jobb men absolut, tycker ni ska vittna eftersom vissa här vill få det till att det mest extrema som framkommit i metoo är något ALLA kvinnor måste känna igen sig i.
    Jo det är trist att knappt ETT PIP hörs från alla oss som gått genom livet utan att ha blivit ofredade på minsta vis utan bara träffat män som visat respekt! Dels är det ju så att "hälsan tiger still" och så KAN det ju ligga en liten..."skam" i det också. Inget att skryta med att ingen någonsin tafsat på en medan andra kvinnor inte kan röra sig ute utan att männen dreglar, visslar och vill klämma!
  • Anonym (mor)
    Mila76 skrev 2018-01-04 17:29:57 följande:

TS, frågan är relevant den dagen då män tjänar sämre än kvinnor för samma jobb trots generellt högre utbildningsnivå, den dagen män fråntas tolkningsföreträde, den dagen män åläggs ett ansvar för hur kvinnor beter sig mot män och den dag mäns handlingsutymme och frihet begränsas på grund av vad kvinnor utsätter dem för.

Fast det är ju inte så att om en manlig och en kvinnlig sjuksköterska arbetar jämte varandra med samma arbetstider så har han mer betalt? Otroligt förresten att inte manliga sjuksköterskor tycker det är URFÅNIGT att kallas sköterskor! TÄNK som fruntimmer gnäller över sådana titlar så fort de kan tolkas vara manliga. Typ "statstjänsteman"......buhu buhu
  • Anonym (mor)

Feministerna skrämmer skiten ur en. När det gäller MÄN som kallar sig feminister så känner jag tyvärr lite "manshat" också! Tycker de är stolliga och det tycker gudskelov mina vuxna döttrar också så mina fina svärsöner är sunda toppenkillar båda två.

Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?