• FDFMGA

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:
    Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 
    Har du något exempel. Jag råkar läsa rätt många tidningar i jobbet och har inte stött på fenomenet.

Det kan möjligen inte vara så att du feltolkar artiklarna?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-03 22:33:54 följande:
    När det påstås att det flödar av manshat i alla tidningar så är det mycket märkligt att de exempel som ges är några bloggare som ibland skriver krönikor och en mycket ung artist som efter en festival uttryckte avsky över vad som hände i publikhavet.
    Aldrig är det dagsaktuella artiklar från en massa tidningar som ges som exempel på detta hat utan samma krönikor och debattinlägg som återanvänds gång på gång år efter år
    Det verkar finnas ett masochistiskt drag i de här kretsarna, att man söker sig till extrema bloggar - eller till sidor som gör satir av feminismen utan men då utan att ha förstånd att begripa att det är satir.

Mot bakgrund av att det påstås finnas ett oändligt antal hatartiklar i vilken tidning som helst så är det ju rätt komiskt att det inte går att ta fram ett endaste exempel.
  • FDFMGA
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 10:58:54 följande:
    Bara för att du har dålig koll betyder det inte att alla som lagt märke till manshat söker sig till "extrema bloggar". Lady Dahmer är ganska välkänd, hon satt för inte så länge sen och snackade skit på SR. Är det också en "extrem blogg" menar du? 

Så din lösning på det hela är att alla ska blunda för manshat och låtsas som att de inte finns? Med samma logik borde vi kanske skita i allt som görs mot kvinnor, vad ska vi med feminism till, vi kan ju bara blunda för allt så löser det sig?
    Jag har inte bara koll, jag kan dessutom läsa och förstå - inte bara tidningar utan också inledningsinläggen i trådar på Familjeliv.

Här påstår ts att man kan ta vilken tidning som helst och upptäcka oändligt många hatartiklar med budskapet att vita män bara ska hålla tyst.

Ingen tycks kunna ge exempel på dessa artiklar, det förvånar mig inte eftersom dessa bara är hjärnspöken hos personer som verkar ha ett oändligt behov av att få känna sig kränkta..
  • FDFMGA
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 16:12:59 följande:
    Nej du har absolut ingen koll, för om du hade haft koll så hade du inte suttit och påstått att det enbart finns i "extremistiska bloggar"

Det har lagts ut en rad exempel på människor som sprider manshat och hur man försöker tvinga in genus i skolor. Att du inte godkänner det som exempel är föga förvånande, inget duger någonsin som exempel eller bevis för att det öht existerar manshat inom feminismen. Allt, precis allt viftas bort eller bagatelliseras. Som svar på din fråga varför ingen lägger ut något exempel är förmodligen för att alla vet att oavsett vad man lägger ut som exempel så kommer det viftas bort eller borförklaras. 

Folk är inte blinda eller korkade, bara för att feminister väljer att blunda för extremismen inom feminismen betyder inte att den inte existerar eller är utbredd.
    Du har nog missförstått det där med bevisbörda.

I ts står det att det finns oändliga exempel på manshat i vilken tidning som helst, varför inte ge några exempel, till exempel från SvD eller någon annan. Den person som tog Lady Dahmer eller vad hon kallar sig som exempel var noga med att påpeka att han inte ser samma manshat som ts påstår sig se i tidningarna.

Skolor som du tar som exempel är irrelevant, dels är en skola ingen tidning och dels kan man inte tilltro en antifeminist förmågan att ta del av ett sammanhang utan att drabbas av lättkränkt känslodaller.
  • FDFMGA
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 17:24:51 följande:
    Och du slingrar dig i vanlig feministisk anda eftersom tråden handlar om utbredd hat mot män där tidningar är ett av många exempel. Därav namnet på tråden "Hur står man ut med all manshat i Sverige" och TS fråga "Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. " Men givetvis vill du flytta fokus från huvudfrågan och diskutera teknikaliteter.

Ja, allt är är kritiskt mot feminismen är givetvis irrelevant,lättkränkt känslodaller enligt feminister själva, inte speciellt förvånande.
    Nja, jag är vare sig feminist eller antifeminist.

Men jag kan erkänna att jag anser att  antifeminismens bönemöten är något av det mesdt löjeväckande man som åskådare kan ta del av.

Som vän av ordning påpekar jag att det ännu inte har producerats ett enda ynkligt exempel på det ts påstod var oändligt förekommande.

Som man skulle jag vilja rådet till den som fastnat i antifeminsitiskt känslodaller. Det är kontraproduktivt, det leder bara till förslappning av diverse kroppsliga funktioner
  • FDFMGA
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-05 13:04:37 följande:
    Jag har lagt upp jättemånga exempel bara sidan innan denna. Det skrivs på twitter och bloggar men samtidigt av hyfsat kända personer som förekommer i radio och tv, är polare med journalister och ibland skriver gästkrönikor och debattinlägg. Framförallt visar det på en otäck hat-kult vars strukturer blir ännu tydligare när feminister som lag kommenterar fenomenet som att dom aldrig hört talas om det, att det inte finns osv.
    Förstår du inte att det är bättre att se och ta i problemet? Eller helt enkelt stå för att det ska få vara en hatisk och antidemokratisk kultur. Sluta förneka iallafall om du inte gillar att vettiga kvinnor tar avstånd från feminism.
    Okej, jag ska försöka nå fram ännu en gång.

Vem som helst kan hitta stöd för vad som helst om man nöjer sig med bloggar och twitter och om man dessutom tar dessa enskilda exempel som ett argument för ett kompakt manshat i samhället så är man slapptänkt, sannolikt på grund av att man saknar verklighetskontakt.

Jag frågar efter exempel som stöder ts tes att det finns ett oändligt antal manshatande artiklar i vilken TIDNING som helst.
  • FDFMGA
    Anonym (JK) skrev 2018-01-05 18:24:14 följande:
    Feminismen har haft stort inflytande. Då blir det så.
    Dock inte så stort inflytande att man kunnat komma tillrätta med besvären hos en grupp funktionella halvanalfabeter som upplever att det finns ett kompakt manshat i våra tidningarSkrattande
  • FDFMGA
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 18:53:30 följande:
    Det som står i TS är BS men diskussionen har bytt riktning.
    Ja, jag såg att du diskuterar en massa stora demonstrationer som förstördes av stenkastande huliganer varje gång.

Själv håller jag mig till min linje som innebär att om man diskuterar ett kompakt manshat i samhället så är det fullständigt irrelevant med valda enskilda exempel från bloggar med mera.

Jag kan om jag vill ge exempel på att samhället genomsyras av rasism, antifeminism, tron på att vaccin är roten till alla sjukfomar, att judarna ligger bakom en världomspännande sammansvärjning eller att klimatfärändringarna är ett påhitt - alltså om jag använder metoden att plocka en enskild pusselbit ur ett pussel på många miljoner bitar och triuferande ropa ut att detta är hela pusslet.

Jag är man, jag upplver inget manshat, däremot har jag barn som är av kvinnligt kön. Jag upplever att det inte är lika enkelt för dem, att de ofta förväntas stå tillbaka för pojkar. Det är förstås bara min bild, men jag är övertygad om att den är mer allmängiltig än den som ges av de märkliga existenser som bombarderar FL med lika märkliga påståenden som att feminismen är roten till allt ont och att det är orättvist att alla män inte får liggaSkrattande
  • FDFMGA
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 19:47:11 följande:
    "Ja, jag såg att du diskuterar en massa stora demonstrationer som förstördes av stenkastande huliganer varje gång."
     Jag ställde en fråga, hur får du det till en diskussion?

"Själv håller jag mig till min linje som innebär att om man diskuterar ett kompakt manshat i samhället så är det fullständigt irrelevant med valda enskilda exempel från bloggar med mera."
    Nu finns det ju inget kompat manshat i tidningar som TS påstår att det gör, det är ingen större mening att diskutera det så diskussionen har bytt riktning.

"märkliga påståenden som att feminismen är roten till allt ont och att det är orättvist att alla män inte får ligg"
    Vissa är så men det betyder inte att det inte går att kritisera feminister.
    Självklart kan man kritisera feminister, något som man kan göra på mer eller mindre goda grunder - men principen borde vara att varje enskild feminist är representant för sina egna åsikter, inte någon annans. Detta med vissa undantag förstås, som Gudrun Schyman som representerar ett parti med stöds av några enstaka procent av Sveriges feminister.

Men visst kan man generalisera, man kan t ex gå in på FL:s jämställdhetsavdelning och åtminstone som när jag gjorde det senast närmast häpna över hur stor andel av trådarna som är startade av antifeminister och där den intellektuella nivån närmar sig absoluta nollpunkten medan känsloläget är på tilt.

Det finns ju ett antal bloggar som framställer feminism ur ett satiriskt perspektiv, FL:s jämställdhetsavdelning är en omedveten satir över antifeminismen där den här trådstarten passar in mycket väl med tesen att varje tidning har ett oändligt antal manshatande artiklar.

Zara Larsson är för övrigt också ett gott exempel. Hon är den mest spelade svensken på Spotify med över en miljard nedladdningar. En begåvad ung artist som fick sitt första dödshot som tioåring reduceras till vad hon sa efter en spelning där en kvinna i publiken blev våldtagen.

Zara Larsson gjorde ju inget annat än vad i stort sett alla antifeminister alltid gör, generaliserade utifrån ett enskilt exempel.
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?