• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Gung Ho
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:51:55 följande:
    Notera 1) att detta inte är en tidningsartikel. 2) att kvinnan skriver att hon har varit utsatt för övergrepp sen hon var liten. Av män som verkar normala och trevliga. Inte konstigt att hon hatar män då. Alla män hon träffat har begått övergrepp.
    Nä men är det inte en tidningsartikel, vad spektakulärt observant av dig!

Hur troligt är det att alla män hon träffat begått övergrepp, undantaget om hon varit uppväxt i ngn skum sekt?

'Kvinnan' är Lady Dahmer som nämns i inläggen ovan. En förryckt person med skev världsbild, i bästa fall.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-03 22:48:09 följande:
    Det var ju ett bra "argument" för att slippa svara på mina frågor.
    Du som har en så bra koll på verkligheten kan ju förklara den för de som inte begriper.

Ja, du vet hur man gör för slippa undan och svara på frågor.

Den där lady dahmer låter inte alls rätt, svårt och tro på såna hemskheter och i den extrema omfattning.
    Men är det sant, ja, då är det inte konstigt att hon ogillar män.

hur många meter var det?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2018-01-04 02:09:44 följande:

Ja, du vet hur man gör för slippa undan och svara på frågor.

Den där lady dahmer låter inte alls rätt, svårt och tro på såna hemskheter och i den extrema omfattning.
    Men är det sant, ja, då är det inte konstigt att hon ogillar män.

varför är hon den orakade, mulliga feministen som hatar män?
    Lady Dahmer / Postpatriarkatet - Min farsa har lärt mig att hata kvinnor
    ladydahmer.nu/2018/january/vardelosa-farsor-som-ska-ge-rad.html

"Ja, du vet hur man gör för slippa undan och svara på frågor."
    det kan bero på att du "glömmer frågetecken", du gör ett påstående, som att man inte bryr sig om våldtäkter eller att man är medlem i KKK om man inte håller med dej eller inte låter dig styra diskussionen, men du kan aldrig förklara du kom fram till dina påståenden.
    När du väl har börjat i en diskussion kommer du aldrig få ett svar.
    Är det ingen annan som orkar bry sig så utgår jag ifrån att alla andra skiter fullständigt i vad jag tycker i den frågan så det känns inte så viktigt.
    Du har också en tendens att upprepa samma argument trotts att man påpekat brister.
    Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), engelska straw man argument, är ett retoriskt grepp, som kan vara antingen en medveten taktik eller en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild

En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt.
    De förvrängda argumenten framstår på så sätt som absurda och blir lätta att bemöta. De verkliga argumenten låtsas debattören inte ha hört. Motståndaren tvingas då lägga sin energi på att förklara vad den egentligen menar, och hamnar därmed i ett defensivt läge. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjärmar sig från kärnfrågan.

sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

• Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2018-01-03 22:52:08 följande:
    Det verkar finnas ett masochistiskt drag i de här kretsarna, att man söker sig till extrema bloggar - eller till sidor som gör satir av feminismen utan men då utan att ha förstånd att begripa att det är satir.

Mot bakgrund av att det påstås finnas ett oändligt antal hatartiklar i vilken tidning som helst så är det ju rätt komiskt att det inte går att ta fram ett endaste exempel.
    Bara för att du har dålig koll betyder det inte att alla som lagt märke till manshat söker sig till "extrema bloggar". Lady Dahmer är ganska välkänd, hon satt för inte så länge sen och snackade skit på SR. Är det också en "extrem blogg" menar du? 

Så din lösning på det hela är att alla ska blunda för manshat och låtsas som att de inte finns? Med samma logik borde vi kanske skita i allt som görs mot kvinnor, vad ska vi med feminism till, vi kan ju bara blunda för allt så löser det sig?
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-03 22:33:54 följande:

När det påstås att det flödar av manshat i alla tidningar så är det mycket märkligt att de exempel som ges är några bloggare som ibland skriver krönikor och en mycket ung artist som efter en festival uttryckte avsky över vad som hände i publikhavet.
    Aldrig är det dagsaktuella artiklar från en massa tidningar som ges som exempel på detta hat utan samma krönikor och debattinlägg som återanvänds gång på gång år efter år

Tja om du gillar att sticka nr huvudet i ett hål i marken och tycka att allt ser fint ut är ju upp till dig. Men att det finns en klar politik agenda och att unga människor hjärntvättas till att känna sig som offer och hata män är ingen nyhet för de som valt att inte sticka huvudet i sanden.

Till exempel fins det en hel del kritik kring genus och hur man aktivt lägger sig i skolundervisningen. Och den debatten har förts på SR, svenska dagbladet, etc. och inga extremistiska bloggar. Men det krävs ju iof att man löser dem och inte bara hoppar över till sportsidorna för att man tycker allt är så finfint som det är.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-04 03:08:04 följande:
    varför är hon den orakade, mulliga feministen som hatar män?
    Lady Dahmer / Postpatriarkatet - Min farsa har lärt mig att hata kvinnor
    ladydahmer.nu/2018/january/vardelosa-farsor-s...

"Ja, du vet hur man gör för slippa undan och svara på frågor."
    det kan bero på att du "glömmer frågetecken", du gör ett påstående, som att man inte bryr sig om våldtäkter eller att man är medlem i KKK om man inte håller med dej eller inte låter dig styra diskussionen, men du kan aldrig förklara du kom fram till dina påståenden.
    När du väl har börjat i en diskussion kommer du aldrig få ett svar.
    Är det ingen annan som orkar bry sig så utgår jag ifrån att alla andra skiter fullständigt i vad jag tycker i den frågan så det känns inte så viktigt.
    Du har också en tendens att upprepa samma argument trotts att man påpekat brister.

Det låter makalöst att en person kan få ett så omfattande övergrepp.
    Låter som allvarliga psykiska störningar i det släktträdet.

Hjälpte inte när frågetecknet dök upp heller.
    Men vet varför du inte klarar av och svara.

hur många meter var det?
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 11:07:21 följande:
    Tja om du gillar att sticka nr huvudet i ett hål i marken och tycka att allt ser fint ut är ju upp till dig. Men att det finns en klar politik agenda och att unga människor hjärntvättas till att känna sig som offer och hata män är ingen nyhet för de som valt att inte sticka huvudet i sanden.

Till exempel fins det en hel del kritik kring genus och hur man aktivt lägger sig i skolundervisningen. Och den debatten har förts på SR, svenska dagbladet, etc. och inga extremistiska bloggar. Men det krävs ju iof att man löser dem och inte bara hoppar över till sportsidorna för att man tycker allt är så finfint som det är.
    Det har funnits de som fått debattartiklar införda i tidningar då och då där skribenten hävdar sin åsikt angående diverse saker det är inte detsamma som att tidningar är fulla med manshatande artiklar.

Är väl alldeles utmärkt att unga människor genom exempelvis Metoo får reda på att de inte är ensamma om att utsättas från pojkar, killar och män och att det inte är ok att finna sig i sextrakasserier.

Skolan behöver satsa kraftfullt på att förändra rollerna med tanke på att killar genom decennier tillåtits att sextrakassera tjejer för att killar inte anses kunna ta ansvar över vad de gör eftersom de tydligen inte har impulskontroll, killar verkar däremot ha impulskontroll i övrigt då de inte försöker slåss när de är i underläge, fungerar i matsituationer och tom. sitter kvar under lektionerna 
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 11:48:30 följande:
    Det har funnits de som fått debattartiklar införda i tidningar då och då där skribenten hävdar sin åsikt angående diverse saker det är inte detsamma som att tidningar är fulla med manshatande artiklar.

Är väl alldeles utmärkt att unga människor genom exempelvis Metoo får reda på att de inte är ensamma om att utsättas från pojkar, killar och män och att det inte är ok att finna sig i sextrakasserier.

Skolan behöver satsa kraftfullt på att förändra rollerna med tanke på att killar genom decennier tillåtits att sextrakassera tjejer för att killar inte anses kunna ta ansvar över vad de gör eftersom de tydligen inte har impulskontroll, killar verkar däremot ha impulskontroll i övrigt då de inte försöker slåss när de är i underläge, fungerar i matsituationer och tom. sitter kvar under lektionerna 
    Precis då kan du alltså inte sitta här och snacka om extrema bloggar.

Det är bra att unga människor lär sig att protestera mot sextrakasserier, det är däremot inte bra att unga människor lär sig att uthängningar och häxjakt är ett bra sätt att lösa problem på.

Skolan som resten av samhället behöver få bukt med sextrakasserier, skolan ska däremot absolut inte indoktrinera ungdomar i vissa ideologier, skolan ska heller inte lägga sig i och forma undervisningmaterial efter en politisk agenda, skolan är inte en experimentverkstad för varken politik eller feminism.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 12:28:06 följande:
    Precis då kan du alltså inte sitta här och snacka om extrema bloggar.

Det är bra att unga människor lär sig att protestera mot sextrakasserier, det är däremot inte bra att unga människor lär sig att uthängningar och häxjakt är ett bra sätt att lösa problem på.

Skolan som resten av samhället behöver få bukt med sextrakasserier, skolan ska däremot absolut inte indoktrinera ungdomar i vissa ideologier, skolan ska heller inte lägga sig i och forma undervisningmaterial efter en politisk agenda, skolan är inte en experimentverkstad för varken politik eller feminism.
    Så skolor utformar läromedelsmaterial utifrån ideologier vilka skulle dessa vara och vem bestämmer vilka läromedel det finns tillgängliga att köpa in.

Det är alldeles utmärkt att hänga ut förövare så att unga människor vet att man inte behöver skämmas om man gapar högt när man blir utsatt för de som inte fått med sig hemifrån hur man uppför sig bland andra.

Varför läser man krönikor och debattartiklar om man blir upprörd över dessa, jag läser inte debattartiklar av vaccinmotståndare, prostitutionsförespråkare, de som är emot aborter, de som vill införa sambeskattning, de som anser att barn ska hemundervisas osv. för jag anser att de inte står för något jag är intresserad av.
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 12:40:29 följande:
    Så skolor utformar läromedelsmaterial utifrån ideologier vilka skulle dessa vara och vem bestämmer vilka läromedel det finns tillgängliga att köpa in.

Det är alldeles utmärkt att hänga ut förövare så att unga människor vet att man inte behöver skämmas om man gapar högt när man blir utsatt för de som inte fått med sig hemifrån hur man uppför sig bland andra.

Varför läser man krönikor och debattartiklar om man blir upprörd över dessa, jag läser inte debattartiklar av vaccinmotståndare, prostitutionsförespråkare, de som är emot aborter, de som vill införa sambeskattning, de som anser att barn ska hemundervisas osv. för jag anser att de inte står för något jag är intresserad av.
    Hur man läger upp en kurs och vad den innehåller är lärarens uppgift inte skolans och absolut inte något som ska vara politiskt styrt. Eller menar du på fullt allvar att du tycker det är bra att undervisning och vad som ingår i varje ämne styrs politiskt?

Möjligen så länge förövaren är skyldig till det hen hängs ut för. Du kanske tycker det är ok att din son hängs ut godtyckligt i skolan för en påstådd trakasseri utan att få en chans att försvara sig, men jag är inte riktigt ok med det. Sen blir det ju kanske lite jobbigt om den kulturen sprider sig till andra ändamål. Vi kanske ska ha anslagstavlor i skolan med "veckans mobbare", "veckans fulaste", "veckans jobbigaste". Jag menar vadå, uthängning är ju ett skitbra verktyg som man kan använda för alla möjliga ändamål.

Varför man läser krönikor? För att bilda sig.
    Jo det är uppenbart att du inte ser någon poäng i att läsa saker som inte passar in i din världsbild. 
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?