• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (Också feminist)
    Anonym (Du menar "manshat") skrev 2018-01-03 22:18:57 följande:

Det går inte att prata eller resonera med dig för du lever i din egen fantasivärld och det går inte att nå dig.

Skitbra svar. DU kan inte bemöta argument med andra ord och du skuldbelägger dessutom personen du börjat diskutera med för det.

Skitdålig stil som de flesta ?feminister? som dig kör med nuförtiden. Att det sänker er själva och gör att en massa kvinnor tar avstånd från er skiter ni i såklart.
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 10:58:54 följande:

Bara för att du har dålig koll betyder det inte att alla som lagt märke till manshat söker sig till "extrema bloggar". Lady Dahmer är ganska välkänd, hon satt för inte så länge sen och snackade skit på SR. Är det också en "extrem blogg" menar du? 

Så din lösning på det hela är att alla ska blunda för manshat och låtsas som att de inte finns? Med samma logik borde vi kanske skita i allt som görs mot kvinnor, vad ska vi med feminism till, vi kan ju bara blunda för allt så löser det sig?

Eller hur, vadå ?extrem?? Hon syns i tv, radio och i samband med andra välkända feministiska profiler på instagram (tex Cissi Wallin, Elaine har tagit upp henne flera gånger och hon har attackerat en mängd kända kvinnor som tex Blondinbella och Jessica Almenäs (!). Fy fan, stackars Jessica...
  • Anonym (man)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:12:24 följande:
    Eller hur, vadå ?extrem?? Hon syns i tv, radio och i samband med andra välkända feministiska profiler på instagram (tex Cissi Wallin, Elaine har tagit upp henne flera gånger och hon har attackerat en mängd kända kvinnor som tex Blondinbella och Jessica Almenäs (!). Fy fan, stackars Jessica...
    Ja, tyvärr är det ganska typiskt för feminister att inte se några problem inom rörelsen och vifta bort precis allt som "äh det är bara ett fåtal extremister".
    Att man genom att göra så både accepterar och normaliserar manshat och att det bidrar till att svartmåla hela rörelsen verkar man inte fundera så mycket kring. 
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 11:48:30 följande:

Det har funnits de som fått debattartiklar införda i tidningar då och då där skribenten hävdar sin åsikt angående diverse saker det är inte detsamma som att tidningar är fulla med manshatande artiklar.

Är väl alldeles utmärkt att unga människor genom exempelvis Metoo får reda på att de inte är ensamma om att utsättas från pojkar, killar och män och att det inte är ok att finna sig i sextrakasserier.

Skolan behöver satsa kraftfullt på att förändra rollerna med tanke på att killar genom decennier tillåtits att sextrakassera tjejer för att killar inte anses kunna ta ansvar över vad de gör eftersom de tydligen inte har impulskontroll, killar verkar däremot ha impulskontroll i övrigt då de inte försöker slåss när de är i underläge, fungerar i matsituationer och tom. sitter kvar under lektionerna 

Riktigt så allvarligt är det inte. Varken jag eller mina tjejkompisar/klasskamrater som var tjejer blev sextrakasserade av alla killar eller ens en enda i skolan, skriv inte så onyanserat. EN kille mobbade mig något fruktansvärt för att jag dissat honom på EN skola som jag då bytte ifrån men jag känner inte en enda tjej som kan skriva under på den nattsvarta bilden du målar upp. Vi lever inte i Egypten tex (där det är ett problem, har själv pluggat där)

Metoo-kampanjen känns rätt pinsam nu i efterhand trots att jag stöttade den först. Varenda liten tramsgrej godkändes i grupperna som lika allvarlig som våldtäkt (med trams menar jag tex när en tjej skrev att hon fått ett telefonnummer av en kille på jobbet vilket bemöttes med -Ja men det är en del av strukturen, känn inte att det inte platsar här-. Eller -Jag har inte varit med om övergrepp eller utnyttjande men jag har ju fått blickar-. Svar: Jamen självklart får du vara med, alla berättelser är lika viktiga!

Sen fanns det också extrema berättelser om incest där mamman varit delaktig i övergreppen (vilket inte kommenterades alls) men där slutsatserna blev -Ja titta alla män är likadana, jag hatar fan män, det är helt normala pappor som gör det här!

Normalt och normalt, psykopati syns inte på utsidan och tyvärr är en del av mänskligheten riktigt vidrigt funtad, män som kvinnor, och njuter av att skada och utnyttja.

Det handlar mer om hjärnans biologi (hur det finns olika hjärnor i varje population) än om strukturer.

Strukturerna i Sverige har det jobbats så mycket med att jag skulle säga att det är jämställt idag. Det är barns rättigheter som behöver stärkas och jobbas med! Oavsett kön.
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 12:40:29 följande:
    Så skolor utformar läromedelsmaterial utifrån ideologier vilka skulle dessa vara och vem bestämmer vilka läromedel det finns tillgängliga att köpa in.

Det är alldeles utmärkt att hänga ut förövare så att unga människor vet att man inte behöver skämmas om man gapar högt när man blir utsatt för de som inte fått med sig hemifrån hur man uppför sig bland andra.

Varför läser man krönikor och debattartiklar om man blir upprörd över dessa, jag läser inte debattartiklar av vaccinmotståndare, prostitutionsförespråkare, de som är emot aborter, de som vill införa sambeskattning, de som anser att barn ska hemundervisas osv. för jag anser att de inte står för något jag är intresserad av.
    Istället för att sticka huvudet i sanden och så borde du kanske läsa på lite.
    Det här är ett exempel på hur undervisning INTE ska bedrivas i en demokrati

www.svd.se/sa-blev-genusvetenskap-overkyrka-i-lund

• Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 13:07:53 följande:
    Hur man läger upp en kurs och vad den innehåller är lärarens uppgift inte skolans och absolut inte något som ska vara politiskt styrt. Eller menar du på fullt allvar att du tycker det är bra att undervisning och vad som ingår i varje ämne styrs politiskt?

Möjligen så länge förövaren är skyldig till det hen hängs ut för. Du kanske tycker det är ok att din son hängs ut godtyckligt i skolan för en påstådd trakasseri utan att få en chans att försvara sig, men jag är inte riktigt ok med det. Sen blir det ju kanske lite jobbigt om den kulturen sprider sig till andra ändamål. Vi kanske ska ha anslagstavlor i skolan med "veckans mobbare", "veckans fulaste", "veckans jobbigaste". Jag menar vadå, uthängning är ju ett skitbra verktyg som man kan använda för alla möjliga ändamål.

Varför man läser krönikor? För att bilda sig.
    Jo det är uppenbart att du inte ser någon poäng i att läsa saker som inte passar in i din världsbild. 
    Så lärares ideologi styr undervisningen och inte vad som står i läroböckerna.
    Hänga ut mobbare borde vara en bra idé istället för att hålla tyst för att undgå att bli utsatt själv dessutom är sextrakasserier en form av mobbing. Veckans fulaste är mobbing och ska självfallet inte vara tillåtet.

Krönikor är inte mer bildande än diskussion vid fikabordet eftersom både krönikor och debattartiklar endast är någons eller någras åsikter och inte fakta
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 13:18:42 följande:

Ja, tyvärr är det ganska typiskt för feminister att inte se några problem inom rörelsen och vifta bort precis allt som "äh det är bara ett fåtal extremister".

Att man genom att göra så både accepterar och normaliserar manshat och att det bidrar till att svartmåla hela rörelsen verkar man inte fundera så mycket kring. 

Ja snacka om att det behövs en syning av de EGNA strukturerna! Det är inte ett fåtal extremister när LD har sån status och utrymme, hon är dessutom inte ensam. Det finns massor av unga extremister som har Kakan, Lady D mfl som förebilder, helt sjukt att bara prata om strukturer UTANFÖR sin egen grupp. Man börjar med sig själv!

Att jag skriver att jag också är feminist är för att jag är för mänskliga rättigheter och det brukar feminister argt påstå är detsamma som att jag är feminist fast jag inte särskiljer kvinnor som något speciellt jag vill jobba för eller håller med dagens kända feminister.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:29:02 följande:
    Riktigt så allvarligt är det inte. Varken jag eller mina tjejkompisar/klasskamrater som var tjejer blev sextrakasserade av alla killar eller ens en enda i skolan, skriv inte så onyanserat. EN kille mobbade mig något fruktansvärt för att jag dissat honom på EN skola som jag då bytte ifrån men jag känner inte en enda tjej som kan skriva under på den nattsvarta bilden du målar upp. Vi lever inte i Egypten tex (där det är ett problem, har själv pluggat där)
    Metoo-kampanjen känns rätt pinsam nu i efterhand trots att jag stöttade den först. Varenda liten tramsgrej godkändes i grupperna som lika allvarlig som våldtäkt (med trams menar jag tex när en tjej skrev att hon fått ett telefonnummer av en kille på jobbet vilket bemöttes med -Ja men det är en del av strukturen, känn inte att det inte platsar här-. Eller -Jag har inte varit med om övergrepp eller utnyttjande men jag har ju fått blickar-. Svar: Jamen självklart får du vara med, alla berättelser är lika viktiga!
    Sen fanns det också extrema berättelser om incest där mamman varit delaktig i övergreppen (vilket inte kommenterades alls) men där slutsatserna blev -Ja titta alla män är likadana, jag hatar fan män, det är helt normala pappor som gör det här!
    Normalt och normalt, psykopati syns inte på utsidan och tyvärr är en del av mänskligheten riktigt vidrigt funtad, män som kvinnor, och njuter av att skada och utnyttja.
    Det handlar mer om hjärnans biologi (hur det finns olika hjärnor i varje population) än om strukturer.
    Strukturerna i Sverige har det jobbats så mycket med att jag skulle säga att det är jämställt idag. Det är barns rättigheter som behöver stärkas och jobbas med! Oavsett kön.
    Har man inte upplevt sextrakasserier på sin skola eller ens sett någon bli trakasserad så beror det på att man inte varit närvarande eller inte velat se precis som de som inte uppfattat att ens klasskompisar varit mobbad genom hela skoltiden inte sett eller velat se de som utsatts.

Jag har bara läst de metoo-berättelser som blivit offentliga eftersom jag själv inte delat mina berättelser och därför heller inte gått in i de grupper som finns under olika yrkeskategorier. Hade jag delat mina berättelser hade jag kunnat läsa andras berättelser men jag anser att jag inte har rätt att göra det om jag inte själv delar mina berättelser.
  • Anonym (mor)

Så TACKSAM jag är att jag inte har ngn son. Jag skulle LIDA så ini HE av att se honom bli förnedrad och hånad bara för att han är man. Jag är så innerligt LYCKLIG att jag aldrig riskerar att få en gnällig sonhustru som är missnöjd med ALLT och framför allt över det mesta min stackars son gör.

Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 13:40:53 följande:

Har man inte upplevt sextrakasserier på sin skola eller ens sett någon bli trakasserad så beror det på att man inte varit närvarande eller inte velat se precis som de som inte uppfattat att ens klasskompisar varit mobbad genom hela skoltiden inte sett eller velat se de som utsatts.

Jag har bara läst de metoo-berättelser som blivit offentliga eftersom jag själv inte delat mina berättelser och därför heller inte gått in i de grupper som finns under olika yrkeskategorier. Hade jag delat mina berättelser hade jag kunnat läsa andras berättelser men jag anser att jag inte har rätt att göra det om jag inte själv delar mina berättelser.

Fy fan, är inte detta mansplaining om något?! Hur kan du bara med att skriva så till en främling?! Jag var VÄLDIGT medveten på högstadiet och såg verkligen mobbning och orättvisor och ifrågasatte saker som var självklara för andra.

Men Sverige är helt enkelt Sverige! Du är MAN och berättar för mig att MIN VERKLIGHET och även mina vänners, systrars verklighet inte existerar. Så fruktansvärt oartigt och provocerande!!

Jag har bott i Nordafrika och södra Europa och DÄR blev jag utsatt för trakasserier dagligen. Det var HELT ANNORLUNDA än att bo i Sverige. Att killar raggat på mig här var inte trakasserier för dom trängde sig inte på och tafsade på mig och hotade att döda mig för att jag sa ifrån vilket skedde nästan dagligen på gatan i andra länder jag bott i.

Usch. Ge fan i att berätta för kvinnor om deras egen verklighet!
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?