• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (mor)

Jag tycker det är TRIST att alla vi kvinnor som inte en KOTTE tafsat på eller ofredat på minsta vis.......inte hörs alls! Kanske skäms vi? Liksom vad är det för fel på lilla mig som INGEN ofredat! Vi är faktiskt LEGIO!

• Anonym (Också feminist)

Och... Albins pappa, utgår du ifrån att jag inte delade egna berättelser? Det gjorde jag men tex från min tid utomlands eller från relationer med andra kvinnor. Har dessutom blivit utsatt på jobbet som vuxen och där var det största problemet min kvinnliga chef. Du kan ju inbilla dig att hela Sveriges kvinnor blivit sextrakasserade av pojkar under hela skolgången men det är bara bullshit, de flesta kan inte säga att dom levt i nån slags vilda västern i skolan där pojkarna tafsade hej vilt.

Anonym (mor) skrev 2018-01-04 13:54:43 följande:

Jag tycker det är TRIST att alla vi kvinnor som inte en KOTTE tafsat på eller ofredat på minsta vis.......inte hörs alls! Kanske skäms vi? Liksom vad är det för fel på lilla mig som INGEN ofredat! Vi är faktiskt LEGIO!

Jag har blivit utsatt för allt möjligt vidrigt av andra kvinnor då jag inte är heterosexuell och har blivit utsatt av män utomlands samt en kille på ett jobb men absolut, tycker ni ska vittna eftersom vissa här vill få det till att det mest extrema som framkommit i metoo är något ALLA kvinnor måste känna igen sig i.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:50:43 följande:
    Fy fan, är inte detta mansplaining om något?! Hur kan du bara med att skriva så till en främling?! Jag var VÄLDIGT medveten på högstadiet och såg verkligen mobbning och orättvisor och ifrågasatte saker som var självklara för andra.
    Men Sverige är helt enkelt Sverige! Du är MAN och berättar för mig att MIN VERKLIGHET och även mina vänners, systrars verklighet inte existerar. Så fruktansvärt oartigt och provocerande!!
    Jag har bott i Nordafrika och södra Europa och DÄR blev jag utsatt för trakasserier dagligen. Det var HELT ANNORLUNDA än att bo i Sverige. Att killar raggat på mig här var inte trakasserier för dom trängde sig inte på och tafsade på mig och hotade att döda mig för att jag sa ifrån vilket skedde nästan dagligen på gatan i andra länder jag bott i.
    Usch. Ge fan i att berätta för kvinnor om deras egen verklighet!
    Jag är kvinna och utsattes under skoltiden av ett antal killar så till den grad att jag på egen hand löste detta genom att sy tryckknappar i mina trosor och linnen/t-tröjor så att det inte gick att dra upp kläderna och tafsa på brösten.De som blev utsatta var de som var tidigt utvecklade 
  • Anonym (mor)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 13:58:19 följande:
    Jag har blivit utsatt för allt möjligt vidrigt av andra kvinnor då jag inte är heterosexuell och har blivit utsatt av män utomlands samt en kille på ett jobb men absolut, tycker ni ska vittna eftersom vissa här vill få det till att det mest extrema som framkommit i metoo är något ALLA kvinnor måste känna igen sig i.
    Jo det är trist att knappt ETT PIP hörs från alla oss som gått genom livet utan att ha blivit ofredade på minsta vis utan bara träffat män som visat respekt! Dels är det ju så att "hälsan tiger still" och så KAN det ju ligga en liten..."skam" i det också. Inget att skryta med att ingen någonsin tafsat på en medan andra kvinnor inte kan röra sig ute utan att männen dreglar, visslar och vill klämma!
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 14:03:36 följande:

Jag är kvinna och utsattes under skoltiden av ett antal killar så till den grad att jag på egen hand löste detta genom att sy tryckknappar i mina trosor och linnen/t-tröjor så att det inte gick att dra upp kläderna och tafsa på brösten.De som blev utsatta var de som var tidigt utvecklade 

Ok. Det här hände inte på min skola. Jag utvecklades först och det hände att killarna KOMMENTERADE det. Det är inte trakasserier. Dom frågade chans och jag sa nej. Det var ingen som höll fast mig och tafsade mot min vilja och det hände inte på min skola. Tjejerna var ofta ganska killintresserade själva så när det tafsades var det under samtycke och med tjejer som själva var attraherade av killarna. Första gången jag blev tafsad på och utsatt för sexuellt våld var i Egypten. Likadant i Marseille, Frankrike. Jag har massa tjejkompisar och INGEN delar din erfarenhet. Ja, det har hänt dig men inte är det så var och varannan tjej haft det i skolan i decennier!
    Anonym (mor) skrev 2018-01-04 14:05:48 följande:

Jo det är trist att knappt ETT PIP hörs från alla oss som gått genom livet utan att ha blivit ofredade på minsta vis utan bara träffat män som visat respekt! Dels är det ju så att "hälsan tiger still" och så KAN det ju ligga en liten..."skam" i det också. Inget att skryta med att ingen någonsin tafsat på en medan andra kvinnor inte kan röra sig ute utan att männen dreglar, visslar och vill klämma!

Inget att skämmas för. Alltså dom som påstår att alla dreglar och visslar ute tror jag har borderline och ljuger i vissa fall. Jag har många attraktiva väninnor och har alltid haft lätt med killar själv men att män slängt sig över mig och försökt våldta mig har bara hänt utomlands (inte i norra Västeuropa)
  • KlunsSmurfen

Genus"vetenskap"

KlunsSmurfen skrev 2018-01-02 21:29:09 följande:
    Det jag skrivit handlar mest om amerikanska universitet men svenska universitet har också kritiserats.

1) man definierar om ordet teori så man kan kalla det för vetenskap?
    2) Ingen aning.

Lägg ner genusvetenskapen! - SVT Nyheter (2011)
    https://www.svt.se/opinion/lagg-ner-genusvetenskapen

Debatten om universiteten och genusfrågan - Studio Ett - Sveriges Radio (8 november 2017)
    "Det finns en politisk styrning" 17 min
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6816570
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx? programid=1637 &artikel=6816570

Larm: Genusvetenskapen tar över på universiteten (10 nov 2017)
    http://www.varldenidag.se/nyheter/larm-genusvetenskapen-tar-over-pa-universiteten/repqkg!UVZG4Qw9Amb0r34uE241w/

betalvägg
    Genusvetenskapen är Sveriges egen kreationism - Ivar Arpi - SvD (14 nov. 2017)
    https://www.svd.se/genusvetenskapen-ar-sveriges-egen-kreationism
    Hjärntvätten av Sverige fortsätter | Ivar Arpi | SvD  (22 dec. 2017)
    https://www.svd.se/hjarntvatten-av-sverige-fortsatter
    Så blev genusvetenskap överkyrka i Lund - Ivar Arpi - SvD (12 nov. 2017)
    https://www.svd.se/sa-blev-genusvetenskap-overkyrka-i-lund

http://www.familjeliv.se/forum/thread/78297732-feminism

• Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 13:31:06 följande:
    Så lärares ideologi styr undervisningen och inte vad som står i läroböckerna.
    Hänga ut mobbare borde vara en bra idé istället för att hålla tyst för att undgå att bli utsatt själv dessutom är sextrakasserier en form av mobbing. Veckans fulaste är mobbing och ska självfallet inte vara tillåtet.

Krönikor är inte mer bildande än diskussion vid fikabordet eftersom både krönikor och debattartiklar endast är någons eller någras åsikter och inte fakta
    Lärarens KUNSKAP styr undervisningen, det är därför hen är där, hen är inte där för att hjärntvätta ungdomar i en viss ideologi.

Så du menar på allvar att allmän uthängning är något man borde implementera i skolan. Vem avgör vem som ska få hängas ut och för vad i en skola? Ska man ha ett uthängningsråd? 

Krönikor eller diskussion vid matbordet,  sak samma, huvudsaken är ATT man diskuterar saker och inte stoppar huvudet sanden och blundar för allt som inte stämmer med vad man själv tycker. Det du förordar är att man bara ska titta bort och inte föra någon diskussion öht när det gäller kritik mot feminism, men tydligen går det alldeles utmärkt att föra debatt och kritisera högljutt när det gäller i andra fall.
  • FDFMGA
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 10:58:54 följande:
    Bara för att du har dålig koll betyder det inte att alla som lagt märke till manshat söker sig till "extrema bloggar". Lady Dahmer är ganska välkänd, hon satt för inte så länge sen och snackade skit på SR. Är det också en "extrem blogg" menar du? 

Så din lösning på det hela är att alla ska blunda för manshat och låtsas som att de inte finns? Med samma logik borde vi kanske skita i allt som görs mot kvinnor, vad ska vi med feminism till, vi kan ju bara blunda för allt så löser det sig?
    Jag har inte bara koll, jag kan dessutom läsa och förstå - inte bara tidningar utan också inledningsinläggen i trådar på Familjeliv.

Här påstår ts att man kan ta vilken tidning som helst och upptäcka oändligt många hatartiklar med budskapet att vita män bara ska hålla tyst.

Ingen tycks kunna ge exempel på dessa artiklar, det förvånar mig inte eftersom dessa bara är hjärnspöken hos personer som verkar ha ett oändligt behov av att få känna sig kränkta..
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?