• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (JK)
    Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

Feminismen har haft stort inflytande. Då blir det så.
  • FDFMGA
    Anonym (JK) skrev 2018-01-05 18:24:14 följande:
    Dock inte så stort inflytande att man kunnat komma tillrätta med besvären hos en grupp funktionella halvanalfabeter som upplever att det finns ett kompakt manshat i våra tidningarSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (JK) skrev 2018-01-05 18:24:14 följande:
    Nu har jag ägnat mig åt att läsa tidningar på nätet och tänkte mig länka till dagens skörd av manshatande artiklar dessvärre var det tämligen tunnsått
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-05 12:57:15 följande:
    [...]
    Jag gick på massa demonstrationer som ung och tyckte det var jobbigt att hela tiden försvara mig eftersom stenkastande, maskerade huliganer förstörde varenda större demonstration. Försökte hävda att jag var ju fredlig och min grupp (som var grön, inte vänster) gjorde aldrig sånt.
    [...]
    Svarta blocket?
    sv.wikipedia.org/wiki/Svarta_blocket
  • Anonym (JK)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-05 18:35:10 följande:

Nu har jag ägnat mig åt att läsa tidningar på nätet och tänkte mig länka till dagens skörd av manshatande artiklar dessvärre var det tämligen tunnsått

Det beror på hur du ser det. Det går att göra karriär på att hata män eftersom medierna släpper fram dig. De publicerar manshat och framförallt ger utrymme åt manshatare. Försök samma sak med att hata kvinnor och du är i frysboxen direkt.
  • KlunsSmurfen
    FDFMGA skrev 2018-01-05 18:21:34 följande:
    Okej, jag ska försöka nå fram ännu en gång.

Vem som helst kan hitta stöd för vad som helst om man nöjer sig med bloggar och twitter och om man dessutom tar dessa enskilda exempel som ett argument för ett kompakt manshat i samhället så är man slapptänkt, sannolikt på grund av att man saknar verklighetskontakt.

Jag frågar efter exempel som stöder ts tes att det finns ett oändligt antal manshatande artiklar i vilken TIDNING som helst.
    Det som står i TS är BS men diskussionen har bytt riktning.
  • Anonym (JK)
    Anonym (JK) skrev 2018-01-05 18:52:49 följande:

Det beror på hur du ser det. Det går att göra karriär på att hata män eftersom medierna släpper fram dig. De publicerar manshat och framförallt ger utrymme åt manshatare. Försök samma sak med att hata kvinnor och du är i frysboxen direkt.

Zara Larsson är ett bra exempel i sammanhanget men det finns mängder av politiker (Gudrun Schyman m.fl), journalister (Linda Skugge m.fl.) och mediaprersonligheter som fått fri väg upp till viktiga maktpositioner genom att hata män.
  • KlunsSmurfen

Sociala medier har ett stort inflytande, speciellt på unga.

• FDFMGA
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 18:53:30 följande:
    Det som står i TS är BS men diskussionen har bytt riktning.
    Ja, jag såg att du diskuterar en massa stora demonstrationer som förstördes av stenkastande huliganer varje gång.

Själv håller jag mig till min linje som innebär att om man diskuterar ett kompakt manshat i samhället så är det fullständigt irrelevant med valda enskilda exempel från bloggar med mera.

Jag kan om jag vill ge exempel på att samhället genomsyras av rasism, antifeminism, tron på att vaccin är roten till alla sjukfomar, att judarna ligger bakom en världomspännande sammansvärjning eller att klimatfärändringarna är ett påhitt - alltså om jag använder metoden att plocka en enskild pusselbit ur ett pussel på många miljoner bitar och triuferande ropa ut att detta är hela pusslet.

Jag är man, jag upplver inget manshat, däremot har jag barn som är av kvinnligt kön. Jag upplever att det inte är lika enkelt för dem, att de ofta förväntas stå tillbaka för pojkar. Det är förstås bara min bild, men jag är övertygad om att den är mer allmängiltig än den som ges av de märkliga existenser som bombarderar FL med lika märkliga påståenden som att feminismen är roten till allt ont och att det är orättvist att alla män inte får liggaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?