KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 18:53:30 följande:
Det som står i TS är BS men diskussionen har bytt riktning.
Ja, jag såg att du diskuterar en massa stora demonstrationer som förstördes av stenkastande huliganer varje gång.
Själv håller jag mig till min linje som innebär att om man diskuterar ett kompakt manshat i samhället så är det fullständigt irrelevant med valda enskilda exempel från bloggar med mera.
Jag kan om jag vill ge exempel på att samhället genomsyras av rasism, antifeminism, tron på att vaccin är roten till alla sjukfomar, att judarna ligger bakom en världomspännande sammansvärjning eller att klimatfärändringarna är ett påhitt - alltså om jag använder metoden att plocka en enskild pusselbit ur ett pussel på många miljoner bitar och triuferande ropa ut att detta är hela pusslet.
Jag är man, jag upplver inget manshat, däremot har jag barn som är av kvinnligt kön. Jag upplever att det inte är lika enkelt för dem, att de ofta förväntas stå tillbaka för pojkar. Det är förstås bara min bild, men jag är övertygad om att den är mer allmängiltig än den som ges av de märkliga existenser som bombarderar FL med lika märkliga påståenden som att feminismen är roten till allt ont och att det är orättvist att alla män inte får ligga