Inlägg från: Anonym (Rickard) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rickard)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Fortfarande ingen som vill ge exempel på allt detta manshat som finns i samhället?

• Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämnlikt) skrev 2018-01-02 23:43:15 följande:
    Precis.

Såg en tidning där de skrev hen blir julvärld elller nått sånt.

Men inne i tidningen så var det en man. PK-Media försökte ta hans mandomm.
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

De skrev hen för att du skulle klicka på artikeln och läsa vem det är. Och du gick på det, tydligen. Kan inte vara mkt till mandom om den försvinner så lätt.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (man) skrev 2018-01-02 23:51:45 följande:
    Haha, underbar debatteknik, först hittar du på något och sen så ser du det som en seger när ingen kan bevisa det du hittat på Drömmer Var lärde du dig det tricket? På baksidan av ett mjölkpaket eller på FI högkvarter?

Jag har inte heller påstått att jag tog ansvar, jag har inte sagt varken ja eller nej. Läser du öht eller skjuter du bara vilt från höften och hoppas pricka rätt?
    Tyck vad du vill, jag är inte lättstött. Det är inte jag som sitter och gnäller på att män blir hatade, ingen vill ha dom, att ni inte tål att kallas hen och allt annat ni störs över.

Som sagt, patetiskt med män som skyller på kvinnor för sina egna tillkortakommanden.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 19:56:08 följande:
    Feminister tar sällan upp att män är en majoritet i samhällets bottenskikt. Jag menade alltså att feminister inte tar upp detta; inte att missbrukare skulle ställa upp i artiklar.

?...när dessa personers berättelser alltid går ut på att det är kvinnors fel att de inte har ett bra liv?

Det var en grov generalisering måste jag säga.
    Är det feministers fel att detta inte tas upp? Har inte män något ansvar för hur män i Sverige har det?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:25:40 följande:
    Ja, feminister bör även ta upp detta för att ge rättvisande bild. Annars är de ohederliga.

I vårt feministiska samhälle (vi har t.o.m. en feministisk regering) är det svårt för en man att framföra kritik utan att bli utsatt för härskarteknik, t.ex. att bli kallad lättkränkt.
    Vad ska män ta upp då? Eller har män inget ansvar?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:25:40 följande:
    Ja, feminister bör även ta upp detta för att ge rättvisande bild. Annars är de ohederliga.

I vårt feministiska samhälle (vi har t.o.m. en feministisk regering) är det svårt för en man att framföra kritik utan att bli utsatt för härskarteknik, t.ex. att bli kallad lättkränkt.
    Varför vill du att den stolliga feminismen (din åsikt) ska driva era frågor?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:37:18 följande:
    Män kritiserar men blir inte tagna på allvar, tyvärr.

Det har blivit kejsarens nya kläder över saken. En man som kritiserar feminister offentligt riskerar sitt jobb och karriär. Förhoppningsvis blir saken mer nyanserad i framtiden.
    Män kan alltså inte ta upp saker de har problem med utan att kritisera feminister? 
    Varför måste man kritisera feminister om man vill prata om mäns höga självmordstal?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:51:15 följande:
    Det kan väl vara vettigt att rikta energin åt båda håll.

Ev brist på nätverk bland män rättfärdigar inte feminismen att bortse från att män utgör majoriteten i samhällets bottenskikt - om de ska vara hederliga och ge en rättvisande bild.
    Vad rättfärdigar män att inte bilda nätverk för att driva viktiga frågor?

Att kvinnor inte driver era frågor borde ju tvärtom göra er ännu mer benägna att ta  itu med saken själv.

Tycker dina inlägg bara bevisar att många män med dina åsikter är offerkoftor, ni visar gärna hur värdelösa feminister är (fast vi ska ändå driva era frågor) som inte orkar ta itu med era egna problem. 
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:59:50 följande:
    Det uppstår tillfällen då det ÄVEN finns anledning att kritisera feminister, bl.a. när de inte ger en rättvisande bild.
    Vad menar du, om du vill kritisera varför fler män än kvinnor finns på samhällets  botten, då  är det väl kommunen, regeringen osv du ska rikta kritiken mot, dvs de som bestämmer/tar  beslut som påverkar. Det är ju inte så att det är feminister som driver ut männen på gatan/in i droger.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-07 21:05:54 följande:
    Uppenbarligen är inte män beredda att stödja män som hamnar i utanförskap eller engagera sig för att udda dataspelsberoende killar som inte sköter skolan inte ska hamna vid sidan av för annars skulle massor av män starta projekt för inkludering genom mentorskap.
    Mycket snack - liten verkstad. Är män i allmänhet som denna skribent så är det ju inte konstigt att det går dåligt för pojkar i skolan. Var finns förebilderna?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 21:06:23 följande:
    Du låter som en kvinna som kallar sig för Rickard...

Nej, jag menar att feminister ska vara hederliga och ge en rättvisande bild; inte att ansvaret ligger på er för att ta itu med problemen.

Att skriva att män med mina åsikter tar på sig offerkoftan börjar osa härskarteknik. Ganska vanligt bland feminister, tyvärr. Det vanligaste är att män är lättkränkta.
    Men visa då att du inte har på dig en offerkofta, kämpa då för frågor du brinner för. Det kan du göra utan att blanda in feminister. Men du är så insnöad på att ogilla och snacka skit om feminister, hur hjälper det andra män tror du?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 21:09:05 följande:
    Härskarteknik...

Vanligt bland feminister, tyvärr.
    Och att posta filmer som nervärderar feminister är ingen härskarteknik?

Kasta inte sten i glashus. 

• Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 21:23:16 följande:
    Jag kämpar för frågor jag brinner för och i det ingår bl.a. att belysa det som felar inom feminismen. Jag tror det gynnar oss alla.

Insnöad... Jag skulle också kunna gå till personangrepp men avstår.

Läs gärna boken om feministiska myter. Författaren blev förlöjligad och mordhotad av feminister och tvingades tyvärr lägga ner sitt arbete.

www.dnv.se/wp-content/uploads/2013/09/Sex_feministiska_myter_bok.pdf
    Ja, det känns ju konstruktivt för män i samhällets botten, att du belyser fel med feminism. Det hjälper dom säkert mycket.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (man) skrev 2018-01-07 21:32:47 följande:
    Iof tycker ju feminister att precis all slags kritik är nervärdering och härskartekniker. Det är ju ganska typiskt feminister att snacka skit om män för att sen känna sig kränkta när de får mothugg.
    Precis som män då...
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (man) skrev 2018-01-07 22:03:24 följande:
    Inte riktigt va?
    Om jag inte minns fel så var de kvinnor som bildade en  rörelse för att gnälla över orättvisor och nu gnäller män när de anser att den rörelsen tyvärr blivit genomrutten.
    Så konstruktivt...

Varför agerar ni inte istället? Eller är det konstruktivt  att visa filmer på  feminister som gör bort sig?
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?