• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Digestive
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-06 18:54:17 följande:
    We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them.
    - Albert Einstein
    Rubin - The secret is basic decency
    Philip - Something my dad taught me when i was a kid, is even when you disagreing with someone try your best even how much you disagree with them and everything they are saying leave them with a door open to save some face, to maby realise that part of what they are thinking, there is a misstep there.
    Because when you put someone in a corner, all you really doing is locking them down in their believe

In the past if i'm talking to someone and they hit me with something that proves something previously taught was wrong it almost feels like im being like attacked or being told i'm stupid and thats not a great feeling.

So when you arguing with someone and if the real intent is to hopefully promote truth, hopefully to promote the right taught, hopefully then you leave the door open for them.

Philip DeFranco and Dave Rubin - YouTube. 13.50
    Värt att påminna sig om varje dag. Det är så lätt att falla i sådana gropar, och då talar jag enbart för mig själv.
  • KlunsSmurfen
    Digestive skrev 2018-01-06 20:47:33 följande:
    Värt att påminna sig om varje dag. Det är så lätt att falla i sådana gropar, och då talar jag enbart för mig själv.
    Det är lätt att ha inställningen men den är nästan omöjlig att leva upp till.
  • Ola Grävling
    Digestive skrev 2018-01-06 18:40:44 följande:

Det enda som jag ser är problematiskt för din (och säkerligen vår) sak är att du knyter kvinnor till problemet, istället för att peka ut exempelvis individer eller då influerande ideologier. Det skapar den där misstänksamheten som inte ens borde finnas.

Det är så lätt att formulera om exempelvis meningen "Det verkar gränsa till blint hat bland många kvinnor." till "Det verkar gränsa till blint hat bland många radikalfeminister." - vilket ger meningen en helt annan potential.

Det blir ett språk som sträcker sig ända in i riksdagen, genom alla så kallade finrum på vägen, och som aldrig skulle odla någon misstänksamhet mot kvinnor.

Det hjälper även till att sprida medvetenhet om ideologin, för majoriteten som läser eller hör ordet radikalfeminism, tänker på "radikala feminister" vilket blir helt fel - det är en specifik feministisk ideologi som skapar dessa influenser och inte en fråga om att feminism(en i sig) har blivit "radikal".

Ingen feminist behöver vara radikalfeminist. Det finns till och med feministisk ideologi som är helt oförenlig med radikalfeminism och dess idé om ett "Patriarkat", som heter särartsfeminism. En feministisk ideologi som faktiskt återfinns i vår riksdag idag, med Paula Bieler (SD) som främsta företrädare. (Japp, Sverigedemokraternas jämställdhetspolitiska talesman, sedan snart 4 år tillbaka, är en feminist... en uttalad särartsfeminist.)

Det finns dimensioner kring det här som våra motståndare aldrig vill att folket ska få reda på. Att feminism är ohyggligt mycket mer än vad Gudrun Schyman (FI), Kakan Hermansson och kompani sammanfattar, är en av dessa dimensioner.

Är helt medeveten om de olika feminstiska inriktningarna.

På många sätt har du rätt. Det är orättvist av mig att skriva ?många kvinnor?, vilket jag också påpekade tidigare. Men perspektivet är för dominerande i den mediala debatten och står oemotsagt, i synnerhet av andra kvinnor. Det är helt legitimt att kalla sig manshatare idag på debattsidor. Byt ut ordet ?man? mot någon annan grupp, vilken som helst, så smakar det väldigt obehagligt i munnen.
  • Anonym (en MAN)
    Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

Jag är en svensk vit man som mestadels varit borest till andra länder under de sista 10 åren. Jag kan bara bara hålla med dej, manshatet i svensk press är helt sanslöst, men de vinklar ju efter vad folk vill läsa och säljer bäst...

Tips för att stå ut som man i Sverige,

1) inse att manshat är socialt accepterat i sverige, planera därefter.

2) sluta konsumera svensk media

3) ta ett break, åk iväg ett par månader om året till ett något annat land där män upskattas, tex. Polen, Ryssland, Malaysia

Man lever bara en gång, lev väl, lycka till !!!
  • Anonym (50)
    Anonym (en MAN) skrev 2018-01-07 07:42:36 följande:

Jag är en svensk vit man som mestadels varit borest till andra länder under de sista 10 åren. Jag kan bara bara hålla med dej, manshatet i svensk press är helt sanslöst, men de vinklar ju efter vad folk vill läsa och säljer bäst...

3) ta ett break, åk iväg ett par månader om året till ett något annat land där män upskattas, tex. Polen, Ryssland, Malaysia

Sammanfattar rätt bra mina egna reflektioner. Den enda skillnaden är att jag för 10 år sedan flyttade utomlands och har bott i flera länder sedan dess. Efter ett tag noterade jag att det manshat jag nästan kommit att förvänta mig inte finns i andra länder. Det blev ännu bättre sen jag, med få undantag, slutade konsumera svensk media. Deras narrativ är ständigt att allt är kollektivt mäns fel. Analysen i utländsk media är oftast mer djupgående.
  • Anonym (JK)
    Anonym (50) skrev 2018-01-07 12:37:22 följande:

Sammanfattar rätt bra mina egna reflektioner. Den enda skillnaden är att jag för 10 år sedan flyttade utomlands och har bott i flera länder sedan dess. Efter ett tag noterade jag att det manshat jag nästan kommit att förvänta mig inte finns i andra länder. Det blev ännu bättre sen jag, med få undantag, slutade konsumera svensk media. Deras narrativ är ständigt att allt är kollektivt mäns fel. Analysen i utländsk media är oftast mer djupgående.

Skulle tro att det blir bättre dock. Finns redan tecken på uppvaknande och det blir svårare och svårare för Sverige att leva som en isolerad ö, i synnerhet när man paradoxalt nog vill ta in halv världen och inbillar sig att de ska ta efter de "rätta" vänsterfeministiska värderingarna.
  • Digestive
    Ola Grävling skrev 2018-01-06 21:10:59 följande:
    Är helt medeveten om de olika feminstiska inriktningarna.

På många sätt har du rätt. Det är orättvist av mig att skriva ?många kvinnor?, vilket jag också påpekade tidigare. Men perspektivet är för dominerande i den mediala debatten och står oemotsagt, i synnerhet av andra kvinnor. Det är helt legitimt att kalla sig manshatare idag på debattsidor. Byt ut ordet ?man? mot någon annan grupp, vilken som helst, så smakar det väldigt obehagligt i munnen.
    Varför det är viktigt att göra motstånd på ett vis som träffar rätt och som alla kan ta till sig.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (en MAN) skrev 2018-01-07 07:42:36 följande:

Är de inte bättre att åka till länder där man kan språkligt följa media och inte välja länder där man inte förstår språket och då faktiskt inte vet om invånarna sinsemellan medan de ler pratar om hur de på bästa sätt komma över så mycket pengar som möjlig av turisten
  • Marianne godis

det måste vara outhärdligt att bli utsatt för ifrågasättande och misstro.

Själv är jag mer rädd för vad kvinnohat medför: förtryck, hot, våldtäkt och mord. Men jag kan ändå leva med det och skapar inte trådar över hur outhärdligt det är.

Lite perspektiv på hat tack

• Attraktiv
    Marianne godis skrev 2018-01-07 17:03:20 följande:

det måste vara outhärdligt att bli utsatt för ifrågasättande och misstro.

Själv är jag mer rädd för vad kvinnohat medför: förtryck, hot, våldtäkt och mord. Men jag kan ändå leva med det och skapar inte trådar över hur outhärdligt det är.

Lite perspektiv på hat tack

Våld mot kvinnor är fruktansvärt, men kvinnors problem är väl det enda vi läser om i media. Män är bara lättkränkta... Därför behövs trådar i ämnet för att nyansera saken.
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?