• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (Jämställdist)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-07 19:42:32 följande:

Vilka män är i samhällets bottenskikt och om det är missbrukare, psykiskt sjuka och män som är socialt isolerade och som därför inte lyckas med relationer skulle dessa ställa upp och vara med i artiklar så att media kan skriva om dem. Vem skulle vilja lämna ut sig själv och berätta att ingen vill dejta dem och vem skulle läsa dessa artiklar när dessa personers berättelser alltid går ut på att det är kvinnors fel att de inte har ett bra liv

Feminister tar sällan upp att män är en majoritet i samhällets bottenskikt. Jag menade alltså att feminister inte tar upp detta; inte att missbrukare skulle ställa upp i artiklar.

?...när dessa personers berättelser alltid går ut på att det är kvinnors fel att de inte har ett bra liv?

Det var en grov generalisering måste jag säga.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 19:56:08 följande:
    Feminister tar sällan upp att män är en majoritet i samhällets bottenskikt. Jag menade alltså att feminister inte tar upp detta; inte att missbrukare skulle ställa upp i artiklar.

?...när dessa personers berättelser alltid går ut på att det är kvinnors fel att de inte har ett bra liv?

Är det feministers fel att detta inte tas upp? Har inte män något ansvar för hur män i Sverige har det?
  • KlunsSmurfen

Vissa feminister gör det andra vill inte för att det går emot iden om patriarkatet som gynnar alla män.

• Anonym (Jämställdist)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-07 20:00:43 följande:

Är det feministers fel att detta inte tas upp? Har inte män något ansvar för hur män i Sverige har det?

Ja, feminister bör även ta upp detta för att ge rättvisande bild. Annars är de ohederliga.

I vårt feministiska samhälle (vi har t.o.m. en feministisk regering) är det svårt för en man att framföra kritik utan att bli utsatt för härskarteknik, t.ex. att bli kallad lättkränkt.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:25:40 följande:
    Ja, feminister bör även ta upp detta för att ge rättvisande bild. Annars är de ohederliga.

I vårt feministiska samhälle (vi har t.o.m. en feministisk regering) är det svårt för en man att framföra kritik utan att bli utsatt för härskarteknik, t.ex. att bli kallad lättkränkt.
    Vad ska män ta upp då? Eller har män inget ansvar?
  • Anonym (Jämställdist)

Den hör har visats tidigare men tål att visas igen. Här får man en insikt i hur stollig feminismnen kan vara.

• Anonym (albins pappa)

...när dessa personers berättelser alltid går ut på att det är kvinnors fel att de inte har ett bra liv

Media tar upp mäns problem oavbrutet varje dag är det rapporter om män som förövare eller offer, män som dör av nätdroger och nu att dataspelsberoende klassat som sjukdomar
     Alla dessa problem bör ju adresseras av psykologer, psykiatriker, beroendeteurapeter eller liknande.
  • Anonym (Jämställdist)
    Anonym (Rickard) skrev 2018-01-07 20:31:23 följande:

Vad ska män ta upp då? Eller har män inget ansvar?

Män kritiserar men blir inte tagna på allvar, tyvärr.

Det har blivit kejsarens nya kläder över saken. En man som kritiserar feminister offentligt riskerar sitt jobb och karriär. Förhoppningsvis blir saken mer nyanserad i framtiden.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:25:40 följande:

Varför vill du att den stolliga feminismen (din åsikt) ska driva era frågor?
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:37:18 följande:
    Män kritiserar men blir inte tagna på allvar, tyvärr.

Det har blivit kejsarens nya kläder över saken. En man som kritiserar feminister offentligt riskerar sitt jobb och karriär. Förhoppningsvis blir saken mer nyanserad i framtiden.
    Män kan alltså inte ta upp saker de har problem med utan att kritisera feminister? 
    Varför måste man kritisera feminister om man vill prata om mäns höga självmordstal?
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?