• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Kvinnohat) skrev 2018-01-02 22:06:35 följande:

Tvärtom.... extremt svårt att stå ut med kvinnohat.. att man måste vara nästintill perfekt fysiskt, för att ens få dejta en (t.o.m. rätt så oattraktiv) man... Samt att man bör hålla käften om sina åsikter etc. Nä, du har nog missuppfattat detta... Det är kvinnohatet som regerar faktiskt. Vi har ju trots allt fortfarande ett patriarkat, enligt SCB. (Kvinnor tar i princip hand om barn och hem).

Glöm inte ofredanden och våldtäkter. Det ultimata kvinnohatet.
  • KlunsSmurfen
    Queennr1 skrev 2018-01-02 20:28:42 följande:

Fortfarande har du missförstått saken. Det är inte män som hatas utan svin. Sluta vara ett manssvin så slipper du känna dig träffad och ditt problem är löst.

Man kan väl ifrågasätta utan att känna sig träffad?

"Det är inte män som hatas utan svin"
    Vissa definierar gruppen män mer som svin så de kan hata dem.
    www.familjeliv.se/forum/thread/78297732-feminism
  • Shameless

All manshat som existerar är bara en droppe i havet jämfört med all kvinnohat, larvigt att ens starta en tråd om det.

• KlunsSmurfen

Tvärtom.... extremt svårt att stå ut med kvinnohat.. att man måste vara nästintill perfekt fysiskt, för att ens få dejta en (t.o.m. rätt så oattraktiv) man... Samt att man bör hålla käften om sina åsikter etc. Nä, du har nog missuppfattat detta... Det är kvinnohatet som regerar faktiskt. Vi har ju trots allt fortfarande ett patriarkat, enligt SCB. (Kvinnor tar i princip hand om barn och hem).

Läste du på SCB och la till ordet patriarkat själv?
  • dream on
    Pappa2006 skrev 2018-01-02 21:37:21 följande:

Jag känner inte igen mig. Jag tittar på TV, läser tidningar och kollar nätet, men märker inte av något generellt manshat. Jag läser debattinlägg där olika människor belyser samhällsproblem. Jag ser inslag på nyheterna som handlar om saker som inte står rätt till i världen. Men jag som man, känner inte mig hatat/hotad av detta. När jag var liten och vi ungar var ute på gården och lekte i bostadsområdet där jag växte upp så kunde det hända att det blev bråk om någonting. Då kunde det också hända att min mamma eller någon annan vuxen som såg detta från balkongen eller fönstret kom ut och rev i åt oss. Skällde ut hela högen ungar, bara så där liksom. Det hände ibland att jag på kvällen när jag och brorsan gick in, beklagade mig över att ha fått skit för någonting jag inte varit delaktig i. Min mamma brukade bara titta på mig och säga: Du vet själv vad du gjort och inte gjort. Har du gjort fel så skall du baske mig lyssna också och om det är så att du är helt oskyldig, jamen då behöver du ju inte ta åt dig då. Så nej jag tar inte åt mig personligen och känner mig inte hatad eller påhoppad. Jag är glad att någon sätter fingret på problemet som vi ALLA vet finns där. Och om du vet med dig att du har gjort någonting fel, då skall du baske mig lyssna också.

Det där låter lite som något ur en Astrid Lindgren-bok. Rejält på något vis. Bra mamma!
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (albins pappa)
    Nosslin skrev 2018-01-02 22:12:54 följande:
    Jag hoppas du är extremt sarkastisk. Kvinnor får välja och vraka på alla dejtingsidor. Fula tjejer har 99+ meddelanden av killar som försöker få kontakt. Killar får inte i närheten av lika mycket chanser som tjejer. Tjejer ska hålla käften om man har åsikter? Alla ska hålla käften om man har åsikter som inte är vänsterfeministiska och godkända av PK eliten. Det finns minst lika mycket manshat som kvinnohat idag. Skillnaden är att manshatet är okej eftersom de anses vara priviligerade. I en vettig värld hade man försökt resa andra könet istället för att trycka ner det andra. Men nu är det PK eliten som bestämmer och tycker man annorlunda ska man sparkas från sitt jobb.
    Att få en mängd meddelanden från killar som försöker få kontakt innebär inte att det leder till några dejter eftersom de bor 20+ mil från den som får meddelandet, de sitter på ställen de inte får lämna när som helst.
  • Anonym (Kräks)
    Nosslin skrev 2018-01-02 21:12:36 följande:

Lika mycket som man kräks åt radikalfeminister som dig

Varsågod.
  • Anonym (?)
    Anonym (et) skrev 2018-01-02 20:24:16 följande:

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

Du över driver lite du. Jag googlade, det kom upp ngt från 2014 och något från 2016, men det fanns ett logiskt sammanhang. 

Om du däremot läser vad (förfärligt många) män skriver om metoo-kampanjen och vad de tycker om kvinnor som varit så fräcka att de vågat säga att män antastat dem, där kan vi snacka hat. Inte i vanliga artiklar förstår, o nej, men på flashback och i somliga forumgrupper, tex på Facebook. 
  • Anonym (man)

Skitsnack, det mesta av det du nämner kommer från andra kvinnor inte från män. Är det några som är experter på att anmärka på andra kvinnors utseende så är det kvinnor. Vi män kan som max se om hon hade stora bröst eller ett vackert ansikte. En kvinna kan däremot skriva en tvåsidig detaljerad redogörelse för varenda liten pormask hos den andra kvinnan.

Om man läser statistik med färgade offerglasögon så kommer man se saker lite snett. SCB säger absolut inte att vi lever i ett "patriarkat" som för övrig är ett fiktivt alster som radikalfeministerna hittat på och som inte har stöd från alla övriga feminister. SCB visar på statistiska skillnader i hur mycket tid män och kvinnor lägger ner på hem och barn. Och visst finns det orättvisor men allt är inte påtvingat, en del är frivilligt.

Många kvinnor väljer till exempel att ta hela barnledigheten själva istället för att dela på det. Vet du varför? För att de vill utnyttja den fantastiska möjligheten vi har i sverige att vara med våra barn. Många män skulle absolut vilja vara hemma med sina barn men väljer att ge bort den förmånen till sin partner. Men alla såna "detaljer" missar man när man drar offerkoftan över huvudet och surar.
  • Anonym (Rickard)
    Anonym (man) skrev 2018-01-02 22:48:02 följande:
    Många kvinnor väljer till exempel att ta hela barnledigheten själva istället för att dela på det. Vet du varför? För att de vill utnyttja den fantastiska möjligheten vi har i sverige att vara med våra barn. Många män skulle absolut vilja vara hemma med sina barn men väljer att ge bort den förmånen till sin partner. Men alla såna "detaljer" missar man när man drar offerkoftan över huvudet och surar.
    Skitsnack. Var en man och ta ansvar för dina barn istället för att lämna över det till din fru. Är det kvinnors fel att män lämnar över sina dagar till sin fru?

Finns det något mer patetiskt än män som inte kan ta ansvar för sitt eget liv? 
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?