• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (Flow)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:45:54 följande:

Precis. Och det är ju vanligt att män blir drogade på krogen och våldtagna av kvinnor eller att de blir överfallna och våldtagna av kvinnor på väg hem från jobbet.

Fast det är inte männen som begår brott och skadar som blir hatade, det är övriga män som inte ens varit inblandade som inkluderas i problemet av andra mäns brott.

Räck upp handen alla män som tycker synd om våldtäktsmän, pedofiler, rånare, mördare, eller andra brottslingar som gått på kvinnor ?

Det är ju inte någon som tycker synd om dessa idioter? Inte försvarar män brottsliga män på grunden att de är i samma könsgrupp?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Gung Ho skrev 2018-01-03 13:52:29 följande:

Hepp här är en fin tråd...

Notera 1) att detta inte är en tidningsartikel. 2) att kvinnan skriver att hon har varit utsatt för övergrepp sen hon var liten. Av män som verkar normala och trevliga. Inte konstigt att hon hatar män då. Alla män hon träffat har begått övergrepp.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Flow) skrev 2018-01-03 14:50:58 följande:

Fast det är inte männen som begår brott och skadar som blir hatade, det är övriga män som inte ens varit inblandade som inkluderas i problemet av andra mäns brott.

Räck upp handen alla män som tycker synd om våldtäktsmän, pedofiler, rånare, mördare, eller andra brottslingar som gått på kvinnor ?

Det är ju inte någon som tycker synd om dessa idioter? Inte försvarar män brottsliga män på grunden att de är i samma könsgrupp?

Hört talas om killen i Bjästa som våldtog en tjej och där hela byn ställde sig på hans sida? Sen våldtog han en tjej till.
  • Anonym (Flow)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:45:54 följande:

Precis. Och det är ju vanligt att män blir drogade på krogen och våldtagna av kvinnor eller att de blir överfallna och våldtagna av kvinnor på väg hem från jobbet.

Det är fler kvinnor som drogar sig själva när de häller i sig en alkoholmängd utöver vad de kan kontrollera än antalet fall där en man varit och gömt andra droger i kvinnans mun eller glas eller burk eller flaska.

Vad gäller att bli överfallen när du är ute och går hem från jobbet, Sveriges lag skyddar inte mot överfall eller övergrepp eller våldtäkter så det är lagen du ska vara arg på främst, för idioter som skadar andra - våld , kommer alltid existera men Sverige kan välja en lag som skyddar bättre för då vågar inte lika många bruka våld.
  • klyban
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:51:55 följande:
    Notera 1) att detta inte är en tidningsartikel. 2) att kvinnan skriver att hon har varit utsatt för övergrepp sen hon var liten. Av män som verkar normala och trevliga. Inte konstigt att hon hatar män då. Alla män hon träffat har begått övergrepp.

En av poängerna är att vi har folk som skyller på ALLA män.
    Och här har vi ett bra exempel.

Men om man är med på diskussionen som pågått ett tag nu, så är "Alla män..." en som kommer då och då.
    Där det är alla mäns fel.
    Här är jag tydlig och säger att jag tänker inte ta ansvar för ~5000000 miljoner män.

hur många meter var det?
  • Anonym (Flow)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2018-01-03 14:54:04 följande:

Hört talas om killen i Bjästa som våldtog en tjej och där hela byn ställde sig på hans sida? Sen våldtog han en tjej till.

Ja okej visst, det finns enstaka udda fall där det är nästan sekt-liknande situation att beskydda och försvara den som är högst socialt accepterad i ett litet samhälle till varje pris.

Men detta är inte samhällets alla män eller ens majoriteten av dem så det ändrar inte faktum.

Däremot är det extremt många män som tar risken att göra det obehagligt för en kvinna sexuellt när det råder brist på kommunikaktion och brist på tålmodighet. Dock är det lika många sådana män som kvinnor som riskerar att uppleva våld/obehag för att de inte heller kommunicerar eller tycker det är värt att säga Nej / sätta sina gränser/ de är mer rädda för konsekvenserna av att säga och visa nej än av att ligga tyst och låta mannen misstolka situationen.

Här kan mycket åtgärdas från båda hållen.

Jag ser inte dessa situationer som våldtäkt jag ser de som misskommunikation och med brist på skyldigheter mot varandra och sig själva.
  • Anonym (Flow)
    klyban skrev 2018-01-03 15:03:48 följande:

En av poängerna är att vi har folk som skyller på ALLA män.

Och här har vi ett bra exempel.

Men om man är med på diskussionen som pågått ett tag nu, så är "Alla män..." en som kommer då och då.

Där det är alla mäns fel.

Här är jag tydlig och säger att jag tänker inte ta ansvar för ~5000000 miljoner män.

Min man tog inte disken igår. Vad ska du göra åt saken Klyban? Detta är manlig struktur så det är ditt och alla andra mäns ansvar. Om alla män pratar mer om disk-fördelningen i hemmet kommer min man bli bättre.

(Ja såhär ser det ut för män idag, jag tog bara ett exempel på disk istället för våldtäkt så förstår ni Klybans argument)
  • klyban
    Anonym (Flow) skrev 2018-01-03 15:10:45 följande:
    Min man tog inte disken igår. Vad ska du göra åt saken Klyban? Detta är manlig struktur så det är ditt och alla andra mäns ansvar. Om alla män pratar mer om disk-fördelningen i hemmet kommer min man bli bättre.

(Ja såhär ser det ut för män idag, jag tog bara ett exempel på disk istället för våldtäkt så förstår ni Klybans argument)

Mitt ansvar är inte andra mäns dåliga beteenden, rätt självförklarande tyckte jag.
    Men du trodde det handlade om disk.

Tänkte inkluderat att enda gången jag skulle få för mig ta ansvar, det är om jag personligen ser ett övergrepp sker.
    Men det gör jag oavsett vem det handlar om(man eller kvinna), och jag inte kommer till slutsatsen att det är fara för mitt liv eller hälsa.

btw så diskar jag all disk, så inget bra exempel det heller.
    Men ändå är inte 5000000 män mitt ansvar och hålla reda på, och jämföra det med en smutsig tallrik, tänker man ens då?
    Men om vi ska blanda in 5000000 tallrikar, så kommer jag ändå bara ta ansvar för mina tallrikar.

hur många meter var det?
  • Anonym (Du menar "manshat")
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-03 00:05:31 följande:
    Hört talas om Lady Dahmer och Fanny Åström? (eller vad hon heter...)

Psykisk misshandel existerar absolut från radikalfeministers håll och det är inte så jävla kul med propaganda och hat/hets även om det (än så länge) bara uttrycks verbalt.

Jag är kvinna och mår fan illa över hur den nya generationens radikalfeminister uttrycker sig. Feminister borde verkligen ha en interndebatt om värderingar för det är tydligt att vi inte vill samma sak eller ens har samma mål.
    Men hur kan man prata om "manshat", samtidigt som kvinnor misshandlas till döds av män var och varannan dag? Det går ju inte alls att jämföra med att om en man går ut på internet och googlar lady dahmer och sen går in på hennes sida och läser, så får han läsa att hon hatar män. Kvinnohat existerar ju besvisligen i samhällets alla strukturer, både om man tittar på vilka som utsätter kvinnor för våld (män) och vilka som tjänar mest (män) och får mest status i alla möjlig sammanhang (män). Det kvinnliga är mest skällsord i samhället (var inte en sån kärring). Så alla ser ju klart och tydligt att hela vårt samhälle är uppbyggt kring kvinnohat av olika grad. Och om män råkar ut för våld så är det inte heller kvinnor som utsätter dem för det, utan andra män. Och det beror på hur många uppfostrar sina pojkar i det här samhället. Att vissa kvinnor - som har råkat ut för våldsamma män - hatar män, är inte det samma som att vi kan prata om "manshat". Det som att jag säger att om du hatar Åsa så finns det ett "Åsa-hat" i det här samhället. För du skriver om Åsa på din blogg och Åsa kan söka upp den och läsa det. 
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Flow) skrev 2018-01-03 15:10:45 följande:

klyban skrev 2018-01-03 15:16:49 följande:

Mitt ansvar är inte andra mäns dåliga beteenden, rätt självförklarande tyckte jag.
    Men du trodde det handlade om disk.

Tänkte inkluderat att enda gången jag skulle få för mig ta ansvar, det är om jag personligen ser ett övergrepp sker.
    Men det gör jag oavsett vem det handlar om(man eller kvinna), och jag inte kommer till slutsatsen att det är fara för mitt liv eller hälsa.

btw så diskar jag all disk, så inget bra exempel det heller.
    Men ändå är inte 5000000 män mitt ansvar och hålla reda på, och jämföra det med en smutsig tallrik, tänker man ens då?
    Men om vi ska blanda in 5000000 tallrikar, så kommer jag ändå bara ta ansvar för mina tallrikar.

Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?