Kan inte tänka nu! När var befruktning?
Hjälp snälla! Igår 3dec daterades min graviditet till ca v5+4. Dvs graviditets vecka 6. När var befruktning?
Hjälp snälla! Igår 3dec daterades min graviditet till ca v5+4. Dvs graviditets vecka 6. När var befruktning?
Befrukten sker på 2+0 :)
Befruktningen ska det ju stå...
Ca den 10/12 var ägglossningen. Så samlaget som gjorde dig gravid var mellan 4-11 december
Kan vanligt ultraljud som jag gjort som mätte hinnsäcken till 9mm igår visa fel på 4dagar och mätt alltså att dom mätt att den är större än vad den verkligen är? Hade nämligen bara se den 1dec och den 14e..!! :o
Kan vanligt ultraljud som jag gjort som mätte hinnsäcken till 9mm igår visa fel på 4dagar och mätt alltså att dom mätt att den är större än vad den verkligen är? Hade nämligen bara se den 1dec och den 14e..!! :o
Så man mätte inte ens fostret? Då är dateringen jätteosäker. Det är dessutom lite för tidigt för att få en bra datering eftersom monster lilla 0,2 mm stället till det. Så var man inte en riktigt bra ul-apparat så blir det svårt med exakt datering. Man måste mäta fostret för att kunna datera korrekt.
Vänta ett par veckorn och gör en datering då.
När hade du din senaste mens?
Tack alla! Har nytt ultraljud 15e! Återkommer då om nödvändigt! ;) Mycket tacksam för era svar! Kram
Hur går det för dig? Får du någon klarhet i det? Hur gick ultraljudet?
Hur går det för dig? Får du någon klarhet i det? Hur gick ultraljudet?