Inlägg från: Anonym (beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (beror på)

Varför gör svenska män såhär

Det kan ju handla om att man föredrar ett socialt-ekonomiskt övertag eller att man kan vill ha och kan få en yngre/snyggare partner om man har ett sådant övertag. Detta oavsett om frun är östeuropeisk, filippinsk, thailändsk, kubansk etc etc. (Eller om det är kvinnan som gör så.)  Sådan ojämlikhet tycker många av oss i Sverige är osympatisk per definition men de inblandade parterna kan ju vara helt nöjda.

Eller så gillar man helt enkelt kvinnan som person - man kanske träffas och gillar varandra bara -  eller den kultur hon ingår eller det utseende som är vanligt där, så att man har ögonen mer öppna för tjejer därifrån. En killkompis har huvudsakligen haft relationer med tjejer från Brasilien (inkl en exfru) t ex, jag blev riktigt förvånad när senaste sambon var standardsvensk (med försänkningar i Brasilien dock).

Själv är jag kvinna och mina (relativt få) partners har varit latinos (som jag träffat i Sverige) - det är den typ av utseende jag gillar mest (eller gjorde innan min man blev medelålders och fick kulmage ) och jag har inga problem med de kulturskillnader som funnits. Gillar man ytan ökar chansen att vilja lära känna personen. Däremot är jag - generellt - inte svag för östeuropeer.

• Anonym (beror på)
    Sakendak skrev 2018-01-09 12:15:06 följande:

Jag är själv kvinna och svenska kvinnor ser ner på andra kvinnor, måste alltid hävda sig, är gapiga, tror allt är en tävling om vem som hade "rätt", tål inte kritik.

Tycker det låter som definitionen på polska, italienska och libanesiska svärmödrar i bekantskapskretsen
    Sakendak skrev 2018-01-09 12:15:06 följande:

Utländska karlar knullar ju bara svenska kvinnor och sen gifter sig med en utländsk i slutändan.

Nejdå. Det kan säkert variera mellan olika grupper men det finns gott om "blandade" äktenskap åt båda håll.

Svar på tråden Varför gör svenska män såhär