Inlägg från: Anonym (töttnat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (töttnat)

Varför gör svenska män såhär

Jag kan absolut förstå varför många män tröttnat på svenska kvinnor. Jag har själv gjort det. Jag söker inte aktivt efter någon kvinna just nu, trivs alldeles utmärkt som singel men om jag i framtiden skulle söka en ny partner så kommer det inte bli en svensk kvinna iaf.

• Anonym (töttnat)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-08 17:50:03 följande:
    Det enda metoo gjorde var att försvaga vänstern genom att rensa ut aftonbladets ledarredaktion på vänstermän.

Kvinnor med feminsisttendenser vänder sig alltid mot sina egna tillslut.
    Det gäller nog alla tidningar numera, varenda jävla tidning ska ha någon (helst ung) feminist som sitter och kräks på män och förklarar för alla vilka offer kvinnor alltid är. Givetvis inte helt öppet utan lite sådär typiskt svenskt..."jag har absolut inget emot män, men..."
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-08 18:10:51 följande:

Det växer upp tidningar, ledarsidor, bloggar nu som är helt rensade från sådana kvinnor.

Vita män har tillslut vaknat och bygger nu momentum, den enda logiska slutpunkten är tillslut krig eller åtminstone ett övertagande av makt beroende på mängden motstånd som erbjuds.

Det finns inget annat sätt det här kan sluta på. Frågan är bara vad som kommer sen. Revolutionsledare är farliga.

Könskriget har redan pågått ett tag, jag tolkar det snarare som att många både kvinnor och män tröttnat på den svenska feminismens svartvita och militanta mentalitet. Personligen vill jag inte se något krig eller tjafs, vore trevligare om folk kunde umgås som människor och inte som medlemmar av ett visst kön. Hela det här Könskriget känns bara allmänt meningslöst och kontraproduktivt. Varken män eller kvinnor kommer nöja sig med att vara varandras undersåtar så tjafset kan pågå rätt länge men inget gott kommer någonsin komma ur det.
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-09 11:04:30 följande:
    Att ?tänka själv? betyder paradoxalt motsatsen för de allra mest livrädda kvinnoföraktarna.

Men de lär vara en utdöende art, ilska och sorg brukar lätta med tiden, även om det känns motigt ibland när det kan vara ganska långt kvar.
    kvinnoföraktare?
    Det som kritiseras är svenska kvinnor inte kvinnor i allmänhet. Eller menar du att just svenska kvinnor representerar alla kvinnor på planeten? I så fall har du nog jävligt fel.
  • Anonym (töttnat)
    Mandel skrev 2018-01-09 10:57:05 följande:
    Och där drog du alla över samma kam.

Eller så är jag unik vilket i och för sig är trevligt att vara för är det något jag verkligen inte är så är det en person som följer strömmen utan att tänka själv.

Använde hjärnan och tänkte själv alldeles nyss i dag i ett byggprojekt och det visade sig att jag hade rätt. Hade jag gjort enligt instruktionen jag fått - av en man, så hade det blivit fel.
    Använde hjärnan igen några minuter senare och hade återigen rätt och mannen fel angående bilen.
    Helt ärlig så är jag nog ganska besvärlig eftersom jag väldigt ofta ifrågasätter  instruktioner jag får och jag hittar väldigt ofta nya arbetssätt för det mesta jag tar mig för. 
    Men för den skull är jag inte överlägsen mot män. I alla fall inte från början utan det blir efter att jag har motbevisat dem
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-09 11:04:30 följande:
    Att ?tänka själv? betyder paradoxalt motsatsen för de allra mest livrädda kvinnoföraktarna.

Men de lär vara en utdöende art, ilska och sorg brukar lätta med tiden, även om det känns motigt ibland när det kan vara ganska långt kvar.
    Båda dessa inlägg är exempel på exakt det som gör svenska kvinnor ointressanta.

Alltid på hugg efter att hävda sig inför män som om det vore någon slags tävling.

Lättkränkta, och ser all kritik eller ifrågasättande som kvinnoförakt, de anser sig vara perfekta och ingen ska komma och säga något annat.

Den svenska kvinnan är givetvis så mycket bättre än alla kvinnor på hela planeten, alla som föredrar någon kvinna från något annat land har fel i huvudet.

Att kärlek skulle kunna uppstå mellan en svensk man och en kvinna från något annat land är omöjligt, då handlar det enbart om utnyttjande, om en svensk kvinna blir kär i en utlänning är det däremot den renaste kärleken...

Lever i en av världens mest jämställda och trygga land men ser sig själv som ett konstant offer, utnyttjad och nertryckt vilket givetvis rättfärdigar all slags skitbeteende.

Agerar gärna i flock och följer strömmen (andra kvinnor, män har ju alltid fel så dem kan man skita i)

Väljer ett förhållande med en jämställd man men knullar gärna raka motsatsen, vid sidan av såklart för det är ju viktigt att upprätthålla en korrekt fasad utåt. 
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-09 11:48:44 följande:
    Jag förstår. Jag antar att du tycker det är ok med förakt riktat åt ditt håll? Jag har aldrig haft problem med män på det sätt som du verkar ha problem med kvinnor. Anledningen? Jag tespekterar alla.
    Nej du förstår inte någonting av det som sagts, annars hade du inte kallat det för "förakt". Att kalla all slags kritik och ifrågasättande för förakt visar att man har noll tolerans för det och anser sig själv vara fulländad och det är knappast synonymt med förståelse.

Nej du respekterar inte alla, du respekterar förmodligen alla som tycker och tänker som du och helst är kvinna. Men fan om någon säger emot dig, kritiserar eller ifrågasätter dig då tar respekten slut ganska fort.
  • Anonym (töttnat)
    Mandel skrev 2018-01-09 16:14:00 följande:

Jag kanske var otydlig när jag skrev, men jag syftade på att svenska kvinnor uppenbarligen inte tänker själva och det anser jag att jag gör. 
    Denna gång var det en man som gett instruktionen som var felaktig, men det kan lika gärna vara en kvinna nästa gång.
    Jag bangar aldrig för att ifrågasätta saker oavsett om det är män eller kvinnor, chefer eller kollegor osv.
    Ämnet spelar inte heller någon roll så länge det inte handlar om smink, mode, inredning eller hästar för det orkar jag bara inte med

Jag har inget behov att häva mig mot män utan snarare mot mot alla oavsett kön i så fall och det beror på årtals av mobbing under skolåren där jag trycktes ned och behandlades som mindre vetande.
    Därför är det så satans gött att få vara den som har rätt, få upprättelse, få beröm för de smarta saker man kommer på osv.
    Att jag som är så värdelös klarar av saker medans så många andra inte gör det...
    Fatta känslan när de harvar i sina anställningar och jag driver ett framgångsrikt företag, jag som var sämst i klassen...

En psykolog skulle nog kalla det där för "kompensation"

sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism#Kompensation

Och nej, det är ingen positiv egenskap utan snarare en produkt av i grunden dålig självkänsla som man kompenserar för med en kaxig attityd. Ett sätt att dölja sin egen svaghet för sig själv och andra. Styrka är att acceptera sin egen svaghet för sig själv och våga visa den inför andra.

Det krävs mer inre styrka och balans för att vara ödmjuk än vad det krävs för att vara kaxig.
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-11 17:18:03 följande:

För att de inte får tag på några svenska kvinnor. Utländska kvinnor är mer beroende av en man av tex ekonomiska skäl. Många snusk gubbar åker till andra länder och knullar.

Så precis alla kvinnor från hela planeten är outbildade, fattiga stackare som träffar en svensk man enbart så han ska försörja henne?

Gäller samma sak svenska kvinnor som träffar en utländsk man?
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-12 08:31:18 följande:
    Åh du känner mig? Råkade ta fel på person? Det är ok att vara bitter så jeep on going! Som sagt, jag har allt jag kan önska i form av relationer, jag önskar dig med ett ömsesidigt respektfullt förhållande, en egen familj at ösa kärlek över och nära relationer med folk från motsatt kön i framtiden.
    Nej jag känner inte dig, jag utgår ifrån det du skriver och kallar man all slags kritik och ifrågasättande för "förakt" så kan man absolut inte kalla det för förståelse.

Jag har inga som helst problem med varken det motsatta könet eller människor från andra länder för den delen eftersom jag till skillnad från dig inte ser Sverige och Svenskar som de enda människorna värda att ha ett förhållande med. Världen är ganska stor utanför Sveriges gränser synd att begränsa sig på det sättet enbart baserat på fördomar och hybris.
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-12 16:21:28 följande:
    Lägg ner!
    Var det ett argument?
Svar på tråden Varför gör svenska män såhär