• Anonym (RRR)

Varför gör svenska män såhär

Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?

• Svar på tråden Varför gör svenska män såhär
  • provtagaren

Om man som jag Richard U har problem med svenska kvinnor kan det vara bra med Rysskor.

• Gynekologstol
    TeresB skrev 2018-01-08 09:17:08 följande:
    Det finns ju drivor av svenska par... där man samspelar bra. Ligger kanske problemet till viss del hos dig?

Jag personligen har alltid gillat killar och haft/ har många manliga vänner. Men Metoo rörelsen är så bra. Som tjej ska man vara evigt trött på att alltid behöva tänka sig för.
    På vilket sätt skulle problemet ligga hos mig menar du? Jag är gift med en svensk kvinna sedan 10 år, så jag är en del av de drivor av par som du talar om. Jag inser att jag har haft tur och träffat en vettig fru, och jag är medveten om att jag skulle få svårt att hitta en annan svensk kvinna som motsvarar mina förväntningar om hon av någon anledning skulle försvinna ur mitt liv.

Jag tror inte att jag har varit upphov till ett enda fall av gnäll inom ramen för metoo. Detta beror dels på att jag aldrig har begått några övergrepp, men även på att jag aldrig kommenterar andra människors utseende eller sexliv. Det sistnämnda utgör 90 procent av allt gnäll inom ramen för metoo.
  • Anonym (töttnat)

Jag kan absolut förstå varför många män tröttnat på svenska kvinnor. Jag har själv gjort det. Jag söker inte aktivt efter någon kvinna just nu, trivs alldeles utmärkt som singel men om jag i framtiden skulle söka en ny partner så kommer det inte bli en svensk kvinna iaf.

• Anonym (Man)
    Gynekologstol skrev 2018-01-08 17:44:59 följande:
    På vilket sätt skulle problemet ligga hos mig menar du? Jag är gift med en svensk kvinna sedan 10 år, så jag är en del av de drivor av par som du talar om. Jag inser att jag har haft tur och träffat en vettig fru, och jag är medveten om att jag skulle få svårt att hitta en annan svensk kvinna som motsvarar mina förväntningar om hon av någon anledning skulle försvinna ur mitt liv.

Jag tror inte att jag har varit upphov till ett enda fall av gnäll inom ramen för metoo. Detta beror dels på att jag aldrig har begått några övergrepp, men även på att jag aldrig kommenterar andra människors utseende eller sexliv. Det sistnämnda utgör 90 procent av allt gnäll inom ramen för metoo.
    Det enda metoo gjorde var att försvaga vänstern genom att rensa ut aftonbladets ledarredaktion på vänstermän.

Kvinnor med feminsisttendenser vänder sig alltid mot sina egna tillslut.
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-08 17:50:03 följande:
    Det enda metoo gjorde var att försvaga vänstern genom att rensa ut aftonbladets ledarredaktion på vänstermän.

Kvinnor med feminsisttendenser vänder sig alltid mot sina egna tillslut.
    Det gäller nog alla tidningar numera, varenda jävla tidning ska ha någon (helst ung) feminist som sitter och kräks på män och förklarar för alla vilka offer kvinnor alltid är. Givetvis inte helt öppet utan lite sådär typiskt svenskt..."jag har absolut inget emot män, men..."
  • Anonym (Man)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-08 17:58:36 följande:
    Det gäller nog alla tidningar numera, varenda jävla tidning ska ha någon (helst ung) feminist som sitter och kräks på män och förklarar för alla vilka offer kvinnor alltid är. Givetvis inte helt öppet utan lite sådär typiskt svenskt..."jag har absolut inget emot män, men..."
    Det växer upp tidningar, ledarsidor, bloggar nu som är helt rensade från sådana kvinnor.

Vita män har tillslut vaknat och bygger nu momentum, den enda logiska slutpunkten är tillslut krig eller åtminstone ett övertagande av makt beroende på mängden motstånd som erbjuds.

Det finns inget annat sätt det här kan sluta på. Frågan är bara vad som kommer sen. Revolutionsledare är farliga.
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Man) skrev 2018-01-08 18:10:51 följande:

Det växer upp tidningar, ledarsidor, bloggar nu som är helt rensade från sådana kvinnor.

Vita män har tillslut vaknat och bygger nu momentum, den enda logiska slutpunkten är tillslut krig eller åtminstone ett övertagande av makt beroende på mängden motstånd som erbjuds.

Det finns inget annat sätt det här kan sluta på. Frågan är bara vad som kommer sen. Revolutionsledare är farliga.

Könskriget har redan pågått ett tag, jag tolkar det snarare som att många både kvinnor och män tröttnat på den svenska feminismens svartvita och militanta mentalitet. Personligen vill jag inte se något krig eller tjafs, vore trevligare om folk kunde umgås som människor och inte som medlemmar av ett visst kön. Hela det här Könskriget känns bara allmänt meningslöst och kontraproduktivt. Varken män eller kvinnor kommer nöja sig med att vara varandras undersåtar så tjafset kan pågå rätt länge men inget gott kommer någonsin komma ur det.
  • Balkanlady

Dem tycker det är exotiskt, gillar den typ av tjejer. Har svårt med svenska kvinnor? Det hela är nog högst induviduellt.

Sen gör dem goda mackor och vet sin plats i köket.

• Anonym (asdf)
    Anonym (RRR) skrev 2018-01-07 11:17:22 följande:

Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?

En kvinna därifrån kan jag tänka mig är mer medgörlig än svenska kvinnor som sätter stort värde på att vara självständiga och duktigare på att börja kräva jämlikhet på olika plan.
  • Anonym (Skrämmande)

Skrämmande att läsa alla fördomar.

Välutbildad social kille i 30årsåldern här.

Jag har dejtat / varit tillsammans med tjejer från Sverige, Polen, Ungern, Italien, Frankrike, Ryssland och Tyskland.

Har träffat alla här i Sverige. Det är en frisk fläkt att träffa andra nationaliteter som tänker annorlunda och har andra normer. Notera att jag inte säger bättre, för det går inte att avgöra med så litet urval, det kan vara slumpen.

Tjejen från Ungern var nog den mest underbara, öppna och självständiga tjej jag någonsin träffat.

Nu representerar de utländska tjejer jag träffat säkert inte snittet då alla tagit sig hit för att studera / jobba. De har varit mycket företagsamma och framgångsrika. Men vill säga att det inte är något fel på en person bara för att denna kan tänka sig att bilda familj med en annan nationalitet. Det är heller inte fel på tjejer från Östeuropa.

Svar på tråden Varför gör svenska män såhär