• Anonym (RRR)

Varför gör svenska män såhär

Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?

• Svar på tråden Varför gör svenska män såhär
  • Johnnyorange
    Anonym (ppp) skrev 2018-01-07 11:29:20 följande:

TS du kommer inte få några vettiga svar i den här tråden från just de män du efterlyser. Många män som väljer de kvinnorna har bestämt sig för att svenska kvinnor är för "svåra" (läs självständiga) och gett upp men de kanske skulle syna sig själva lite också och inte bara klaga på kvinnorna. Därför brukar kommentar från de männen bara vara elaka och inte speciellt nyanserade. 

Det kan ju vara så med att man upplever att svenska kvinnor har för höga krav. Vilket gör att ens enda alternativ är att söka sig till utländska kvinnor.
  • Anonym (precis så)
    Anonym (LOL) skrev 2018-01-07 19:01:56 följande:

Har en del erfarenhet (inte personligen) genom bekanta och arbetskamrater till min man, han jobbar i byggbranschen.

Om jag ska vara snäll, så skulle jag uttrycka mig så här: Det är inte de snygga killarna, de smarta killarna, de vältränade killar, de jämställda killarna som har importfruar. 

Det är bara att se sig om i samhället, syns tydligt i vilken samhällsklass  detta är vanligt. 

• Johnnyorange
    Anonym (ppp) skrev 2018-01-07 11:29:20 följande:

TS du kommer inte få några vettiga svar i den här tråden från just de män du efterlyser. Många män som väljer de kvinnorna har bestämt sig för att svenska kvinnor är för "svåra" (läs självständiga) och gett upp men de kanske skulle syna sig själva lite också och inte bara klaga på kvinnorna. Därför brukar kommentar från de männen bara vara elaka och inte speciellt nyanserade. 

Det kan ju vara så med att man upplever att svenska kvinnor har för höga krav. Vilket gör att ens enda alternativ är att söka sig till utländska kvinnor.
    Anonym (RRR) skrev 2018-01-07 12:10:42 följande:

Ja svenska män kanske inte klarar av att kvinnor kan säga nej.

Nej precis! Flytta till Saudiarabien istället. Där är det jämställt och bra för kvinnor.
  • Johnnyorange
    Marianne godis skrev 2018-01-07 17:06:39 följande:

Dessa män är helt enkelt inte intresserad av kvinnor. De vill ha en kvinna och vad de kan få ut av en kvinna. Men de vill inte anstränga sig eller intressera sig för henne som person

Kvinnor vill också få ut saker av män. Sluta hyckla!
  • Mandel
    Anonym (gissning) skrev 2018-01-07 11:45:21 följande:

Jag kan tänka mig att de kvinnorna har en mer pragmatisk inställning till relationer. Jag tror att många svenska kvinnor bildar sin uppfattning om vad som utgör en bra relation från amerikanska tv serier och det kan vara svårt och tröttsamt att leva upp till den typen av ideal.

Nu är jag inte med för fem öre.
    Blir galen på dessa amerikanska serier med en smart och smal kvinna som sköter om hem och barnen och den lönnfeta totalt korkade mannen som bara trasslar in sig i dumheter hela tiden.
    Skulle det vara ett ideal för svenska kvinnor?

Jag är kvinna och jag vill inte ha en lönnfet korkad mansgris!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Samson Triceps)

För att DOM tycker att svenska tjejer är skräp? 

• Anonym (Derr)
    Anonym (Samson Triceps) skrev 2018-01-08 14:17:04 följande:

Hur menar du? Om man tycker att andra människor är ?skräp? så kan det inte stå rätt till i huvudet. Menar du att de män som väljer kvinnor från just dessa länder har psykiska problem? Det tror inte jag. Jag tror de har en egen smak, eller att det blev så av en slump/känslor eller att de hade svårt att få andra kvinnor. Inte så dramatiskt som det förakt DU verkar bära på alltså.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (Samson Triceps) skrev 2018-01-08 14:17:04 följande:

Hur menar du? Om man tycker att andra människor är ?skräp? så kan det inte stå rätt till i huvudet. Menar du att de män som väljer kvinnor från just dessa länder har psykiska problem? Det tror inte jag. Jag tror de har en egen smak, eller att det blev så av en slump/känslor eller att de hade svårt att få andra kvinnor. Inte så dramatiskt som det förakt DU verkar bära på alltså.
  • Anonym (Jodå)
    Mandel skrev 2018-01-08 14:08:39 följande:
    Nu är jag inte med för fem öre.
    Blir galen på dessa amerikanska serier med en smart och smal kvinna som sköter om hem och barnen och den lönnfeta totalt korkade mannen som bara trasslar in sig i dumheter hela tiden.
    Skulle det vara ett ideal för svenska kvinnor?

Jag är kvinna och jag vill inte ha en lönnfet korkad mansgris!
    Det är väl bra tycker jag att de lyfter fram personer som inte är tipptopp. Detsamma skulle gälla för kvinnor i TV att de har både feta och fula. Det är en bra grej!

Bara för att du inte vill ha en lönnfet idiot så kanske det finns andra som vill ha det!
  • Anonym (precis så)
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-08 14:52:18 följande:
    Det sistnämnda; att de har svårt att få kvinnor på hemmaplan.

När jag jobbade i hemtjänsten var det flera av våra brukare som var gifta med nån mycket yngre från Asien t ex. Eller nån ute i obygden skaffade sig också nån därifrån. Eller nån nergången lönnfet man. Och en till (en fd dejt) som ville skaffa sig ett nytt liv o bli av med alkoholproblemen löste det också på det sättet. En annan fd dejt med empatiproblem tog också hem nån från Thailand.

Bara några exempel. Men fullt naturliga skäl. 
Svar på tråden Varför gör svenska män såhär