• InaLo

Ok att sätta UL bilder på Facebook!

Hej!

Jag läste en artikel om vad folk stör sig mest hos föräldrar och en utav sakerna var ultraljudsbilder på Facebook!

Jag blev helt paff eftersom jag tycker det är mysigt med sådana bilder när folk går ut md att de väntar barn.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att sätta UL bilder på Facebook!
  • Meriall

Har absolut inget emot det. Kanske jobbigt om man är ofrivilligt barnlösa och vet man om att man har någon sådan i bekantskapskretsen kan man ju tänka efter lite men oftast är de inte öppna med det och då tänker jag att man inte behöver ta hänsyn eftersom man inte vet.

Om någon tycker det är tråkigt... Så det är liksom EN bild man får. En bild per barn. Så ofta kan man väl inte få det i flödet så man hinner tröttna?

• InaLo

Förstår hur du tänker men då kanske det också är taskigt att sätta ut bilder på sitt nyfödda barn eller bild på en kaka för det finns diabetiker eller skumpaglaset eftersom det finns alkoholister.

Många att ta hänsyn till.

• GAndrea

Det reagerade jag också på! Jag tänkte att det var ur säkerhetssynpunkt. Ditt personnummer står ju på. Men att folk kunde ta illa upp och tycka att det var jobbigt att se sådana "medicinska" bilder kändes bara löjligt.

• Milou3

Jag blir bara glad av såna bilder!

Tror kanske inte jag kommer lägga upp det själv på Fb om allt går bra fram till RUL men kanske på Insta :) dold profil där så på sätt och vis känns det tryggare på något vänster.

• Anonym (N)

Jag stör mig inte på det, men jag tycker heller inte att det är etiskt att lägga upp en massa bilder på sina barn till alla sina random 100+ följare genom barnets liv. Fast de värsta bilderna tycker jag är bilder på förälderns barn när barnet är ledsen eller sjuk...

Jag har aktivt valt att inte lägga upp ultraljudsbild på min bebis och jag ska verkligen försöka hålla mig från att lägga upp bilder på barnet även i fortsättningen, iaf där ansiktet syns. Man är sugen och vill visa upp sitt barn för omvärlden, men jag tycker inte det är värt det när det betyder att jag därmed nekar mitt barn rätten till självbestämmande.

Svar på tråden Ok att sätta UL bilder på Facebook!