Fy skäms!!
Jag blir både ledsen och upprörd. Har inte kunnat sova på flera dagar. Kränkt in i själen, känner mig trampad på, känner mig mindre värd och allt utom inkluderad.
Besökte klädkedjan KlappArl. Tittar runt bland alla hyllor och ställningar. Ser en tröja som färg och stilmässigt faller mig i smaken. Lyfter galgen från ställningen och ska titta närmare på den. "Im blonde!" står det tryckt på tröjan.
Släpper allt jag har i händerna och springer ut från butiken. Tårarna forsar ner längs kinderna, hjärtklappning, ångesten..
Jag är ju inte blond. Mitt hår är mer åt tonen valnöt! VARFÖR UTESLUTS VI? Och rödhåriga, gråhåriga, svarta osv. Är vi mindre värda? Ska vi verkligen ställas åt sidan på detta viset?
Säkert någon "snuskgubbe" med både pengar och makt som kommit på trycket på tröjan. Vit och medelålders är han garanterat också.
Ögat kan urskilja minst 256milj färgtoner. Jag tycker KlappArl kan trycka upp tröjan i samtliga dessa, en för varje hårfärg.
Vad sänder vi annars för signaler? Att de sex miljarder människor som inte är blonda är mindre värda?
#HataKlappArl säger jag, i kärlekens namn!
Fy skäms, KlappArl !!
/Kränkt Människa