• ABC80

Fy skäms!!

Jag blir både ledsen och upprörd. Har inte kunnat sova på flera dagar. Kränkt in i själen, känner mig trampad på, känner mig mindre värd och allt utom inkluderad.

Besökte klädkedjan KlappArl. Tittar runt bland alla hyllor och ställningar. Ser en tröja som färg och stilmässigt faller mig i smaken. Lyfter galgen från ställningen och ska titta närmare på den. "Im blonde!" står det tryckt på tröjan.

Släpper allt jag har i händerna och springer ut från butiken. Tårarna forsar ner längs kinderna, hjärtklappning, ångesten..

Jag är ju inte blond. Mitt hår är mer åt tonen valnöt! VARFÖR UTESLUTS VI? Och rödhåriga, gråhåriga, svarta osv. Är vi mindre värda? Ska vi verkligen ställas åt sidan på detta viset?

Säkert någon "snuskgubbe" med både pengar och makt som kommit på trycket på tröjan. Vit och medelålders är han garanterat också.

Ögat kan urskilja minst 256milj färgtoner. Jag tycker KlappArl kan trycka upp tröjan i samtliga dessa, en för varje hårfärg.

Vad sänder vi annars för signaler? Att de sex miljarder människor som inte är blonda är mindre värda?

#HataKlappArl säger jag, i kärlekens namn!

Fy skäms, KlappArl !!

/Kränkt Människa

• Svar på tråden Fy skäms!!
  • ABC80

Samma är det förresten med HåEmm. De säljer en tröja med RollingStones-tryck. Ok, där ser man. Min man är alltså inte vatten värd i HåEmm's ögon? Han gillar ett garageband från Ungern som inte en människa har hört talas om. Hur kommer det sig att HåEmm inte kan inkludera A L L A människor, och låta trycka upp tröjor med A L L A band i världen, kända som okända?

• YREn

Jag tror att du har jättevackra bröst, inge att vara ledsen över att inte ha bloont hår om du har bra bröst

• ABC80

Det är en hemsk värld vi lever i. Bara en sån sak som när jag som när jag besökte vårdcentralen för någon vecka sen, då jag inte kunde få ut mitt eget huvud från r*ven.

Jag själv är 46 år. Läkaren var 45. Jag är alltså mindre värd? Jag ska trampas på för till förmån för de yngre. *Cry me a fuck'n river*

• ABC80
    YREn skrev 2018-01-19 00:54:36 följande:

Jag tror att du har jättevackra bröst, inge att vara ledsen över att inte ha bloont hår om du har bra bröst

Vänligen sätt ett kryss framför det alternativ som passar din situation bäst.

[ ] Jag tänker hålla käften för all framtid

• ABC80
    YREn skrev 2018-01-19 00:57:39 följande:

familjeliv, forumet där alla är troll

Är tomtar mindre värda? Varför ska de uteslutas?
  • ABC80

Är det någon som har en servett? :(

• ABC80
    ABC80 skrev 2018-01-19 01:01:28 följande:

Är det någon som har en servett? :(

Gärna en i varje färg, storlek och form, så att varenda tragisk krake känner sig inkluderad.
  • YREn
    ABC80 skrev 2018-01-19 00:58:41 följande:
    Vänligen sätt ett kryss framför det alternativ som passar din situation bäst.

Det var det enda roliga och cleana du faktiskt skrivit
  • faren

Ha ha! Är du seriös? Att bli kränkt över något som står på en tröja, när man inte tänker på dem som får göra dessa plagg, för en usel lön, i ett land helt utan rättigheter? Det gäller många av de kläder, från många stora kedjor. Men det hör man inte så mycket om. Fy skäms!

• Jenna Eriksdotter

Det är nästan så man tror att det är seriöst. Skulle inte förvåna mig. Som tur är så är jag blond (Master race) så jag har inga problem med den butiken =)

• ABC80
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-01-19 01:12:30 följande:

Det är nästan så man tror att det är seriöst. Skulle inte förvåna mig. Som tur är så är jag blond (Master race) så jag har inga problem med den butiken =)

Det är patriarkatets fel. Vet inte vilket, vet bara att det beror på patriarkatet. Män (OBS! Endast vita, medelålders och hetrosexuella män. OBS!) är roten till allt ont. Dom é ju fan inte ens normbrytande. :(

PS: Är för trött för att få med alla inneord, som rasist, feminist, basist, fascist och kontorist.
  • Solstickeflickan

Men alltså, det där måste du ju gå till Aftonpressen med! Jag kan ställa upp som gråtande vittne, jag gör allt för att synas i media! Och jag är inte heller blond, och jag gillar bara töntiga svenska band så jag blir också kränkt av tröjorna! Usch, fy skäms!1!1!!!!11!!

• Nandez
    Solstickeflickan skrev 2018-01-19 11:35:56 följande:
    Men alltså, det där måste du ju gå till Aftonpressen med! Jag kan ställa upp som gråtande vittne, jag gör allt för att synas i media! Och jag är inte heller blond, och jag gillar bara töntiga svenska band så jag blir också kränkt av tröjorna! Usch, fy skäms!1!1!!!!11!!
    Eller  hur
  • ABC80

Hej Bullen,

I måndags var jag på föräldramöte. Blev mycket upprörd.

Vi lever i ett samhälle där det framhålls (i löjliga proportioner) att alla ska inkluderas, ingen är värd mer än någon annan.

Min dotter GråtVera fyller år en torsdag år 2020. Det gör INGEN mer i hennes klass. Förstå hur detta kommer trasa sönder hennes innersta.

Bör jag anmäla skolan?

• Tobythegunn
    ABC80 skrev 2018-01-19 00:50:15 följande:

Jag blir både ledsen och upprörd. Har inte kunnat sova på flera dagar. Kränkt in i själen, känner mig trampad på, känner mig mindre värd och allt utom inkluderad.

Besökte klädkedjan KlappArl. Tittar runt bland alla hyllor och ställningar. Ser en tröja som färg och stilmässigt faller mig i smaken. Lyfter galgen från ställningen och ska titta närmare på den. "Im blonde!" står det tryckt på tröjan.

Släpper allt jag har i händerna och springer ut från butiken. Tårarna forsar ner längs kinderna, hjärtklappning, ångesten..

Jag är ju inte blond. Mitt hår är mer åt tonen valnöt! VARFÖR UTESLUTS VI? Och rödhåriga, gråhåriga, svarta osv. Är vi mindre värda? Ska vi verkligen ställas åt sidan på detta viset?

Säkert någon "snuskgubbe" med både pengar och makt som kommit på trycket på tröjan. Vit och medelålders är han garanterat också.

Ögat kan urskilja minst 256milj färgtoner. Jag tycker KlappArl kan trycka upp tröjan i samtliga dessa, en för varje hårfärg.

Vad sänder vi annars för signaler? Att de sex miljarder människor som inte är blonda är mindre värda?

#HataKlappArl säger jag, i kärlekens namn!

Fy skäms, KlappArl !!

/Kränkt Människa

Är du seriöst helt ärligt?
    Happiness, only real when shared
  • Solstickeflickan
    ABC80 skrev 2018-01-19 17:56:52 följande:

Hej Bullen,

I måndags var jag på föräldramöte. Blev mycket upprörd.

Vi lever i ett samhälle där det framhålls (i löjliga proportioner) att alla ska inkluderas, ingen är värd mer än någon annan.

Min dotter GråtVera fyller år en torsdag år 2020. Det gör INGEN mer i hennes klass. Förstå hur detta kommer trasa sönder hennes innersta.

Bör jag anmäla skolan?

Absolut! Tänk var kränkt hon kommer bli annars, det lilla sköra barnet. Bra att du tänker på det redan nu, du är ett föredöme för alla föräldrar!
  • ABC80
    Tobythegunn skrev 2018-01-19 18:07:15 följande:

Är du seriöst helt ärligt?

Är du?
Svar på tråden Fy skäms!!