VUL visade v.4 men borde vara v.6+
Den 10/1 testade jag stark positivt med graviditetstest. Vi har två barn (2 och 6 år gamla) sedan innan och det här var helt oplanerat... efter mycket tänkande bestämde vi oss ändå för att behålla om allt verkade vara okej. Har sedan tidigare ett mf och en ofostrig graviditet i bagaget så vi tar ingenting för givet.
Idag hade jag tid på abortmottagningen för att göra vul och fastställa graviditetens längd. Har lagt in min förra mens första dag (5/12) i den där gravidappen, och enligt den ska jag vara i v.6+3 idag (alltså v.7). Men läkaren idag sa först att jag borde vara i v.6 (enligt hans uträkningar med den där snurran) och sedan vid VUL sa han att det var en tidig graviditet, ungefär v.4. Det tyckte jag lät jättekonstigt! Men han sa att det stämmer, eftersom jag mest troligen hade ÄL i mitten på december. Men jag frågade då om man inte räknar från förra mensens första dag? "Nej för man kan inte bli gravid när man har mens" svarade han.... så nu är jag jätteförvirrad! Antar att det bara är att antingen invänta en blödning och/eller boka in en ny tid om 2-3 veckor... Men så himla segt att vänta! Påminner lite om den ofostriga graviditeten, då fick jag avbryta den med tabletter eftersom kroppen inte fattade... Känns liksom onödigt att gå runt och må illa osv i onödan? :/
Någon som varit med om liknande?? Hur har det gått sen??