• UndrandeSökare

Kan jag söka gynekolog var jag vill?

Ja, du kan söka vilken privat gynekolog du vill i vilket landsting du vill.
    Så du kan ringa och boka en gynekolog i Stockholm eller Göteborg eller var du vill.

• UndrandeSökare

Trådstartaren- Det kan vara en möjlighet att fixa blockerade äggledare med hjälp av Laparoskopisk kirurgi (operation), Går inte det så är det bara ivf eller äggdonation eller adoption som återstår.

Men du kan kontakta någon annan gyn angående Laparoskopi och om det kan vara en möjlighet för dig.

Mensen kommer normalt sett 14 dagar efter senaste ägglossning.

• UndrandeSökare
    Lana899 skrev 2018-01-25 17:44:50 följande:
    Vet inte om det är detta som det skickades remiss för? Men gyn sa att dem går in och tittar om äggledarna är blockerade och varför. Han sa att dem åtgärdar inte sådant längre.
    Du kan om du vill kontakta en annan privat gyn för en second opinion, även på annan ort, det var väl det som var din fråga?

Men om de inte åtgärdar via Lapro så är nog ditt enda alternativ att vänta tills din kille får uppehållstillstånd och ni kan göra ivf eller äggdonation eller ställa er i kö för adoption (för adoption får man vara max 42år).

Förstår att du har en svår situation med tanke på din ålder, stopp i äggledare och en kille utan uppehållstillstånd.

Tror tyvärr att det brukar vara stopp för att få hjälp via Landstinget med ivf när man fyller 40år. Men man kan få hjälp privat upp till 42år om man betalar själv.
    Annars är enda alternativet att söka hjälp utomlands, men då måste ni nog också vänta tills han har uppehållstillstånd och de 4 sista siffrorna i personnumret med tanke på pass och sånt.

Ett annat alternativ som är möjligt för dig är att söka barnhjälp via Landstinget som ensamstående nu innan du blir 40år. Om du kan tänka dig det alternativet.

Lycka till !

Svar på tråden Kan jag söka gynekolog var jag vill?