• Elinwilma3

Ni som har förhållande med äldre män

Ni som är tillsammans med äldre män, hur har det funkat med barnverkstaden?

Om man utgår att mannen är 40+ och att du är 25+, hade ni svårt att bli gravida?

Eller, fick ni hjälp med IVF även fast mannen är 40+?

Nu vet jag inte om det är ?fel? på mig, vi har dock inte försökt så länge.. men tankarna snurrar i huvudet om man skulle behöva få hjälp :)

Kul att höra andras erfarenheter :)

• Svar på tråden Ni som har förhållande med äldre män
  • Anonym (Janina)

Jag var 30 och min man 45 när vi fick vårt gemensamma barn. Då hade vi försökt i tre år och fått fyra missfall. En utredning visade att det är mig det var fel på. Pco har jag. Det tog sig naturligt till sist.

• Anonym (T)

Tre barn på sex försök.

Jag var 31 med första kom och 35 med sista. Min man var 45med första och 49 med sista.

Det har gått väldigt lätt att avla våra töser och åldern har inte påverkat oss

• Anonym (Lilly)

Jag är 21 och sambon 40, är gravid med första gemensamma nu, tog sig på andra försöket

• Trullis82

Jag e 35 o min sambo 50. Med första tog det sig första försöket.

Nu vill vi försöka med en till. Problemet e att jag haft p-spruta så kroppen e inte så okej.

Får se hur det går

• Elinwilma3

Grattis till er :D

Trullis82 skrev 2018-02-11 08:20:00 följande:

Jag e 35 o min sambo 50. Med första tog det sig första försöket.

Nu vill vi försöka med en till. Problemet e att jag haft p-spruta så kroppen e inte så okej.

Får se hur det går

När slutade du med den? Hur länge har ni försökt nu?

Nej det kan väl ta lite längre tid innan det är balanserar igen..

Vi får verkligen hoppas!

Vi vill också ha en liten snart! 8 månader sedan jag slutade med piller, så hoppas snart
  • Trullis82
    Elinwilma3 skrev 2018-02-14 22:59:11 följande:

Grattis till er :D

När slutade du med den? Hur länge har ni försökt nu?

Nej det kan väl ta lite längre tid innan det är balanserar igen..

Vi får verkligen hoppas!

Vi vill också ha en liten snart! 8 månader sedan jag slutade med piller, så hoppas snart

Slutade med p-spruta september 2016.

Har försökt 6 månader intensivt.

Min gyn läkare säger att det inte är sprutan som spökar nu men jag e osäker på det.

Dels har jag haft lätt att bli gravid med mina två andra graviditeter o sen finns det ju dom som sprutan sitter i på 1,5 år. Så vi försöker lite till...

Jag känner väl att jag har mer tid på mig än maken så när han känner att det får räcka då är det väl så o då hoppas vi båda att det redan tagit sig.

Hur går det för er?
  • Elinwilma3
    Trullis82 skrev 2018-02-15 05:58:09 följande:

Slutade med p-spruta september 2016.

Har försökt 6 månader intensivt.

Min gyn läkare säger att det inte är sprutan som spökar nu men jag e osäker på det.

Dels har jag haft lätt att bli gravid med mina två andra graviditeter o sen finns det ju dom som sprutan sitter i på 1,5 år. Så vi försöker lite till...

Jag känner väl att jag har mer tid på mig än maken så när han känner att det får räcka då är det väl så o då hoppas vi båda att det redan tagit sig.

Hur går det för er?

Okej, ja men precis. Man tänker ju på så mycket om man inte blir det. Har ni någon gräns tills ni tar till hjälp?

Det får vi verkligen hoppas!!!

Vi har väl bestämt nu att vi ska försöka ordentligt. Annars har jag varit utan piller och vi har tänkt att det blir när det blir. O vi har ju prickat in ägglossning med utan att något har hänt. Jag ger det lite tid med, tills i höst kommer vi söka hjälp isåfall :)
  • EmmyB87

Jag är 30, min sambo 46. För oss tog det sig på tredje försöket, men det slutade med utomkvedshavandeskap tråkigt nog, så där ligger problemet hos mig. Sperimer är ju färskvara, tror inte åldern spelar så stor roll som tex livsstil när det gäller män.

• Anonym (Baby)

Min man var 20 år äldre, det var inga problem att bli gravid, har 2 fina barn , däremot skilde vi oss just pga skillnaden , jag är 40, han är 62, har sexlust försvann med åren , och jag vill bara knulla hela tiden....

• brallison

Jag var 32 och min man 48 när vår dotter föddes. Första gången blev jag gravid efter 2 mån men det slutade i tidig missfall, andra gången (dottern) blev till efter 3 månader. Vi har verkligen inte ansträngt oss (aldrig följt nån BT eller gjort några test, utan bara slutade skydda oss och levde som tidigare). Så, jag tror inte att det beror så mycket på ålder utan på just era kroppar. Men lycka till oavsett!Glad

Svar på tråden Ni som har förhållande med äldre män