• My102

IVF eller försöka igen?

Jag behöver era råd och erfarenheter!

Jag å sambon har i juni försökt att få barn i tre år (mer eller mindre, hade uppehåll under ett år med att inte jaga ägglossning) Jag är 30 och han är 33. Alla prover i fertilitetsutredning var bra. Däremot har läkaren tills nu inte riktigt sett någon blåsa i bra storlek på mig.

Nu har vi troligtvis lokaliserat problemet. Förra månaden med letrozol och gonal f fick vi en perfekt blåsa, för första gången! Och jag svarade perfekt på behandlingen. Dessvärre blev det ingen graviditet.

Nu funderar vi på att köra samma behandling igen då resultatet blev så bra..men det gnager lite i mig om vi inte ska vända oss till IVF.. det är som att tiden är emot oss och varje månad är så viktig.

Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden IVF eller försöka igen?
  • My102
    Jag är bara jag skrev 2018-02-06 20:28:05 följande:

IVF direkt. Ger betydligt större chans. Slösa inte fler år.

Tack för input!

Det kanske är värt att nämnas att vi inte har någon väntetid på IVF eftersom den finansieras privat (om det har någon betydelse men kliniken har ingen väntetid tydligen)

Vi kanske testar en månad till sen kör vi IVF i slutet av mars. Kanske ska ha framförhållning å kontakta kliniken redan nu.. förhoppningen är ju stor. Inte
  • Solen2

Kör på ivf, det är ni värda. Jag vet hur åren som går tär på psyket. Vi försökte 2 år innan vi sökte hjälp. De hittade inget problem men det tog endå fyra ivf behandlingar, under 1,5 år för att få ett plus.

Så fråga om ni kan gå vidare till ivf. Då stimulerar man ju fram flera äggblåsor och iom att du redan påbörjat behandling med hormoner så är det bra att gå all in. Gonal-f fick jag de tre första behandlingarna.

Stort lycka till!

• Jag är bara jag
    My102 skrev 2018-02-06 20:53:25 följande:
    Tack för input!

Det kanske är värt att nämnas att vi inte har någon väntetid på IVF eftersom den finansieras privat (om det har någon betydelse men kliniken har ingen väntetid tydligen)

Vi kanske testar en månad till sen kör vi IVF i slutet av mars. Kanske ska ha framförhållning å kontakta kliniken redan nu.. förhoppningen är ju stor. Inte
    Om du känner att ni vill testa själva nån gång till så absolut- gör det. Men kontakta kliniken kan ni ju göra ändå.
  • My102
    Jag är bara jag skrev 2018-02-07 20:54:28 följande:

Om du känner att ni vill testa själva nån gång till så absolut- gör det. Men kontakta kliniken kan ni ju göra ändå.

Ska faktiskt göra det :) tänkte ringa imorgon då jag är ledig för att få mer info och höra om det bara är att boka in uttag av ägg eftersom vi kör distans med vår läkare som är ansluten till kliniken. Det tar emot såklart, men nu är det dags. Förhoppningvis kan vi börja redan mars.
  • Jag är bara jag
    My102 skrev 2018-02-07 22:36:03 följande:
    Ska faktiskt göra det :) tänkte ringa imorgon då jag är ledig för att få mer info och höra om det bara är att boka in uttag av ägg eftersom vi kör distans med vår läkare som är ansluten till kliniken. Det tar emot såklart, men nu är det dags. Förhoppningvis kan vi börja redan mars.
    Önskar stort lycka till! Glad
Svar på tråden IVF eller försöka igen?