Hur vet jag att han gillar mig???
Hej alla!!!
I augusti träffade jag en kille i min skola! Vi har psykologi tillsammans och han går inte i min klass! Efter bara någon vecka blev jag intresserad av honom! Väldigt intresserad av honom! Han är dock blyg, tillbakadragen, osäker, har dåligt självförtroende och har även asberger samt adhd.
Jag började kolla på honom ganska mkt försatt få hans uppmärksamhet o det fick jag! Han tittade tillbaka, log ibland, kollade på mig i folkmassor i skolan, försökte få min ögonkontakt. Det fick han! Många ggr.
Det jag nu undrar är: Är han osäker hur han ska visa intresse? Är han osäker om han vill ha förhållande elr bara sex?? Bjöd honom på min hemma fest o han ville gärna komma! Han kom o vi pratade! Det gick bra o vi har pratat rätt mkt i skolan oxå faktiskt! Men han är sååå blyg o tillbakadragen. Vet ej hur jag ska göra. Han verkar ju intresserad?? På festen stod vi nära varann o han gick inte ifrån mig. Han lät mig stod vid honom o känna fysisk kontakt. Vi stod så i 10 min o typ tre ggr på festen. Är detta ett tecken o att han vill ha min ögonkontakt är väl ett tecken elr vill han bara leka med mina känslor? Jag kan väl inte ha inbillat mig??? Våra blickar kunde möttas 5 ggr per dag!!! Sen har han ju asberger syndrom. Har hört att killar med den diagnosen har problem med att visa känslor, är det sant??? På vilket sätt är det svårt för de att visa känslor/intresse?? Han har ju försökt ändå tkr jag??
Nu en till fråga: är han rädd för kärlek? Har han svårt med att få bekräftelse? Han har faktiskt öppnat sig för mig o berätta att han ville ta sitt liv förut :((( Kan det va det som gör honom så osäker o att han inte vill ha kärlek för han tror han ej är värd det??? Säkert många faktorer som spelar in! Men jag vill veta hur jag ska möta honom?? Hur ska jag lära känna honom på bästa sätt utan att va för på? Vi har skrivit mkt på Facebook, vi skrev en hel dag i måndags o även på natten till söndag denna vecka! Men sen sa han att han inte vill ha kontakt mer o är helt off nu i skolan? Hans beteende har ändrat sig totalt men ibland kollar han på mig i smyg ändå? Är det ett tecken? Försöker han förmedla ngr? Isf vad?? Vill han förmedla att han har svårt med kärlek o att jag ska vänta elr vill han inte försöka med ngt seriöst överhuvudtaget elr med just mig??? Han e verkligen den finaste o ödmjukaste personen jag vet just nu, han e sååå fin på alla sätt, sen att han vart deprimerad är jag attraherad av då jag själv varit det. Kanske konstigt men vill ha en pojkvän som vet hur det är att va olycklig på ritkigt då jag vill göra han lyckligaste i världen osv??? Snälla hjälp mig! Kom med så många råd ni kan! Behöver det!!! Vill han inte ha förhållande alls elr är han bara rädd?? Är det hand asbeger som gör han har svårt med kärlek o relationer? Jag tkr han kan viss intresse för ngn iaf o det är väl en bra start???
Väldigt långt o många frågor. Sorry!!! Men gillar han verkligen extremt mycket!!! Så snälla hjälp mig med alla råd ni kan komma på!!!
Kram Emelie!!!