Jourfamiljen hotar mig??
Hej! Jag är en tjej på 13 år. Jag bor just nu i en jourfamilj, gjort det i ungefär 2-3 veckor. Jag har blivit ''hotad'' av mina jourföräldrar. Därför har jag några frågor angående vad mina jourföräldrar får göra och inte får göra!
Jo, det är så att jag röker och jag vet att det är dåligt för mig o jag bara är 13 år. Mina jourföräldrar såg mig röka en dag när jag skulle ''ut på promenad''. När jag kom hem så blev min jourmamma jätte upprörd och började skälla ut mig om hur hon hade rökt i 40 år och nu bara har en lunga osv.. Efter det så sa hon att hon skulle gå igenom/rota i hela mitt rum varje dag och kolla i min jacka när jag kommit hem ifrån skolan för att se om hon hittar något?! Hon tror att jag döljer något inte bara rökningen, men får hon göra så?? Jag sa att jag kände mig kränkt och då blev hon arg och sa att hon hade all rätt att göra det eftersom att det är hennes hus. Får jourföräldrar rota igenom ens saker fastän man säger att man känner sig kränkt och blir ledsen?? Behöver verkligen svar.. Känner mig så sjukt ledsen just nuuuu