Högt HCG men inget foster
Hej,
Jag är gravid i allt mellan vecka 7-9, har en menscykel på ca 42 dagar efter att jag var med om ett utomkveds i höstas och fick operera bort en äggled. Nu är det så att jag har fått göra tidiga ultraljud just pga att jag tidigare har haft ett utomkvedshavandeskap. Jag har gjort 3 ultraljud nu och läkaren ser inget foster, bara en fostersäck, men HCG är på över 70 000. Är det någon som vet om det är normalt? Borde man inte se ett foster och ett hjärta vid det här läget? Läkaren har redan sen dag ett inte varit optimistisk alls och bara pratat om en ofostrig graviditet. Råga på allt så spyr jag som bara den varje dag så känns så ovärt att lida om det inte finns något där. Läkaren har efter lite tjat från min sambo gått med på att ge mig ett till ultraljud nästa vecka, men ser han inget då så blir det en medicinsk abort för att stoppa graviditeten. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, finns det någon som varit med om samma? Hur stor är chansen att det inte finns något foster om hcg är på över 70 000. Är det någon som inte har sett något foster i vecka 7-9 men att det ändå har gått bra?