• Tuttifrutti17

Ont efter äggplock?

Hejsan!

Gjorde äggplock i onsdags. Fick ut 20 äggblåsor. Började med lutinus dagen efter.

Hur mådde ni efteråt? Jag har som mensvärk och det gör lite ont när jag kissar. Kom lite blod idag även. Är detta normalt tror ni? Hur vet man ifall man är överstimulerad?

• Svar på tråden Ont efter äggplock?
  • EpicNurse

Vid överstimulering får man väldigt ont i magen, samlar på sig vätska, blir svullen om magen och ofta allmänt dålig. Illamående, jobbigt att andas.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Tuttifrutti17
    EpicNurse skrev 2018-02-16 20:18:12 följande:

Vid överstimulering får man väldigt ont i magen, samlar på sig vätska, blir svullen om magen och ofta allmänt dålig. Illamående, jobbigt att andas.

Okej tack för svar! Så antar jag kan pusta ut då? För har ju ont i magen, känns som jag är kissnödig och hållt mig i timmar ungefär. Men det är normalt då?
  • EpicNurse
    Tuttifrutti17 skrev 2018-02-16 20:22:06 följande:

Okej tack för svar! Så antar jag kan pusta ut då? För har ju ont i magen, känns som jag är kissnödig och hållt mig i timmar ungefär. Men det är normalt då?

Avvakta lite och se. Blir det värre så kontakta din klinik/gynakut för kontroll.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Solen2

Jag har känt mig ganska mörbultad i ett par dagar. Ibland har det kommit blod i någon dag. Men så ger lutinus endel bieffekter också som svullen mage och ömma bröst.

Jag tror man känner sig ganska dålig på man är överstimulerad.

Antar att du ska tillbaka för insättning då kan du ju stämma av dina symptom med dem då. De sätter ju inte in om de ser tendenser till översrimulering då den blir mycket mycket värre om det tar sig.

Svar på tråden Ont efter äggplock?