• Lillinda

Jag har just plussat, nån som vill följas åt?

Ny här och ny med allt detta

Tog mitt livs första positiva test i måndags. Och jag är så lycklig så jag tror jag går av!!! Har längtat efter den här dagen sen jag va 18 år (är 34 nu) min sambo är inte lika överlycklig men iaf positiv. Jag ger honom lite tid att smälta det hela men har svårt att dölja min glädje.

Ringde mvc imorse och hon ville räkna mina veckor från förra mensen då den inte va fullt normal (2 dagar sen och endast 2 dagar lång) tog inget test då eftersom mensen ju kom ändå (och jag blev sådär jobbigt besviken som jag alltid blir när eländet dyker upp).

Men barnmorskan trodde att jag kanske var gravid redan då. Någon som har erfarenhet av liknande? Min mens har för övrigt varit helt regelbunden utan undantag dom sista 12 månaderna( +- 6 timmar bara)

• Lillinda
    Anonym (3e) skrev 2018-04-04 17:21:52 följande:

Grattis!!! Min "mens" varade bara 3 dagar (En dag med rätt mkt blod och spotting de två andra) och jag var ju gravid. Aldrig varit med om detta i mina andra grav.

Det ska bli spännande att se sedan vid ul om hon har rätt eller inte. Jag är så spänd inför allt. Har längtat sååå och jag är så himla glad!

Roligt att hitta hit oxå och ha er andra som är i samma sits. Kram på er
  • Lillinda
    ellinoras skrev 2018-04-05 06:04:39 följande:

Stort grattis till er nyplussade!! Tänk att det kan bli så konstigt med mensen, jag hade inte hört takas om det förut. Berätta mer sen när du vet!

Jag har också mått ganska dåligt, jag har varit illamående hela tiden. Jag har kunnat jobba då jag ibland kan jobba hemifrån och annars har ett eget kontor där jag kan stänga in mig och äta skorpor...Har dock skippat en del möten som jag har känt att jag inte klarar. Mina närmsta medarbetare har vetat nästan från början, det har varit till stor hjälp. Men det börjar bli bättre nu! Jag är i 10+2. Däremot känner jag av fogloasningen redan nu, det brukar ju bli värre för varje gång (jag väntar andra). En kompis som just fött sin tredje kände av foglossning redan innan hon plussade, och var sedan sjukskriven nästan halva graviditeten.

Hur går det för er andra? Jag ska göra ett ul i eftermiddag, jag är ganska nervös men hoppas allt ser fint ut.

Ja det är skumt jag berättar när jag varit på ul så får vi se om hon hade rätt eller inte.

Skönt att ha stödet från dom närmaste kollegorna iaf. Jag har hittills bara varit lite illamående men inte alls så farligt tack och lov. Jag har er ganska fysiskt jobb och skulle ha svårt att dölja om jag mådde dåligt på jobbet. Och här är det ingen som vet ännu. Jag har inte ens berättat för min familj än. Två av mina närmaste vänner vet men det är oxå alla. Jag tror ju själv att jag är i v 5 och vågar knappt hoppas att detta är sant så jag vågar inte ropa hej än.
Svar på tråden Jag har just plussat, nån som vill följas åt?