Glinda från Oz skrev 2018-02-21 20:02:55 följande:
Bjuder du hela arbetsplatsen också om du har fest och du umgås med några kollegor privat?
Om ett barn inte har några vänner är inte lösningen att alla bjuder hela barngruppen, det barnet kommer bli utanför på kalaset också och är redan utanför i skolan. Här måste personalen ingripa, det finns en handlingsplan är sådant.
Jag tycker också kalashysterin är helt hysterisk och jag lobbar hårt för presentfria kalas. Men det känns som en annan fråga.
Det är ju en helt annan frågeställning. Det var längesen jag hade fest med kollegor. Senast jag hade fest så satte jag upp en lapp på jobbet. Är säkert 50 st, men visste att det är bara hälften som kommer eftersom den typen av fest inte passar alla. :) Vet att det finns kollegor som träffas, men jag är vuxen och kan hantera det. Jag är vuxen och medveten att alla inte passar ihop. En vuxen har en helt annan förståelse än ett barn.
Tja, om man vill försämra situationen ytterligare om ett barn är utanför, kan man strunta i att bjuda det. Ingen idé, barnet är ändå utanför, vad är det för mening att det kommer? Jo, för att du faktiskt bidrar till att stärka gruppkänslan. De gör något tillsammans, grupplekar, sitter och äter...
Hur känns det egentligen för ett barn att inte bli bjuden, när ens kompis blivit det?
Du är ju redan utanför lilla vän, du har ju ändå ingen att vara med på kalaset. Varför ska du komma?