• BodyIsYourTemple

Efter 1. besöket - när startar man? (Malmö)

Hej!

Frågan gäller RMC Malmö. 

Hur snabbt efter första läkarbesöket (gyn-undersökning, samtal m sjuksköterska om injektionsteknik) drar ivf- behandlingen igång?
    Är det första mensen direkt? Får man möjlighet att i någon mån styra starten själv (om jag tex först vill börja vid tredje mensen pga resa, flytt, nytt jobb el likn.)?
    Telefonen var stängd, därför frågar jag här. Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-08 09:30
    Med "första besöket" menas kallelsen från RMC till första läkarbesöket för att påbörja IVF.

• Svar på tråden Efter 1. besöket - när startar man? (Malmö)
  • BodyIsYourTemple
    Hermioney skrev 2018-03-07 17:03:16 följande:

3 månader från välkommen brevet till första besöket tog det för oss.

Tack, jag menade hur lång tid tog det från att ni varit på första besöket (gyn-undersökning) tills ni startade behandlingen med hormoner etc? Flört Direkt vid start av nästa mens?
  • Hermioney

Det beror på dina kroppsliga förutsättningar. Det vet man först efter alla utredningar som tar ett par månader.

• Hermioney

Förresten en fråga. Har du varit där på första besöket än?

Man får inte ivf bara för att man dyker upp. Det finns många olika varianter av infertilitet. Ibland räcker det med en tablett om dagen.

• BodyIsYourTemple
    Hermioney skrev 2018-03-08 01:07:28 följande:

Förresten en fråga. Har du varit där på första besöket än?

Man får inte ivf bara för att man dyker upp. Det finns många olika varianter av infertilitet. Ibland räcker det med en tablett om dagen.

Antingen missförstår du frågan eller så var jag väldigt otydlig. Jag menar inte fertilitetsutredningen, den gjorde vi för ett år sedan och har nu fått en kallelse till första besöket för att påbörja ivf. Vid första ivf besöket genomgår kvinnan en undersökning och man har ett samtal om hur hela ivf-proceduren läggs upp (långt eller kort protokoll osv). Man börjar med hormonbehandlingen när man får sin mens. Min fråga är om man startar med hormonerna direkt vid första mens efter besöket eller om det kan ta längre tid innan man startar? Vi har redan redan gjort fertilitetsutredningen och lämnat alla prover. 
Svar på tråden Efter 1. besöket - när startar man? (Malmö)