Bo tillsammans med min familj och sjuka mamma?
Hej,
Jag har en mamma som är runt 60 år och som är förtidspensionär pga en hjärnsjukdom som utvecklats under de senaste 10 åren.
Hon får hjälp från kommunen omkring 10 timmar per vecka med att handla, laga mat och liknande så hon klarar sig ganska bra förutom att hon får lite pengar varje månad och inte har råd med mycket.
Jag har under en tid funderat på om det vore en bra ide att ha henne bo med mig och min gravida fru i framtiden. Dels så får hon då se sitt barnbarn växa upp på nära håll och sen kan hon hjälpa till hemma och spara in pengar jämfört med hennes nuvarande hyra.
Att ha henne bo helt ensam i hennes nuvarande lägenhet gör ingen något bra egentligen.
En sida av mig känner att jag borde erbjuda detta till henne. Det skulle kräva att jag flyttar till en större lägenhet men det skulle egentligen gå att ordna. Att vi flyttar ifrån våra föräldrar som vi gör i Sverige är något jag både gillar och ogillar.
Det skulle innebära mindre fritid för mig och frugan och jag undrar om det skulle kännas lite väl närgånget.
Kan inte riktigt komma fram till något och frugan är också osäker. Några gips?