Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?

Evadesiree skrev 2018-04-15 23:39:44 följande:

Jag måste bara undra... varför har ingen fått ett positivt gravtest efter ÄD på InviMed i Gdynia under 2018 ? Alla som har skrivit i denna sida och andra sidor tex vi som gör ÄD 2018 har alla gjort negativa gravtest .... hm och reklamen säger att just på denna kliniken blir 65% gravida på första försöket.

Någon borde ju i så fall skriva på internet yippi jag blev gravid på InviMed i Gdynia. Eller vad tycker ni ?

Inte ens 2017 har jag sett ett jippi - har ni ?

2016 har jag sett en graviditet - tvilling flickor som föddes. Jippi.

Men vad hände sen ?

Ja, det kan man ju undra !

Kanske deras tidigare embryolog slutade då och blev ersatt av en som är jättedålig/inkometent ???
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-16 19:32:40 följande:

Jag ville att dom skulle odla dom (från frys)till dag fem för att få så livskraftiga som möjligt. Jag hade inga sen tidigare eftersom alla utom 1 dog sist. Idag fick jag reda på att de 3 de odlat vidare på den här gången inte heller utvecklades, så det blev inga till frysen den här gången heller.

Det var dr ragga alt embyologen som sa nej. Det är lite oklart. Vi pratade med Ragoza och den andra coordinatorn (Paulina) och dom växlade mellan "doctors ordination" och "embryologist ordination". Jag försökte fråga vidare men fick samma svar.

Det är som du Asil da-de verkar ha väldigt dålig kvalitet på äggen på Invimed !
  • UndrandeSökare

Jag skrev fel, skulle vara :

Det är som du SA Asil- de verkar ha väldigt dålig kvalitet på äggen hos Invimed, eftersom majoriteten av embryona dör i labbet och man får inga alls till frysen eller max 1 embryo till frysen. Utav 12 ägg borde det bli fler än 0 eller 1 ägg till frysen om det var bra kvalitet eller hur? Jättekonstigt tycker jag....

I Riga fick vi 13 ägg, 12 blev befruktade, alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. Nu använder de färska ägg och vi gjorde dubbeldonation med PGS.

Men en äggdonation hos AvaClinic med färska ägg (utan spermiedonation eller PGS) kostar ca 65.000kr där, så jag kan rekommendera AvaClinic om det är nån som letar efter en klinik.

Hos dem blir man alltid bra bemött även efter man betalat ! Jag fick tom min koordinators mobiltelefonnr så jag kunde ha kontakt med henne även på helgerna under tiden jag ruvade. Så jag tycker de är väldigt serviceminded där.

• UndrandeSökare
    Änglamamma007 skrev 2018-06-13 14:56:12 följande:

Som svar på varför jag skriver först nu är att jag fick email från kliniken för ett par veckor sedan de skulle uppskatta om jag skrev om mina erfarenheter med dem och det gör jag nu. Kanske de ville det för att flera haft dåliga erfarenheter och skrivit här, är man nöjd finns det nog en tendens att man inte skriver. Men nu när de skickade email så ville jag berätta att vi var jättenöjda med dem. Det var såklart inte lätt det är mycket att tänka på och påfrestande psykiskt tycker jag med en sån här process men det har jag glömt nu. 2018 kan jag inte uttala mig om...

2016 kanske Invimed var en ok klinik, men nu 2018 är den inte det längre. Den är anmäld av flera till Eggdonationfriends, och de avråder nu alla från att göra några behandlingar hos Invimed så länge utredningen pågår.

Det förlorar kliniken naturligtvis kunder på, och det är troligtvis enda orsaken varför de bad dig skriva positivt om kliniken. Problemet är bara att omdöme är en färsvara , och det hjälper inte att du hade positiva erfarenheter av dem 2016, när kliniken nu blivit mycket sämre 2018.
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-06-13 15:15:32 följande:

Det var precis så jag tänkte när jag efter så många misslyckande av andra här ändå valde dem. Jag tänkte att det är säkert den 65% som inte behöver skriva av sig för att man har lyckats och är väldigt nöjd och lycklig med resultatet. Vad jag hade fel! Alla som man har läst om i år, olika åldrar, olika omständigheter har INTE fått positivt resultat i år. 

Det tyder tyvärr på ett försämring av kliniken. Jag rekommenderar INTE Invimed.

Evadesiree som blev mycket dåligt behandlad av Invimed 2018, har blivit kontaktad av Invimed och de försökte få henne att ta tillbaka sin negativa kritik - så beter sig inte en seriös klinik !

Det tillsammans med vetskapen om att Invimed nu mailar gamla patienter och ber dem skriva positivt om kliniken sänder bara ut ett enda budskap - Att detta är inte en seriös klinik. Undvik den !

Eggdonationfriends avråder också alla från att göra några besök hos kliniken fram tills dess att deras utredning är färdig.
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-06-13 22:20:52 följande:

Tänkte exakt samma sak, det känns mycket misstänksamt att det helt plötsligt nu dyker upp folk som har positiva erfarenheter de vill berätta om!

Dessutom har jag efter att gjort förfrågan till de ang. ÄD fått upprepade mail från dem där de undrar när jag vill boka tid och komma till dem och där de lovar guld och gröna skogar i princip... Känns allt annat än seriöst!

Vilken ÄD klinik har du valt istället ?
  • UndrandeSökare

Invimed är anmälda av flera till Eggdonationfriends och de AVRÅDER ALLA från att ha någon kontakt med Invimed så länge som deras utredning pågår !

Svar på tråden Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?