Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?
Hej där,
Ingen erfarenhet än, men ska dit i april för första äd. Valt donator så inväntar nu mens i april för start.
Hej där,
Ingen erfarenhet än, men ska dit i april för första äd. Valt donator så inväntar nu mens i april för start.
Tack för ditt svar! Du får gärna berätta mer! Vilken av klinikerna har du valt och hur kom det sig att ni valde just den? Har kontakten fungerat bra? Hur många besök osv behövs?
Jag har just gjort äd på den kliniken. Fick insatt 2.
I dag är det rd6.
Det var verkligen en hel del embryo som dog på laboratoriet.
1 av 9st överlevde.
Det var 12 st från början. 2 sattes in och en i frysen.
Eftersom jag bara är på ruvdag 6 med de två nu så är det väl för tidigt med ett gravtest ?
När kan man börja göra första gravtest ?
Det trevliga bemötandet från koordinatorn Agnezka försvann ganska omgående efter full betalning. De snabba svaren har förvandlats till inga svar alls hur i hel...e alla embryona på labbet kunde dö i 6 dagars odling. Eller varför de ens odlade så länge. Får inte ens svar på vilken dag på labbet de olika dog. Total tystnad från direktören som var så trevlig och jag uppfattade som någon som blivit en del i vårt liv med kramar och dyl.
Något är skumt och min man tycker det är väldigt olustigt angående vart hans gener tagit vägen.
Har fått några standard papper bara om att testdag normalt är mellan 12-14.
Inget annat.
Läkaren sa inte hejdå eller att allt gick bra efter införandet.
Någon sköterska sa du kan vila här och sen gå och kissa.
Jag låg kvar med benen i luften i en timme och väntade på att någon personal skulle komma men icke. Så vi gick själv sen. Hoppade ner från gungstolen. Och klädde på oss och gick. Sa hejdå i expeditionen. Mer personligt än så var det inte så det var väl inte de 9 försvunna embryona heller då förmodligen - förstår jag nu i efterhand.
För mig var det guldägg och min mans fina fina dna. De såldes kanske eftersom A inte kan berätta för mig vad som hänt dem eller hur de ens utvecklades eller inte under perioden i lab.
Inget foto eller journal som visar heller vad som hänt dem.
När ska du dit smurfen ?
Vänta bara om du redan tycker att A är märklig så är det bara början.
Du kommer nog inte att få se henne igen vid själva äd.
Hennes uppdrag slutar liksom innan.... tyvärr. Själv blev jag lurad och upplevde henne som engagerad och vänlig och kanske en person som kommer att ha betydelse för mig resten av livet men det visar hon tydligt att jag fått om bakfoten.
När ska ni dit ?
Tack för era svar! Har läst en del här om Invimed och många skriver om just att många ägg/embryo dör samt att bemötandet förändras under resans gång... Hur tänkte ni i valet av klinik? Hade gärna velat ha erfarenheter från fler och även från någon som varit på Invicta!
Att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD på Invimed och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!
Jag har personlig upplevelse. För 14 dagar sedan utförde jag äggdonation.
Koordinatorn jätte trevlig tills du betalt. Även svensk talande tolk då de pratar dålig engelska.
Men allt förändras när du anländer för embryodonationen och stoppar in ditt visa- kort och
Slutbetalningen dras från ditt konto.
Koordinatern dvs A som man har fört all kommunikation med är inte närvarande längre. Då menar jag helt fysiskt. Hon är inte där. Ej heller tolken utan endast läkaren. Läkaren är en kvinna som helst inte tar i hand om inte du tar initiativet. Hon är säkert en duktig läkare.
Dock helt utan att blanda in känslor eller visa någon större empatisk förmåga. Hon gör bara precis det nödvändigaste väldigt snabbt och utan att visa något större intresse.
På själva transfern så meddelade hon inte mig i gynstolen i op rummet om allt gick bra. Hon önskade mig heller inte lycka till eller sa ens hejdå. Något mer möte med läkaren finns inte efteråt.
Man ligger kvar i stolen 10 min efter. Det finns ingen människa alls närvarande då.
Vill du kan du vila i en stund till i en annan säng i rummet bredvid. Där är också obemannat.
Sedan klär man på sig och åker hem och går förbi receptionen och där säger de hejdå och ser glada ut.
Jag svara gärna på frågor och hjälper till med det jag kan.
Kramar
Tyvärr blev gravtestet negativt trots att jag satte in 2 embryo.
Endast ett överlevde förutom dessa och finns i frysen.
9 st befruktade ägg är således borta. När jag frågar direktören/ koordinatorn vad som hände dem på labbet och vilken dag så får jag endast svar av henne att hon inte är läkare och inte kan svara på detta.
Jag frågade henne efter 4 dagar på labbet hur de mådde... inget svar. På 5te dagen frågar jag ingen via mail som all konversation sker. Inget svar.
6te dagen svarar hon och ursäktar sig och tackar för mitt tålamod. Då får jag svar att endast en finns i frysen efter 6 dagar på labb.
Det är troligen bittra människor som inte ser längre än näsan räcker som skriver såna här nedlåtande inlägg. Synd för dom tänker jag.
Hej! Jag bad om hjälp till eggdonationfriends om ämnet. Berättade hur många här känner sig lurade av embryo, donator ålder, etc De vill komma i kontakt med dig. Skicka gärna ditt mailadress, namn och behandlingsdatum till [email protected] på engelska. De ska börja utreda detta. Det handlar om en hemsida som kan hjälpa dig med ÄD och val av kliniken.
Om nånting händer med kliniken, de uppför sig på ett fräckt sätt så måste det utredas. Om de kan utreda vad som händer så kan vi spara många andra (inklusive mig själv) av att gå igenom detta.
Jag har också betalat hälften plus testerna. Kolla på vad det står på betalningsskyldigheter.
Du kan skicka informationen du har bara som stöd.
Smurfen - hon har inte för mycket att göra. Detta året har hon endast jobbat varannan vecka. Varannan vecka är hon inte kontaktbar.
Hon är helt nonchalanta och ointresserad.
Jag har haft kontakt och sedan december 2017 och ser en försämring och ett ökat ointresse för patienter och vården som hon är ansvarig för.
Jag måste bara undra... varför har ingen fått ett positivt gravtest efter ÄD på InviMed i Gdynia under 2018 ? Alla som har skrivit i denna sida och andra sidor tex vi som gör ÄD 2018 har alla gjort negativa gravtest .... hm och reklamen säger att just på denna kliniken blir 65% gravida på första försöket.
Någon borde ju i så fall skriva på internet yippi jag blev gravid på InviMed i Gdynia. Eller vad tycker ni ?
Inte ens 2017 har jag sett ett jippi - har ni ?
2016 har jag sett en graviditet - tvilling flickor som föddes. Jippi.
Men vad hände sen ?
Som svar på varför jag skriver först nu är att jag fick email från kliniken för ett par veckor sedan de skulle uppskatta om jag skrev om mina erfarenheter med dem och det gör jag nu. Kanske de ville det för att flera haft dåliga erfarenheter och skrivit här, är man nöjd finns det nog en tendens att man inte skriver. Men nu när de skickade email så ville jag berätta att vi var jättenöjda med dem. Det var såklart inte lätt det är mycket att tänka på och påfrestande psykiskt tycker jag med en sån här process men det har jag glömt nu. 2018 kan jag inte uttala mig om...