• Asil76

Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?

Jag har också dåliga erfarenheter av Invimed, så jag skulle inte rekommendera dem.

Om jag ska skriva allt de gjort blir det ett väldigt långt inlägg så jag ska försöka punkta ner det:

-svensk tolk. Enbart vid första tillfället. De läkare jag har fått träffa kan inte tillräckligt bra engelska för att förklara ev problem på vägen, eller svara på frågor.

- personlig koordinator: vi har Agnieszka och hon verkar bara svara när hon själv har lust, och är ofta väldigt dryg och nedlåtande i mail, samt uppger "jag är inte läkare, jag kan inte svara på det" när man frågar om medicinska detaljer. Hon frågar inte heller de läkare som tillgängliga om man inte kräver det.

- Läkaren är hårdhänt (jag har vid flera tillfällen fått mindre blödningar efter hans undersökningar) och verkar inte vilja prata med kvinnor om han slipper (dr Rogazza), utan vänder sig enbart till min sambo.

- Kvaliteten på deras embyos verkar vara oerhört dålig! Av 12 överlevde, befruktades och delade sig bara ett första gången (då erbjöds vi garanti) och andra gången har hittills två överlevt och delat sig (transfer av dem i morgon) och tre "vet dom inte än". Resterande har jag inte fått någon förklaring på vad som hänt med. Jag har inte heller blivit erbjuden garantin.

- Dolda kostnader/felaktiga uppgifter. Agnieszka har givit pris som senare visat sig vara fel (upp till 300 zl = ca 750kr fel). Hon har i mail tagit på sig ansvar men vägrar nu betala tillbaka. Hon återkommer inte heller i frågan och kliniken svarar bara att hon ska höra av sig...

Till det kan man väl säga att de inte värderar kundservice direkt högt. De hör inte av sig med resultat, svarar inte på frågor mm. Tjejerna i receptionen är däremot alltid trevliga, men det är nog allt...

• Asil76

Jag har också dåliga erfarenheter av Invimed, så jag skulle inte rekommendera dem.

Om jag ska skriva allt de gjort blir det ett väldigt långt inlägg så jag ska försöka punkta ner det: