• Anzil

Kliar i mina fötter - På tårna - Men det syns ingenting - Vad kan man göra?

Hej!

Det syns ingenting på mina fötter/tår, vad kan jag köpa som kan vara effektivt, och vad tror ni kan vara?

Om det vore svamp, som kanske det borde synas?

Men nu syns det faktiskt ingenting..

Vad kan det vaar och vad kan man köpa?

• Svar på tråden Kliar i mina fötter - På tårna - Men det syns ingenting - Vad kan man göra?
  • Mammaa88

Det skulle kunna vara svamp,

Varför inte ? Synligt? Det växer inte direkt svamp på fötterna, så pass synligt är det inte men man kan få små knölar, som finnar typ som kliar, oftast flera små.

• Anzil
    Mammaa88 skrev 2018-03-21 02:41:15 följande:

Det skulle kunna vara svamp,

Varför inte ? Synligt? Det växer inte direkt svamp på fötterna, så pass synligt är det inte men man kan få små knölar, som finnar typ som kliar, oftast flera små.

Men det var det jag syftade på.

Det syns ingenting. Inga finn liknade eller någonting annat.

Men vad kan man köpa? Eller skall man kontakta vården först, för undersäkning, för att få veta vilken medel som kan fungera bäst.

Tack för svar!

• Mammaa88

Dessa ?finnar? kommer inte på engång utan du kan få det efter 1-2 veckor.

Vårdcentralen? Vad ska dom säga? Finns inget prov som man kan ta för att kolla om man fått svamp eller ej?

Om du säger att du inte har nånting på fötterna finns det inte mycket läkaren kan göra mer än ? se till att torka mellan tårna och ha inte trånga skor? byt stumpor varjedag. Och sen någon receptfri salva/fotkräm.

Bättre att avvakta lite...(?) kanske

• Meriall

Det kan se ut som att huden är lite torr bara. Prova med salva med både hjälpmedel och kortison i så slutar det nog klia.

Svar på tråden Kliar i mina fötter - På tårna - Men det syns ingenting - Vad kan man göra?