• lompan

Utv samtal i f klass

Hej! Jag ska precis ta över en förskoleklass, jag är utbildad men har jobbat med andra pedagogiska saker i några år. Problemet är att jag hinner ha barnet i några få veckor innan vi ska sätta igång med utvecklingssamtal. En ganska svår uppgift när man inte känner eleverna såväl. Min fråga till er är; vad hade du som förälder velat veta om du kom på samtal i f klass? Kanske någon här rent av redan varit, vad var bra /mindre bra med samtalet?

• Svar på tråden Utv samtal i f klass
  • Grävling 75

Varför inte lägga upp det som ett ?lära känna?-samtal i ställer? Så gjorde mina barns lärare i f-klass och det uppskattade både jag och barnen. Det var ganska mycket riktat mot barnet och hur barnet upplevde lektioner, raster, maten, kompisar osv.

• Lindsey77

Inskolningssamtal har de kallat de på mina barns skola när vi kommer på ett första samtal i förskoleklass, 1:an, stadiebyten... kan ju knappast kalla det utvecklingssamtal. Hur ska du hinna se barnets utveckling på några veckor?

• Frontline

Jag skulle ifrågasätta dig och andra lärare så in i helvete att du skulle bli ledsen..
    Är en stor ovän av ena barnets förskollärare och hon ska få så mycket skit och få känna av att helgen är förstörd,,
    Vill helst slippa se dotterns fröken för jag kommer resa agg..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • lompan
    Frontline skrev 2018-04-02 00:23:25 följande:

Jag skulle ifrågasätta dig och andra lärare så in i helvete att du skulle bli ledsen..

Är en stor ovän av ena barnets förskollärare och hon ska få så mycket skit och få känna av att helgen är förstörd,,

På vilket sätt skulle du ifrågasätta mig? Vad har JAG gjort fel? Konstig inställning att vilja göra någon ledsen. Ta problemet sakligt istället och löser det sig inte får du ta det högre upp.
  • Grävling 75
    Frontline skrev 2018-04-02 00:23:25 följande:

Varför? Det gagnar väl ingen att du gör dig osams med barnens lärare? Speciellt inte barnen.
  • Frontline