Råd
Hej. Första gången jag skriver och det är för att jag verkligen behöver råd. För va 8 månader sedan Träffade jag en man som var nyskild (hör skilsmässan var ej igenom ännu pga barn) vi börjad dejta och jag blev kär. Han har ett barn, en son på 5 år. Jag är utan barn och 31 år. Jag träffade sonen efter ca 3 månader och vi visade oss som bara vänner och gör det än idag för att jag läste på som tusan innan, ville inte att sonen som mår jättedåligt över skilsmässan skulle må ännu sämre. Jag har gjort allt i min makt för att ta saker långsamt, trots att min ?man? ville att vi skulle bli en familj från typ dag ett (extrem ångest över sin skilsmässa och att han inte får se sin son jämt) varje gång han lämnar på dagis så gråter han över att inte få se sin son på 3 dagar - vilket jag Tycker är fint och kan förstå, då jag inte hade velat vara med en man som bara har sitt barn ?ibland?. Jag har helt enkelt träffat en bra man. Jag babblar på lite blandat här men vill att ni ska förstå. Han vill ha barn med mig i framtiden och det vill jag också. Ialf så har vi tagit det mega lugnt med sonen, hängt på vardagar o helger men bara som vänner. Är jobbigt i bland över olika saker, märker att sonen är ledsen han säger ofta ?när mamma o pappa va kära var Allt bättre?. Sonen gillar mig och säger ofta att han saknar mig och vill ringa mig när jag inte är där osv. Jag har själv valt att inte sova där alla dagar när sonen är där då jag vill att det går lugnt till, och varje kväll jag sover över har jag sovit i ett annat rum trots att pappan i princip försökt tvinga mig att sova i deras säng. och sonen kommer alltid och väcker mig runt 6 på morgonen och hämtar mig, då lägger jag mig i deras säng en halvtimme före frukost . Men nu till problemet: i natt var första gången lillen hade sin favorit (äldre) kusin över och dom skulle sova på en madrass brevid sängen och vi kom då gemensamt fram till (jag mannen och lillen) att jag skulle sova i stora sängen med pappan. Jag vad orolig kring detta då sonen ibland nämner saker som ?när min pappa o mamma va kära så sov hon på denna sidan? osv osv osv. Men ok vi försöker tänker jag. Men nu kl 01 när sonen vaknar och lägger sig med oss får jag mega panik och ångest. Känns så fel. Kan ej sova och kallavettas av panik.jag försöker göra allt rätt men det känns ändå fel.