• heidimaria

Bf oktober 2018

Tänkte kolla om det finns några andra här som är va i samma vecka och vill följas åt, diskutera på vägen?

• Svar på tråden Bf oktober 2018
  • JosefinJ89

Hej är i v12 (11+3) vill gärna ha någon att prata med ???? är mitt andra barn. Mvh Josefin

• heidimaria

Har ni haft nå mycket symptom? Jag hade små blödningar från ca v 8 när min mens sku ha kommit och nästan 2 veckor framåt. Har varit på vul i vecka 9 och 10 och bebisen såg bra ut och hjärtat slog fint. Nu i början av v 11 slutade all blödning och har inte haft dem sen dess. Ska i v 13+1 på rutinultra o fast blödningarna slutat e oron där.. känns ännu overkligt, endast ömma bröst o kissnödig e mina symptom.

• JosefinJ89

Har mått illa till och från sen strax efter jag plussa. Annars ömma bröstet, kissar mycket och humörsvängningar. Men känns som allt börjar bli bättre. Mycket lättare denna graviditeten med än förra Bokade rul förra veckan så 8 juni får vi se lill*n första gången om inget händer. Men är så himla långt dit bara Har du/ni gått upp nått än i vikt? Jag står typ på samma fortfarande fast jag ändå äter normalt. Börjar nästan oroa mig för det :-/

• Fruaalfredsson

Jag är i v. 13 (12+4). Mitt första barn . Håller med, hade varit kul att bolla tankar tillsammans! är det någon mer som är gravid i veckorna runt där? Hur mår ni? Första eller andra (3,4...?) barnet?

• FochP
    JosefinJ89 skrev 2018-04-16 06:02:22 följande:

Har mått illa till och från sen strax efter jag plussa. Annars ömma bröstet, kissar mycket och humörsvängningar. Men känns som allt börjar bli bättre. Mycket lättare denna graviditeten med än förra Bokade rul förra veckan så 8 juni får vi se lill*n första gången om inget händer. Men är så himla långt dit bara Har du/ni gått upp nått än i vikt? Jag står typ på samma fortfarande fast jag ändå äter normalt. Börjar nästan oroa mig för det :-/

Jag har gått upp lite, men jag har börjat äta mer nu för att jag är lite underviktig, så troligtvis är det därför. Jag har hört att det är normalt både att ha gått upp några kilon till att inte ha gjort det.
    Jag mådde väldigt illa ett tag och spydde ofta, så då gick jag ner istället.
  • FochP
    Jag är i vecka 15 och har så svullen mage. På morgonen när jag ligger på rygg är den ändå rätt platt, men när jag går upp och vart eftersom dagen går och jag äter så blir den jättespänd framåt kvällen. (kan inte knäppa byxorna)
    Jag vet att svullen mage är vanligt i början, men nu, i vecka 15? 
    Har någon av er så?
  • lillamajsan

god morgon =)

denna graviditet är inget att leka med. 
    om jag jämnför med min andra. 

mår illa hela tiden gjort sen jag fick reda på att jag var gravid, det har blivit bättre men om kvällarna mår jag så illa att jag måste gå och sova''

mina fötter känns som tegelstenar fast jag har stödstrumpor 
    huvudvärk varje eftermiddag 

börjar få ont i ryggen också.. 

gick in i vecka 17 igår och denna graviditet känns lång... 

men så mysigt att se magen växa och känna lite bebis rörelser... 

längtar till den 15/5 då det är dags att få se vad som gömmer sig inne i magen. 

ska ni ta reda på om det är en pojke eller flicka???

• lillamajsan
    FochP skrev 2018-04-20 22:12:54 följande:
    Jag är i vecka 15 och har så svullen mage. På morgonen när jag ligger på rygg är den ändå rätt platt, men när jag går upp och vart eftersom dagen går och jag äter så blir den jättespänd framåt kvällen. (kan inte knäppa byxorna)
    Har någon av er så?
    är det ditt första barn?
  • Frittelina

Hej!

Är i vecka 12 och vill gärna knyta kontakter för att ha någon / några att prata med under vägen. Bor i Borås om ngn känner för att ses.

• Nesid88
    FochP skrev 2018-04-20 22:12:54 följande:
    Har någon av er så?
    Hej! Jag är i vecka 16 och har också svullen mage. Var kurvig redan innan graviditeten så har blivit jätteförvånad att jag redan svullnat så mycket. Man har ju hört att det syns mer ju smalare man är från början, men läst att vissa kan få mer fostervatten än andra och har man problem med tex förstoppning, som är vanligt, så kan det göra magen mer uppsvälld. Kanske något sådant du har? Glad
  • FochP
    lillamajsan skrev 2018-04-21 08:56:55 följande:
    är det ditt första barn?
    Ja, det är mitt första
  • FochP
    Nesid88 skrev 2018-04-22 15:54:43 följande:
    Hej! Jag är i vecka 16 och har också svullen mage. Var kurvig redan innan graviditeten så har blivit jätteförvånad att jag redan svullnat så mycket. Man har ju hört att det syns mer ju smalare man är från början, men läst att vissa kan få mer fostervatten än andra och har man problem med tex förstoppning, som är vanligt, så kan det göra magen mer uppsvälld. Kanske något sådant du har? Glad
    Det skulle kunna vara så att tarmarna är lite "fulla", äter så ofta Men den är ändå rätt platt på morgonen.
    lillamajsan skrev 2018-04-21 08:56:55 följande:
    är det ditt första barn?
    Ja, det är mitt första
Svar på tråden Bf oktober 2018